Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał - Sensus

ISBN: 978-83-283-1833-5
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-30
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)
Zarządzanie przez zaangażowanie
Zaangażowanie pracownika w proces realizacji powierzonego zadania jest warunkiem koniecznym dobrze wykonanej pracy. Nawet najlepiej wyksztaÅ‚cony, najbardziej doÅ›wiadczony podwÅ‚adny nie uzyska idealnych efektów, jeÅ›li oprócz wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci nie wÅ‚oży w pracÄ™ serca. JeÅ›li jesteÅ› menedżerem, wiesz pewnie, że bardzo rzadko spotyka siÄ™ ludzi, którzy potrafiÄ… motywować siÄ™ sami. ObowiÄ…zek budowania zaangażowania wÅ›ród czÅ‚onków Twojego zespoÅ‚u spoczywa na... Tobie, choć powinien CiÄ™ w tym wspierać dziaÅ‚ HR. Dlatego to wÅ‚aÅ›nie Wy — Ty i specjaliÅ›ci z HR — powinniÅ›cie przeczytać tÄ™ książkÄ™.Problemy poruszone w niniejszym poradniku sÄ… autentyczne — skÅ‚adajÄ… siÄ™ na nie pozytywne i negatywne doÅ›wiadczenia osób, które autor miaÅ‚ przywilej szkolić w ciÄ…gu ostatnich dziesiÄ™ciu lat. Podczas szkoleÅ„ pracownicy otwierajÄ… siÄ™ i mówiÄ… o tym, co dzieje siÄ™ w organizacji, czasem wprost i bez ogródek. Innym ważnym źródÅ‚em informacji zawartych w tej publikacji jest kuchnia. Tak, kuchnia... W firmowej kuchni w trakcie przerwy na kawÄ™ można dowiedzieć siÄ™ wiele o życiu i bolÄ…czkach zawodowych różnych osób. Autor sÅ‚uchaÅ‚, notowaÅ‚, myÅ›laÅ‚ nad tym, gdzie leży problem. DoszedÅ‚ do wniosku, że jest nim brak autentycznego zaangażowania w pracÄ™. ZebraÅ‚ i opisaÅ‚ sposoby na to, jak zmienić ten niekorzystny dla firm stan rzeczy.
Osoby które kupowały "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał", wybierały także:
- Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw 66,19 zł, (13,90 zł -79%)
- Szef, kt 66,19 zł, (13,90 zł -79%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Prawa ludzkiej natury 58,29 zł, (13,99 zł -76%)
- Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone 57,92 zł, (13,90 zł -76%)
Spis treści
Budowanie zaanga¿owania, czyli jak motywowaæ pracowników i rozwijaæ ich potencja³ eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (15)
-
- Pocz±tki kapitalizmu (16)
- Zaanga¿owanie pracowników w pracê (17)
- Pracownicy chc± mieæ pozytywny wp³yw na organizacjê (17)
- Przywództwo s³u¿ebne a zaanga¿owanie pracowników (17)
- Kluczowe kompetencje mened¿erów w XXI wieku (17)
- Mened¿er jak trener sportowy (17)
- Jak budowaæ zaanga¿owanie pracowników? (19)
- Wykorzystaj misjê, wizjê, warto¶ci i strategiê organizacji (19)
- Zacznij od efektywnej rekrutacji (20)
- Wyznaczaj mierzalne i realne do osi±gniêcia cele (20)
- Efektywnie zarz±dzaj zmian± (20)
- Upe³nomocnij pracowników (20)
- Pozwól wspó³tworzyæ miejsce pracy (21)
- Oczekuj refleksji nad dzia³aniem i usprawnieñ w codziennej pracy (21)
- Stawiaj wyzwania pracownikom (21)
- Anga¿uj w podejmowanie decyzji (22)
- Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych (22)
- Jak powstawa³a ta ksi±¿ka? (25)
- Jak czytaæ tê ksi±¿kê? (25)
- Dla kogo napisana jest ta ksi±¿ka? (26)
Rozdzia³ 1. Proaktywni ludzie si³± organizacji (27)
-
- Proaktywni ludzie si³± organizacji (27)
- Inwestycja w ludzi (28)
- Profesjonalna rekrutacja (28)
- Wdro¿enie do pracy w firmie (29)
- Przejrzyste systemy motywacyjne (30)
- Okre¶lanie obszarów do rozwoju (31)
- System oceny kompetencji i rozwoju (31)
- Zarz±dzanie talentami pracowników (31)
- Zarz±dzanie wiedz± (32)
- Proaktywno¶æ pracowników (32)
- Reaktywno¶æ pracowników (33)
- Jak rozpoznaæ ludzi proaktywnych? (34)
- Proaktywno¶æ i reaktywno¶æ w komunikacji (34)
- Proaktywni ludzie a talenty w organizacji (35)
- Oczekiwania utalentowanych pracowników (36)
- Co mówi± proaktywni pracownicy? (37)
- Co mówi± reaktywni pracownicy? (37)
- Jak pobudzaæ proaktywno¶æ pracowników w organizacji? (37)
- Praktyczne sposoby zastosowania kultury pytañ (39)
- Coaching rozwojowy jako narzêdzie wspierania proaktywno¶ci pracowników (40)
- Czym jest coaching? (40)
- G³ówne za³o¿enia coachingu (41)
- Dlaczego coaching dzia³a? (41)
- Kiedy stosowaæ coaching rozwojowy w organizacji? (42)
- Jakie efekty daje coaching w organizacji? (42)
- Czy mened¿er mo¿e byæ coachem dla swoich pracowników? (43)
- B³êdy w zastosowaniu coachingu w polskich firmach (43)
- Podsumowanie (43)
Rozdzia³ 2. Relacje z pracownikami - budowanie warto¶ciowych relacji pomiêdzy mened¿erami a podw³adnymi (47)
-
- Zarz±dzanie bez przymusu - czy to mo¿liwe? (48)
- Kryzys zaufania w relacjach (49)
- Wszystko zaczyna siê od rekrutacji (49)
- Jak budowaæ efektywn± organizacjê bez przymusu? (50)
- Ale co z kontrol±, monitorowaniem i nadzorem? (50)
- Jak budowaæ relacjê pomiêdzy pracownikiem a mened¿erem? (51)
- Byæ szefem koleg± czy szefem egzekutorem? (51)
- Granica, poza któr± relacje wp³ywaj± na efektywno¶æ (51)
- Niepokoj±ce sygna³y w relacji pomiêdzy pracownikami a mened¿erem (52)
- Jak rozpocz±æ wspó³pracê z nowym pracownikiem? (52)
- Scenariusz pierwszej rozmowy z pracownikiem (S. Culbert) (52)
- Jak wej¶æ w rolê lidera - okre¶lenie zasad wspó³pracy z zespo³em (53)
- Modelowanie zachowania pracownika (54)
- Anga¿owanie pracowników w ustalanie zasad (54)
- G³ówne wytyczne do ustalania zasad (54)
- Okre¶lanie oczekiwañ i konsekwencji (55)
- Kiedy rozmawiaæ o zasadach? (55)
- Warto¶ci i przekonania w pracy mened¿era (55)
- Podzia³ odpowiedzialno¶ci buduj±cy zaanga¿owanie w pracê (56)
- Pamiêtaj: tam gdzie odpowiedzialni s± wszyscy, tam nikt nie jest za nic odpowiedzialny! (56)
- Mity na temat zaanga¿owania pracowników w mniej kreatywnych zawodach (57)
- Budowanie zaanga¿owania pracowników produkcyjnych (58)
- Kultura pracowników spotykana na produkcji (59)
- Rywalizacja a motywowanie w pracy na produkcji (59)
- Odpowiednie podej¶cie mistrza, kierownika i brygadzisty (59)
- Oka¿ szacunek (60)
- Podziêkuj, popro¶, pochwal, a jak trzeba, przepro¶ (60)
- Szczero¶æ w komunikacji (61)
- Dbaj o bezpieczeñstwo i higienê pracy (61)
- Rotacja na stanowiskach pracy (61)
- Zainteresuj siê lud¼mi, z którymi pracujesz (61)
- Praca na akord jako ograniczanie zaanga¿owania pracowników (62)
- System zarz±dzania kaizen wspieraj±cy motywacjê pracowników (63)
- Analiza transakcyjna w zarz±dzaniu (63)
- Jak stany Ja przek³adaj± siê na funkcjonowanie przedsiêbiorstwa? (64)
- Znaki rozpoznania a relacje z pracownikami oraz podstawowe potrzeby cz³owieka wed³ug analizy transakcyjnej (65)
- Co siê dzieje, je¶li ludzie nie zaspokajaj± potrzeb psychologicznych? (66)
- Co siê mo¿e wydarzyæ, je¶li pracownicy nie otrzymaj± znaków rozpoznania? (67)
- Co mo¿e zrobiæ pracownik, aby otrzymaæ znaki rozpoznania? (67)
- Ekonomia znaków rozpoznania (67)
- Konflikty w pracy a znaki rozpoznania (68)
- Gry psychologiczne w organizacji (69)
- Koniec ery ocen okresowych? (70)
- Paradoks oceny okresowej (70)
- Rzeczywisto¶æ ocen okresowych w firmach (70)
- Co sprawia, ¿e oceny pracowników s± tak chêtnie wdra¿ane w firmach? (71)
- Co zamiast ocen okresowych? (71)
- Droga do budowania warto¶ciowych relacji z pracownikami wed³ug Culberta (72)
- Spotkanie z zespo³em wprowadzaj±ce nowe zasady (74)
- Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami (75)
- Co mówi± pracownicy o z³ych relacjach z szefami? (76)
- Co mówi± pracownicy o dobrych relacjach z szefami? (77)
- Podsumowanie (77)
Rozdzia³ 3. Otwarto¶æ organizacji na opinie pracowników - czy warto pytaæ ich o zdanie? (81)
- Przewrót kopernikañski w zarz±dzaniu (82)
- Cele pracownika i cele firmy powinny byæ to¿same (82)
- Wzrost ¶wiadomo¶ci pracowników (82)
- Jak zmienia siê pracownik w erze powszechnego dostêpu do informacji? (83)
- Strategia firmy wspó³tworzona oddolnie (83)
- Victor Vroom - koncepcja przywództwa i podejmowania decyzji w organizacji (83)
- Jaki model podejmowania decyzji wybraæ? (84)
- Konfrontacja z wrog± rzeczywisto¶ci± (86)
- Zaanga¿owanie pracowników w poprawê warunków pracy... drog± do innowacji i wzrostu efektywno¶ci (88)
- Badanie satysfakcji i zaanga¿owania pracowników w firmie (90)
- Test dwunastu pytañ, czyli po czym poznaæ, ¿e firma osi±ga sukces, a pracownicy s± zaanga¿owani i zmotywowani? (93)
- Skrzynka z pomys³ami od pracowników (94)
- Projektowanie warsztatów szkoleniowych dla pracowników (94)
- Podsumowanie (95)
Rozdzia³ 4. Akceleracja procesów w firmie (97)
-
- Funkowa firma (99)
- Ko³o zamachowe w firmie (100)
- Zwinne techniki zarz±dzania - zarz±dzanie w XXI wieku (100)
- Scrum - zwinne zarz±dzanie projektem (100)
- Zwinne zarz±dzanie bud¿etem a w³a¶ciwie zarz±dzanie bez bud¿etu (101)
- Planowanie scenariuszowe w strategii firmy (101)
- Przyk³ad usprawniania procesów w dziale handlowym wed³ug Jasona Jordana (101)
- £añcuch przyczynowo-skutkowy w zarz±dzaniu sprzeda¿± (103)
- Najczêstsze przeszkody w realizacji za³o¿onych wyników sprzeda¿owych (103)
- Metoda ma³ych kroków - zasada doskonalenia kaizen (103)
- Jak stosowaæ metodê kaizen do motywowania siebie i innych? (104)
- Zaplanuj zmianê (105)
- Co ogranicza efektywno¶æ procesów wed³ug kaizen? (106)
- Zasada 5S, czyli jak przeciwdzia³aæ stratom i przyspieszaæ procesy (106)
- Narzêdzia zwiêkszania efektywno¶ci w filozofii kaizen (107)
- Zasada 5 razy dlaczego (107)
- Zasada kanban (108)
- Zasada kontroli wizualnej (109)
- Checklisty (110)
- Zasada PDCA, czyli ko³o Deminga (111)
- Zasady zarz±dzania czasem w XXI wieku - zwiêkszanie indywidualnej efektywno¶ci mened¿era i pracowników (112)
- Oswoiæ ¶wiat, w którym ¿yjemy (112)
- Istota podej¶cia do zarz±dzania czasem w pracy (112)
- Dlaczego podej¶cie systemowe jest skuteczne? (112)
- Najpierw posprz±taj (113)
- Zrób to od razu (113)
- Kalendarz elektroniczny wybawieniem (113)
- Monitoruj zadania, listy i przekazane sprawy (113)
- Korzy¶ci ze zwiêkszenia efektywno¶ci (114)
- Strategia osobistej efektywno¶ci PRO TIME TOOLS (114)
- Podsumowanie (117)
Rozdzia³ 5. Czas na zmiany - anga¿uj±ce zarz±dzanie zmian± w firmie (119)
- Zarz±dzanie oparte na zmianie (120)
- Zmiana jako element ¿ycia i pracy (120)
- Kierunki w zarz±dzaniu uwzglêdniaj±ce elastyczno¶æ (120)
- Opór i obawa przed zmian± (121)
- Nie taka zmiana straszna (121)
- Zwiêkszanie tempa zmian (122)
- Strategia rozwoju pracowników (122)
- Przysz³o¶æ ucz±cej siê organizacji (123)
- Odkrycie nowych sposobów funkcjonowania nie oznacza jeszcze zmiany... (124)
- Jak wprowadzaæ zmiany w organizacji? (124)
- Po czym poznaæ, ¿e zmiana jest potrzebna? (126)
- Kryzys (126)
- Stagnacja, nuda, wycofanie (126)
- Brak satysfakcji z pracy (126)
- Gniew i konflikt (126)
- Wzrost biurokratyzacji i rytualizacja czynno¶ci (126)
- Brak kreatywno¶ci (127)
- Zadania i rola agenta zmiany w organizacji wed³ug Samuela Bacharacha (127)
- Jak pozyskiwaæ sojuszników? (128)
- Budowanie wiarygodno¶ci w trakcie wdra¿ania zmiany (129)
- Dobry pomys³ + czyste intencje (129)
- Przekonanie wspó³pracowników o posiadanych kompetencjach (129)
- Wybór odpowiedniego momentu na wprowadzenie zmian (130)
- Budowanie pozycji w organizacji (130)
- Proces uczenia siê w procesie zmiany (131)
- Wprowadzanie zmian w dzia³aniach nawykowych (132)
- Reakcja na zmianê wed³ug Julie Hay (133)
- Podsumowanie (138)
Rozdzia³ 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie (141)
-
- Zacznij od zaufania (145)
- Lean management jako przyk³ad kultury budowania zaanga¿owania opartej na zaufaniu (147)
- Empowerment - zasady i istota podej¶cia (148)
- Podsumowanie (152)
Rozdzia³ 7. Innowacyjno¶æ drog± do rozwoju firmy (153)
-
- ¦wiat potrzeb klienta - wyznacznik trendów we wspó³czesnym marketingu (154)
- Innowacyjno¶æ jako podstawowy orê¿ w walce o klienta (155)
- Nie wystarczy byæ, trzeba siê czym¶ wyró¿niæ (156)
- Marketing zorientowany na emocje (157)
- Lojalno¶æ klientów to nie tylko nagroda, ale tak¿e cel ka¿dej firmy (157)
- Trudne sytuacje w firmie a marketing (158)
- Piêæ poziomów zaanga¿owania pracowników w innowacje (159)
- Narzêdzia pobudzania kreatywno¶ci pracowników (160)
- Przeformu³owanie (160)
- Dialog pobudzaj±cy kreatywno¶æ i zaanga¿owanie pracowników (162)
- Model rozmowy coachingowej GROW (163)
- Model SCORE (164)
- Strategia pobudzania kreatywno¶ci Walta Disneya (166)
- Kreatywno¶æ zespo³owa - burza mózgów (166)
- Podsumowanie (167)
Rozdzia³ 8. Warto¶ci w organizacji - czyli jak wyj¶æ poza metodê kija i marchewki (169)
-
- Zarz±dzanie przez warto¶ci (170)
- Misja firmy (172)
- Misja firmy a motywacja wewnêtrzna (173)
- Misja firmy a kultura organizacyjna (173)
- B³êdy w motywowaniu pracowników (174)
- Misja firmy szans± na budowanie zaanga¿owania pracowników (174)
- Podsumowanie (183)
Rozdzia³ 9. Efektywno¶æ w ¿yciu organizacyjnym - jak ukierunkowaæ zaanga¿owanie pracowników? (185)
-
- Czynniki higieniczne w miejscu pracy (186)
- Style zarz±dzania wed³ug Herseya i Blancharda a zaanga¿owanie pracowników (188)
- Ko³o zlecania zadañ - zarz±dzanie realizacj± zadañ (189)
- Delegowanie zadañ i celów (190)
- Nastawienie wobec zasobów (191)
- Wskazówki do delegowania zadañ (191)
- Monitorowanie realizacji zadañ (193)
- Matryca efektywno¶ci dzia³añ i rezultatów (193)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie umiejêtno¶ci monitorowania? (194)
- Wspieranie i korygowanie dzia³añ pracowników (196)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie korygowania dzia³añ pracowników? (196)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników? (197)
- Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaanga¿owania (198)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie udzielania informacji zwrotnych? (200)
- Motywowanie buduj±ce zaanga¿owanie pracowników (201)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie tej kompetencji? (202)
- Motywuj przy ka¿dej sposobno¶ci (203)
- Problem motywacji przez pieni±dze (205)
- Teoria oczekiwañ Victora Vrooma (207)
- Rozmowa motywacyjna - scenariusz (208)
- Podsumowanie (209)
Rozdzia³ 10. Team building - praca zespo³owa jako budowanie zaanga¿owania pracowników (211)
- Lider inteligentny emocjonalnie (212)
- Umiejêtno¶ci lidera a inteligencja emocjonalna (213)
- Samo¶wiadomo¶æ lidera (213)
- Liderzy panuj± nad sob± (213)
- Liderzy s± innowatorami (214)
- Liderzy motywuj± siê od wewn±trz (214)
- Lider jest empatyczny (214)
- Lider wywiera pozytywny wp³yw na innych (214)
- Przywództwo pi±tego stopnia wed³ug Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna (215)
- Rywalizacja? Wspó³praca? Jak zachowaæ równowagê w zespole? (216)
- Sport jako inspiracja do zarz±dzania zespo³em (216)
- Si³a zespo³u (216)
- Jak to jest w zespole handlowców? (218)
- Spotkania zespo³ów handlowych (218)
- A wiêc rywalizacja czy wspó³praca? (220)
- Efektywny i nieefektywny zespó³ (220)
- Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na cel (220)
- Cele i strategie (220)
- Podejmowanie decyzji (221)
- Odpowiedzialno¶æ (221)
- Zaanga¿owanie w pracê (221)
- Przywództwo zespo³u (221)
- Proaktywno¶æ (221)
- Zasoby (222)
- Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na relacje (222)
- Szacunek (222)
- Optymizm (222)
- Tolerancja dla ró¿norodno¶ci (222)
- Kole¿eñskie relacje (222)
- Zaufanie (223)
- Konstruktywna wspó³praca (223)
- Piêæ dysfunkcji pracy zespo³owej wed³ug Patricka Lencioniego (223)
- Przezwyciê¿anie dysfunkcji zespo³u (224)
- Zrozumienie dla ró¿nych osobowo¶ci cz³onków zespo³u (224)
- Indywidualne strategie motywacyjne - drivery wed³ug analizy transakcyjnej (227)
- Jak wykorzystaæ znajomo¶æ typów psychologicznych do zwiêkszenia zaanga¿owania pracowników? (230)
- Na co zwracaæ uwagê przy korzystaniu z teorii typów osobowo¶ci i zachowañ? (231)
- Podsumowanie (234)
Rozdzia³ 11. Organizacja w przysz³o¶ci - czym jest rozwój organizacji? (237)
-
- Jak funkcjonuj± systemy? (238)
- Czym jest projekt rozwoju organizacji? (239)
- Jakie narzêdzia stosuje siê w projektach rozwoju organizacji? (239)
- Jakie korzy¶ci wynikaj± z projektów rozwojowych? (240)
- Zarz±dzanie wiedz± w organizacji wed³ug Petera Senge'a (240)
- Wybrane metody organizacyjnego uczenia siê (241)
- Future search (241)
- Appreciative Inquiry Davida Cooperridera (242)
- Istota podej¶cia systemowego (243)
- Czym jest rozwój organizacji w ujêciu systemowym? (243)
- Kim jest mened¿er lub konsultant rozwoju organizacyjnego? (244)
- Kim nie jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (245)
- Kim zatem jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (245)
- Czy warto korzystaæ z us³ug konsultanta rozwoju organizacji? (246)
- Rola HR w rozwoju organizacji (247)
- Zmiana roli HR (249)
- OD PROCESS+, czyli proces konsultacji w ujêciu systemowym (249)
- Opening, czyli otwarcie (252)
- Describing, czyli jak klient przedstawia swój problem (252)
- Perspective making, czyli poszerzenie perspektywy klienta (252)
- Researching, czyli badanie organizacji - czy mo¿na powiedzieæ co¶ innego o problemie? (252)
- Overwieving, czyli wspólny przegl±d hipotez z klientem - czego nie widzieli¶my wcze¶niej? (253)
- Climbing, czyli w³a¶ciwa diagnoza (253)
- Exit/Entrance - co tak naprawdê chcemy osi±gn±æ dziêki zmianie? (253)
- Starting, czyli wiemy, co robiæ, wiêc bierzmy siê do pracy (253)
- Stabilizowanie zmiany (254)
- "+", czyli zamkniêcie projektu - uczenie siê organizacji (254)
- Podsumowanie (254)
Rozdzia³ 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji (257)
- My¶lenie w³a¶ciciela kontra my¶lenie przedsiêbiorcy (257)
- W³a¶ciciel jest nastawiony na przesz³o¶æ i tera¼niejszo¶æ, a przedsiêbiorca na tera¼niejszo¶æ i przysz³o¶æ (258)
- W³a¶ciciel podchodzi do biznesu emocjonalnie, a przedsiêbiorca pragmatycznie i z wizj± (258)
- W³a¶ciciel ma wydatki, a przedsiêbiorca inwestuje (259)
- W³a¶ciciel p³aci pracownikom, przedsiêbiorca dzieli siê wypracowanym zyskiem (259)
- W³a¶ciciel ponosi koszty szkolenia, przedsiêbiorca zwiêksza warto¶æ swoich pracowników i biznesu (260)
- W³a¶ciciel traktuje firmê jako swoj±, przedsiêbiorca jako wspóln± ideê (260)
- W³a¶ciciel sam zrobi najlepiej, przedsiêbiorca szuka lepszych od siebie (260)
- W³a¶ciciel zaryzykuje przyjêcie zlecenia, do wykonania którego brakuje mu kompetencji, przedsiêbiorca bêdzie siê tego wystrzega³ (261)
- Typy postaw pracowniczych ze wzglêdu na zaanga¿owanie - na powa¿nie i na weso³o (261)
- Niewidzialne przyczyny upadku firm (264)
- Powolny upadek firmy (265)
- Jak rozpoznaæ zbli¿aj±cy siê kryzys organizacji? (265)
- Najczêstsze przyczyny braku efektywno¶ci organizacji wed³ug Briana Dive'a (266)
- Ku przestrodze: jak pracownicy omijaj± firmowe wska¼niki? (268)
- Tym, czego nie da siê zmierzyæ, nie da siê zarz±dzaæ (269)
- Niewa¿na jako¶æ, wa¿na ilo¶æ - czyli realizacja wska¼ników ponad wszystko (269)
- Wska¼niki niemierzalne, ale przek³adaj±ce siê na ocenê (269)
- Fa³szowanie wska¼ników jako¶ci obs³ugi klienta (269)
- Syndrom nieuczciwego taksówkarza (270)
- Prawo Parkinsona w pracy (270)
- Programista z USA (271)
- Sprzeda¿ ilo¶ciowa, czyli liczy siê tylko cel (271)
- Oceny okresowe jako pole do nadu¿yæ (272)
- Jak radziæ sobie z patologicznymi dzia³aniami pracowników? (272)
- Podsumowanie (273)
Rozdzia³ 13. Lekcje trwaj±ce ca³e ¿ycie - uczenie siê organizacji, szkolenia i budowanie zaanga¿owania (275)
- Refleksyjna praktyka - lessons learned (276)
- Postêpowanie w przypadku potkniêæ i b³êdów pracownika (277)
- Nie ma wiedzy i do¶wiadczenia bez pope³niania b³êdów (277)
- Nie ma b³êdów, s± tylko informacje zwrotne (277)
- Ten, kto nic nie robi, nigdy nie pope³nia b³êdów (278)
- Osoby, które pope³niaj± najwiêcej b³êdów, odnosz± najwiêksze sukcesy (278)
- "Nie ponios³em pora¿ki. Po prostu odkry³em 10 000 b³êdnych rozwi±zañ" (T. Edison) (278)
- Szkolenia w organizacji (279)
- Zanim podejmiesz decyzjê o rozwoju (279)
- Rola i efektywno¶æ szkoleñ w organizacji (279)
- Czas trwania szkolenia a jego efektywno¶æ (280)
- Jak zwiêkszyæ efektywno¶æ szkoleñ? (280)
- Aktywne szkolenie - tak, ale... (280)
- Dopasowanie szkolenia do potrzeb uczestników (281)
- Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyk± (281)
- Uwaga na warto¶ci i przekonania (282)
- Nastawienie uczestników (282)
- Krzywa zapamiêtywania jest nieub³agana (282)
- Brak odpowiedzialno¶ci za rezultaty (283)
- Zastosowanie wiedzy w praktyce (283)
- Próbowa³em, ale nic z tego nie wysz³o... (283)
- Brak utrwalenia wiedzy po szkoleniu (283)
- Negatywne przekonania uczestników szkolenia (284)
- Powrót na stare tory (284)
- Chodzenie na skróty (284)
- Najczê¶ciej pope³niane b³êdy ograniczaj±ce zaanga¿owanie uczestników szkoleñ (284)
- Brak konsultacji i omówienia programu szkolenia z pracownikami (284)
- Brak profesjonalnego sprecyzowania potrzeb szkoleniowych pracowników (285)
- Kierownictwo nie wie, czego wymagaæ od uczestnika szkolenia (285)
- Z³e wzorce ze strony liderów (formalnych i nieformalnych) (285)
- Szkolenie ma zastêpowaæ interwencjê kierownika (285)
- Perspektywa firmy organizuj±cej szkolenie (286)
- Szkolenie nie powinno byæ jednorazow± wycieczk± (286)
- Zbuduj system szkoleñ (286)
- Mierzenie efektywno¶ci szkolenia (286)
- Wiedza szkoleniowa jak mikroskop trzymany w szafie (287)
- Jak wspó³pracowaæ z firm± szkoleniow±? (287)
- Badanie potrzeb szkoleniowych (287)
- Otwarto¶æ na konsultowanie programu szkolenia (287)
- Dopasowanie trenera do grupy (288)
- Know-how firmy szkoleniowej (288)
- Niektóre firmy obiecuj± zbyt wiele (288)
- Warto¶ci, którymi kieruje siê firma (288)
- Brak zapoznania siê ze specyfik± grupy (rutynowe podej¶cie) (289)
- Zbyt du¿o wiedzy w krótkim czasie (289)
- Mo¿liwo¶æ dopasowania modu³ów do swoich potrzeb (289)
- Propozycja odmiennych rozwi±zañ ni¿ szkolenie (289)
- Podsumowanie (291)
Zakoñczenie. Synergia (293)
-
- Synergia jest mo¿liwa wtedy, kiedy mamy w³a¶ciwych ludzi na pok³adzie (293)
- Dobre relacje pomiêdzy mened¿erem a pracownikiem daj± efekt synergii (294)
- Uwzglêdnianie opinii i pomys³ów pracowników a efekt synergii (294)
- Efektem zaanga¿owania pracowników jest przyspieszenie procesów wewn±trz firmy (294)
- Efektywne zarz±dzanie zmian± zwiêksza pewno¶æ jej wdro¿enia (295)
- Kultura zarz±dzania oparta na zaufaniu (295)
- Zaanga¿owanie pracowników firmy w poszukiwania innowacyjnych rozwi±zañ (296)
- Warto¶ci organizacyjne spójne z rzeczywistymi dzia³aniami firmy (296)
- Zarz±dzanie efektywno¶ci± pracowników a budowanie zaanga¿owania w cele firmy (297)
- Skuteczne przywództwo i efektywna praca zespo³owa wzmacniaj± efekt synergii (297)
- Rozwój organizacji, czyli spojrzenie w przysz³o¶æ (297)
- Zdrowa organizacja jako efekt zaanga¿owania pracowników (298)
- Uczenie siê organizacji jako efekt synergii (298)