reklama - zainteresowany?

Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV - Sensus

Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV
Autor: Michael Pilhofer, MM, Holly Day
ISBN: 978-83-283-7735-6
okładka: miękka
Data wydania: 2021-04-01
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)

Dodaj do koszyka Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV

Tagi: Książki dla dzieci

W prostocie tkwi siła

  • Poznaj elementy składowe muzyki
  • Zrozum muzykę, którą grasz, komponujesz lub analizujesz
  • Posłuchaj online dołączonych nagrań

Nastrój się na prawdziwą muzykę

Czy jesteś uczniem, wykonawcą, czy fanem, dzięki tej książce bez trudu pojmiesz teorię muzyki. To przejrzyste wprowadzenie w jej koncepcje oraz w zagadnienia artyzmu i biegłości technicznej — kwestie stanowiące podstawę do tworzenia wspaniałych dźwięków. Szybko staniesz się specjalistą od wystukiwania rytmów, odczytywania nut i przewidywania dalszego ciągu utworu. Zyskasz też szersze spojrzenie na dzieła innych muzyków — i nadasz głębszy wymiar własnym.

W książce:

  • Skale durowe i molowe, interwały, klucze i wysokość dźwięku
  • Podstawy notacji muzycznej, oznaczeń metrum, tempa i dynamiki
  • Budowanie melodii, akordów, progresji i fraz muzycznych
  • Komponowanie harmonii i melodii akompaniujących dla głosu i instrumentów

Dodaj do koszyka Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV", wybierały także:

  • Rozmówki francuskie dla bystrzaków
  • Rozmówki włoskie dla bystrzaków
  • Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj
  • Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu
  • ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV

Spis treści

Teoria muzyki dla bystrzakw. Wydanie IV -- spis treci

  • O autorach
  • Podzikowania od autorw
    • Podzikowania od wydawcy oryginau
  • Wprowadzenie
    • O ksice
    • Naiwne zaoenia
    • Ikony wykorzystane w ksice
    • Co dalej
  • Cz 1. Wprowadzenie do teorii muzyki
  • Rozdzia 1. Teoria muzyki? A co to w ogle jest?
    • Archeologia narodzin muzyki i teorii muzyki
    • Zacznijmy od podstaw: fundamenty teorii muzyki
      • Wyjanienie podstaw: nuty, pauzy i uderzenia
      • Przemieszczanie i czenie nut
      • Studiowanie form i kompozycji muzycznych
    • W jaki sposb teoria moe pomc Twojej muzyce?
  • Rozdzia 2. Okrelanie wartoci nut
    • Poznaj uderzenie
    • Rozpoznawanie nut i ich wartoci
      • Przegld nut i ich komponentw
      • Odczytywanie wartoci nut
    • Caa nuta
    • Pnuta
    • wiernuta
    • semki i jeszcze krtsze nuty
    • Wyduanie nuty za pomoc kropki lub uku
      • Wyduanie nuty za pomoc kropki
      • czenie nut za pomoc uku
    • czenie rnych wartoci nut
  • Rozdzia 3. Zrb sobie pauz
    • Rodzaje pauz
      • Pauza caonutowa
      • Pauza pnutowa
      • Pauza wiernutowa
      • Pauza semkowa i dusze
    • Wyduanie pauz za pomoc kropki
    • wiczenie taktw z nutami i pauzami
  • Rozdzia 4. Oznaczenia metrum
    • Odszyfrowywanie oznaczenia metrum i taktu
    • Prostota rytmw prostych
      • Liczenie prostych schematw metrycznych w oparciu o takty
        • Liczenie w metrum 4/4
        • Liczenie w metrum 3/4
        • Liczenie w metrum 3/8
        • Liczenie w metrum 2/2
      • wiczenie liczenia w prostych schematach metrycznych
    • Granie zoonych schematw metrycznych
      • Liczenie zoonych schematw metrycznych w oparciu o takty
        • Liczenie w metrum 6/8
        • Liczenie w metrum 9/4
      • wiczenie liczenia w zoonych schematach metrycznych
    • Wyczuwanie pulsacji asymetrycznych schematw rytmicznych
    • Krtko o dyrygowaniu
      • Tempo
      • Frazowanie, artykulacja i dynamika
      • Wskazwki
  • Rozdzia 5. Granie do rytmu
    • Tworzenie schematw akcentowania i synkopy
      • Oglne reguy akcentowania
      • Synkopa: uderzanie sabej czci taktu
    • Nabieranie rozpdu dziki przedtaktowi
    • Nieregularne podziay rytmiczne: triole i duole
      • Urozmaicanie utworu triolami
      • Duole
  • Cz 2. Zestawianie nut ze sob
  • Rozdzia 6. Nuty jako dwiki (oraz o tym, gdzie je znale)
    • Poznaj piciolini, klucze i nuty
      • Klucz wiolinowy
      • Klucz basowy
      • Nuty fortepianowe i C razkrelne
      • Klucze C: altowy i tenorowy
    • Identyfikowanie ptonw, caych tonw i znakw chromatycznych na piciolinii
      • Ptony w praktyce
      • Skakanie o cae tony
      • Zmiana wysokoci dwiku za pomoc znakw chromatycznych
        • Zwikszanie wysokoci dwiku za pomoc krzyyka
        • Obnianie wysokoci dwiku za pomoc bemola
        • Podwjna zmiana wysokoci za pomoc podwjnych krzyykw i bemoli
        • Anulowanie krzyykw i bemoli za pomoc kasownikw
    • Znajdowanie dwikw na pianinie i gitarze
      • Szukanie nut na pianinie
      • Przyciskanie dwikw na gitarze
    • Mnemotechniki uatwiajce zapamitanie nut
  • Rozdzia 7. Opanowanie skal durowych i molowych
    • Schemat skali durowej
      • Skale durowe na pianinie i gitarze
      • Suchanie skal durowych
    • Odkrywanie schematw skal molowych
      • Granie naturalnych skal molowych na pianinie i gitarze
      • Zabawa z harmoniczn skal molow na pianinie i gitarze
      • Tworzenie wietnej muzyki na pianinie i gitarze na bazie melodycznej skali molowej
      • Suchanie skal molowych
  • Rozdzia 8. Znaki przykluczowe i koo kwintowe
    • Koo kwintowe i oznaczenia tonacji durowych
      • Krzyyki: Futro Cioci Grayny Daj Agresywnej Ewie, Henryku
      • Bemole: Henryku, Ewie Agrestu Daj Gar Cichaczem, Fajtapo
    • Identyfikowanie oznacze tonacji durowych i pokrewnych molowych
    • Przegld znakw przykluczowych
      • C-dur i a-moll naturalna
      • G-dur i e-moll naturalna
      • D-dur i h-moll naturalna
      • A-dur i fis-moll naturalna
      • E-dur i cis-moll naturalna
      • H-dur/Ces-dur i gis-moll/as-moll naturalne
      • Fis-dur/Ges-dur i dis-moll/es-moll naturalne
      • Cis-dur/Des-dur i ais-moll/b-moll naturalne
      • As-dur i f-moll naturalna
      • Es-dur i c-moll naturalna
      • B-dur i g-moll naturalna
      • F-dur i d-moll naturalna
  • Rozdzia 9. Interway: odlegoci midzy dwikami
    • Rozszyfrowujemy interway harmoniczne i melodyczne
      • Liczba stopni: liczymy linie i przestrzenie
      • Znaki chromatyczne: uwzgldniamy ptony
      • Nazywanie interwaw
    • Rzut oka na prymy, oktawy, kwarty i kwinty
      • Pryma czysta
      • Pryma zwikszona
      • Oktawy
      • Kwarty
      • Kwinty
    • Identyfikowanie sekund, tercji, sekst i septym
      • Sekundy
      • Tercje
      • Seksty i septymy
    • Tworzenie interwaw
      • Determinowanie liczby stopni
      • Determinowanie rodzaju interwau
    • Interway wielkie i czyste w skali C-dur
    • Interway zoone
      • Tworzenie interwau zoonego
      • Powrt do interwau prostego
    • System liczbowy z Nashville
  • Rozdzia 10. Budowa akordw
    • Tworzenie triad z trzech dwikw
      • Podstawa, tercja i kwinta
      • Triada durowa
        • Metoda liczenia ptonw
        • Metoda pierwszego, trzeciego durowego i pitego stopnia
      • Triada molowa
        • Metoda liczenia ptonw
        • Metoda pierwszego, drugiego molowego i pitego stopnia
      • Triada zwikszona
      • Triada zmniejszona
    • Rozwijamy temat: akordy septymowe
      • Septyma durowa
      • Septyma molowa
      • Akord dominantowy septymowy
      • Akord zmniejszony z septym ma
      • Akordy zmniejszone septymowe
      • Akord molowy z septym wielk
    • Przegld wszystkich triad i akordw septymowych
      • A
      • As
      • H
      • B
      • C
      • Ces
      • Cis
      • D
      • Des
      • E
      • Es
      • F
      • Fis
      • G
      • Ges
    • Modyfikowanie triad poprzez zmian ustawienia ich skadnikw i przewroty
      • Rzut oka na otwarty i zamknity voicing
      • Rozpoznawanie przewrotw akordu
    • Akordy rozszerzone
      • Akordy nonowe
      • Akordy molowe nonowe
      • Akordy durowe nonowe
      • Akordy nonowe z podwyszon kwint
      • Akordy nonowe z obnion kwint
      • Akordy septymowe z obnion non
      • Akordy zwikszone nonowe
      • Akordy undecymowe
      • Akordy tercdecymowe
  • Rozdzia 11. Progresje akordw
    • Przegld akordw diatonicznych, chromatycznych i odmian skal molowych
    • Identyfikowanie i nazywanie akordw w progresjach
      • Przypisywanie nazw akordw okrelonym cyfrom
      • Przegld progresji akordw w tonacjach durowych
      • Przegld progresji w tonacjach molowych
    • Dodawanie septymy do triady
    • Ogldanie (i suchanie) przykadowych progresji akordw
    • Zastosowanie wiedzy o akordach do czytania piewnikw i tabulatur
    • Modulacja na inn tonacj
    • Kadencje w progresjach akordw
      • Kadencje autentyczne
        • Kadencja autentyczna doskonaa
        • Kadencja autentyczna niedoskonaa
      • Kadencje plagalne
      • Kadencje zwodnicze
      • Kadencja niepena (pkadencja)
  • Cz 3. Ekspresja: tempo i dynamika
  • Rozdzia 12. Rnicowanie brzmienia za spraw tempa i dynamiki
    • Tempo utworu
      • Ustalenie uniwersalnego tempa: minim
      • Utrzymywanie staego tempa: metronom
      • Wyjanienie terminw opisujcych tempo
      • Przyspieszanie i zwalnianie: zmiana tempa
    • Dynamika, czyli gono lub delikatnie
      • Oznaczenia zmiennej dynamiki
      • Przegld innych oznacze dynamiki
      • Przegld oznacze dynamiki zwizanych z pedaami fortepianu
      • Przegld oznacze artykulacji dla innych instrumentw
  • Rozdzia 13. Barwa i waciwoci akustyczne instrumentu
    • Kwestia barwy
      • Atak, czyli jak zaczyna si dwik
      • Tembr: zasadnicza cz dwiku
      • Wybrzmiewanie, czyli zakoczenie dwiku
    • Ustawianie zespou, czyli lekcja akustyki
  • Cz 4. Ekspresja: formy muzyczne
  • Rozdzia 14. Elementy skadowe muzyki: rytm, melodia, harmonia i struktura piosenki
    • Ustalenie rytmu
    • Ksztatowanie melodii
    • Uzupenianie melodii za pomoc harmonii
    • Praca z frazami i okresami muzycznymi
    • czenie czci utworu w formy muzyczne
      • Forma jednoczciowa (A)
      • Forma binarna (AB)
      • Forma trzyczciowa (ABA)
      • Forma uku (ABCBA)
  • Rozdzia 15. Rzut oka na klasyczne formy
    • Kontrapunkt jako objawienie w muzyce klasycznej
    • Sondowanie sonaty
      • Zacznijmy od ekspozycji
      • A teraz co z zupenie innej beczki: rozwinicie
      • Wrzucamy luz: podsumowanie
    • Zakrcony jak rondo
    • Fascynujca fuga
    • czenie form w symfonie
    • Przegld innych klasycznych form
      • Koncert
      • Duet
      • Etiuda
      • Fantazja
  • Rozdzia 16. Przegld popularnych gatunkw i form muzycznych
    • Poczuj bluesa
      • Blues dwunastotaktowy
      • Blues omiotaktowy
      • Blues szesnastotaktowy
      • Blues dwudziestoczterotaktowy
      • Trzydziestodwutaktowy schemat ballad bluesowych i country
    • Czas si zabawi, czyli rock i pop
    • Jazzowe improwizacje
    • Kompozycje dodekafoniczne
  • Cz 5. Dekalogi
  • Rozdzia 17. Dziesi najczciej zadawanych pyta dotyczcych teorii muzyki
    • Dlaczego teoria muzyki jest wana?
    • Jeli potrafi ju troch gra bez znajomoci teorii, po co zawraca ni sobie gow?
    • Dlaczego tak znaczna cz teorii jest zogniskowana wok klawiatury fortepianu?
    • Czy istnieje szybki i atwy sposb nauki czytania nut?
    • Jak zidentyfikowa tonacj w oparciu o znaki przykluczowe?
    • Czy da si przetransponowa utwr na inn tonacj?
    • Czy opanowanie teorii muzyki wpynie negatywnie na moj umiejtno improwizacji?
    • Czy powinienem zna teori muzyki, jeli gram na bbnach?
    • Skd si wzio dwanacie nut?
    • W jaki sposb teoria muzyki uatwia uczenie si utworw?
  • Rozdzia 18. Dziesi sposobw prezentacji dwikw
    • Podstawy
    • Nuty piewnikowe
    • Partytura
    • Miniaturowe nuty
    • Nuty akademickie
    • Nuty fortepianowe
    • Skrcona partytura
    • Nuty wokalne
    • Tabulatura
    • Bas cyfrowany
  • Rozdzia 19. Dziesiciu teoretykw muzyki, ktrych powiniene zna
    • Pitagoras (ok. 582 ok. 507 p.n.e.)
    • Boecjusz (ok. 480 ok. 524)
    • Gerbert z Aurillac/papie Sylwester II (ok. 945 1003)
    • Guido z Arezzo (ok. 990 ok. 1040)
    • Nicola Vicentino (1511 ok. 1576)
    • Christiaan Huygens (1629 1695)
    • Arnold Schnberg (1874 1951)
    • Harry Partch (1901 1974)
    • Karlheinz Stockhausen (1928 2007)
    • Robert Moog (1934 2005)
  • Rozdzia 20. Dziesi ruchw muzycznych, ktre zmieniy histori
    • IX wiek Anglia, chora gregoriaski
    • XII wiek organum i europejska polifonia
    • 1649 Anglia, diggerzy
    • XVII wiek Wochy, opera
    • 1789 1799 rewolucja francuska
    • 1913 muzyka atonalna i wito wiosny Igora Strawinskiego
    • 1950 1990 Ameryka aciska i Pwysep Iberyjski, nueva cancin (ruch nowej piosenki)
    • Lata 60. XX wieku USA, ruch praw obywatelskich
    • Lata 80. XX wieku estoska piewajca rewolucja
    • 2010 2012 arabska wiosna
  • Dodatki
  • Dodatek A. cieki audio
  • Dodatek B. Tablica akordw
  • Dodatek C. Sowniczek

Dodaj do koszyka Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.