reklama - zainteresowany?

Szef, który myśli, bo warto i się opłaca - Sensus


mp3
Autor: Andrzej Jeznach
ISBN: 978-83-283-5729-7
stron: 328, Format: mp3
Data wydania: 2019-06-17
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 58,64 zł)
Oszczędzasz: 78% (-45,74 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Motywacja | Życiowe filozofie

Rozmowa Piotra Kraśki z dr. Andrzejem Jeznachem w programie "Fakty o świecie" W TVN24 BiS >>

12 pytań - Droga do prawdy i dobrego życia - przeczytaj wywiad z autorem >>

Andrzej Jeznach opowiada, jak od bankructwa i samotności doszedł do "dobrego życia" - przeczytaj wywiad z autorem >>

„Nie spoglądaj w przyszłość, tylko wyjrzyj za okno” - przeczytaj wywiad z autorem >>

Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.

Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości

Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania, warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym filozofem! Serdecznie polecam!

Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.

 

 

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Szef, który myśli, bo warto i się opłaca", wybierały także:

  • Koncepcja Alter Ego. W poszukiwaniu prawdziwego "ja"

Dodaj do koszyka

Spis treści

Szef, który myśli, bo warto i się opłaca Audiobook -- spis treści

 

Przedmowa 9

 

Od autora 13

CZĘŚĆ I

Rozdział 1. Dobre zarządzanie nie jest misją 19

  • I warto, i się opłaca

Rozdział 2. My boss - Mr Robot 29

  • Nowy, nieznany świat, ale czy piękny?

Rozdział 3. Jak przepowiadać przyszłość? 39

  • Peter Drucker - widział świat za horyzontem

Rozdział 4. Do czego potrzebujemy mistrzów? 47

  • Mentor to nie guru

Rozdział 5. Na szlaku przyda się kompas 53

  • Także w biznesie szukamy słusznej drogi

Rozdział 6. Filozof zarządza 61

  • Coś dla idiotów?

Rozdział 7. Wyrzućmy z pracy wszystkich menedżerów! 67

  • Inspiracja zamiast ideologii

Rozdział 8. Jak zostać menedżerem? 71

  • Management - wiedza nie wystarczy

Rozdział 9. Wojsko, czyli hierarchia i posłuszeństwo 81

  • Zaufanie i szacunek czynią cuda!

Rozdział 10. Turkusowe idee nie są nową religią 87

  • To tylko symbol nowych czasów

Rozdział 11. Management dzisiaj 93

  • Czas na zaangażowanie

Rozdział 12. Co łączy management z filozofią? 101

  • Więcej sztuki niż nauki

Rozdział 13. Po co menedżerowi filozofia? 115

  • Zdobądź swobodę myślenia

Rozdział 14. Filozofia zarządzania 121

  • Połączenie przywódcy z menedżerem

CZĘŚĆ II

Rozdział 15. Szlachetny mędrzec 129

  • Konfucjusz

Rozdział 16. Rozwój innych to droga do Twojego sukcesu 135

  • Laozi

Rozdział 17. Wszystko się zmienia 139

  • Heraklit

Rozdział 18. Filozofia niewolników i cesarzy 141

  • Stoicy

Rozdział 19. Lepiej, by się Ciebie bali, aniżeli Cię szanowali? 149

  • Niccolo` Machiavelli

Rozdział 20. Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wolność 153

  • Thomas Hobbes

Rozdział 21. Dlaczego poddajemy się złudzeniom? 161

  • Francis Bacon

Rozdział 22. Wolność nie znaczy, że każdy może robić, co chce 167

  • Jean-Jacques Rousseau

Rozdział 23. Samozarządzanie też może przebrać miarę 177

  • Monteskiusz

Rozdział 24. Umowa sprawiedliwa 179

  • John Rawls

Rozdział 25. Droga do dobrego życia 187

  • Arystoteles

Rozdział 26. Ludzie mają być celem, nie środkiem do celu 201

  • Immanuel Kant

Rozdział 27. Dokąd prowadzi nas duch czasu? 211

  • Georg Hegel

Rozdział 28. Nie wszystkie łabędzie są białe 219

  • Karl Popper

Rozdział 29. Czy szczęście większości wszystko usprawiedliwia? 229

  • John Stuart Mill

CZĘŚĆ III

Rozdział 30. Zaufanie 239

  • Baza sukcesu każdego zespołu

Rozdział 31. Czy ideologia może być drogą słuszną? 247

  • Od Marksa do turkusu?

Rozdział 32. Nie każdy musi być "turkusowy"! 255

  • Pułapki ideologii

Rozdział 33. Nowe narzędzia zarządzania 265

  • Mogą być skuteczne, choć nie muszą

Rozdział 34. Skuteczne narzędzie - szkoda, że bez duszy 275

  • Holacracy

Rozdział 35. Dlaczego pracujemy? 283

  • Czy praca nadaje sens naszemu życiu?

Rozdział 36. Filozofowie menedżerami przyszłości? 289

  • Niektóre uniwersytety na to stawiają

Rozdział 37. Sukces 297

  • Kiedy sukces staje się dziełem?

Rozdział 38. Kto bierze etykę biznesu poważnie? 301

  • Figowy listek biznesu i polityki

Rozdział 39. Filozofia dla samouków 313

  • Weź i czytaj

Spis przypisów 319

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.