Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw - Sensus

ISBN: 978-83-283-2142-7
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-14
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 17,94 zł (poprzednio: 29,41 zł)
Oszczędzasz: 39% (-11,47 zł)
Własna gra komputerowa? To musi się udać!
- Podstawowe polecenia
- Proste problemy programistyczne i własne bloczki
- Twoja pierwsza gra komputerowa ze Scratchem
Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotować kosmiczną bitwę, zaprojektować zmasowany atak bakterii i stworzyć swoją własną platformówkę. Baw się tymi przykładami, rozbudowuj je i zmieniaj według własnych pomysłów. Programowanie nie jest tak trudne, jak Ci się wydaje!
- Projekt akwarium
- Znikający duszek i okrutna matematyka
- Pogrywamy sobie w kotka i myszkę
- Przygody w kosmosie i kosmiczna bitwa
- Żuczek na autostradzie i arkanoid
- Twoje własne bloczki
- Inwazja bakterii
- Rysowanie jest proste
- Platformówki
- Wąż
- Turniej łuczniczy
- Niech zabrzmią działa
Programuj i graj!
Osoby które kupowały "Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw", wybierały także:
- Rozmówki francuskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Rozmówki włoskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj 17,88 zł, (5,90 zł -67%)
- Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu 36,86 zł, (12,90 zł -65%)
- ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
Spis treści
Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw eBook -- spis treci
Wstp (7)
CZʦ 01. NA CZYM POLEGA PROGRAMOWANIE (11)
Rozdzia 1. Projekt akwarium (12)
- Pocztek przygody (12)
- Duszki (13)
- Ruch duszków (14)
- Naucz ryb pywa (14)
- Jedn rk stwórz akwarium (15)
- Tam i z powrotem (16)
- czenie programu w cao (16)
- Omiornica wchodzi do gry (18)
- Moe jeszcze rozgwiazda? (19)
- Pywajc wród ryb (19)
Rozdzia 2. Znikajcy duszek i okrutna matematyka (22)
- Czym jest zmienna? (22)
- Naucz duszka matematyki (23)
- Pojawia si duszek (24)
- Ukad wspórzdnych (24)
- Co zrobi, aby duszek znikn? (27)
- Licznik punktów (28)
- Instrukcja dla gracza (28)
- Co zrobi, aby gra zawsze zaczynaa si tak samo? (29)
Rozdzia 3. Pogrywamy sobie w kotka i myszk (30)
- Instrukcje warunkowe (30)
- Ptle (31)
- Zabawa w kotka i myszk - zaoenia gry (32)
- Mysz harcuje (33)
- Biegajce koty (33)
- Mysz dostaje drugie ycie (34)
- Wprowad poprawki (35)
- Nietoperz pata figle (36)
Rozdzia 4. Przygody w kosmosie (39)
- Klony (39)
- Lataj (40)
- Sklonuj pociski (41)
- Nadlatuj asteroidy (43)
- Licznik punktów (44)
Rozdzia 5. Kosmiczna bitwa (46)
- Komunikaty (46)
- Potny wróg (47)
- Amunicja wroga (47)
- Wysanie komunikatu pojaw si (48)
- Odbiór komunikatu pojaw si (49)
- Zestrzelenie przeciwnika (49)
- Salwa przeciwnika (51)
- Eksplozje i wybuchy - czyli tworzymy animacj (52)
CZʦ 02. JAK SAMODZIELNIE ROZWIZYWA PROBLEMY (55)
Rozdzia 6. uczek na autostradzie (56)
- Ruch uczka (56)
- Pierwszy pas ruchu (57)
- Kolejne pasy ruchu (58)
- Warunki zwycistwa i przegranej (59)
- Czas si koczy (60)
Rozdzia 7. Arkanoid (62)
- Arkanoid - czyli co? (62)
- Belka (63)
- Pika (63)
- Odbicie piki od paletki - wersja zaawansowana (64)
- Bloki (65)
- Kolizja piki i bloku (66)
- Zwycistwo i przegrana (67)
Rozdzia 8. Twoje wasne bloczki (68)
- Po co Ci definiowanie bloczków? (68)
- Tworzenie wasnych bloczków (69)
- Bloczki z parametrami (70)
- Tworzenie bloczków, wiczenie 1. - baletnica (71)
- Tworzenie bloczków, wiczenie 2. - inwazja baletnic (71)
Rozdzia 9. Inwazja bakterii (74)
- Inwazja bakterii - pomys na gr (74)
- Podanie za kursorem (74)
- Strzelanie (75)
- Pojawiaj si bakterie (76)
- Bakterie nacieraj (77)
- Bakterie znikaj (78)
Rozdzia 10. Rysowanie jest proste (80)
- Kwadrat (80)
- Jak porusza si duszek? (81)
- Jak narysowa kwiatek? (81)
- Wiele kwadratów (82)
- Kolorowe kóko (83)
- Zabawa pókolami (83)
- W labiryncie (84)
- N-kt foremny (85)
CZʦ 03. JAK STWORZY WYMARZON GR (87)
Rozdzia 11. Platformówka (88)
- Metoda dziaania (88)
- Skok - wersja najprostsza (89)
- Skok - poprawiony warunek wykonania skoku (89)
- Ruch w bok (90)
- Ruch w bok - poprawki (91)
- Ruch w bok - inne podejcie (91)
- Skok - odbicia od platform (92)
- Platformy (92)
- Kolizja ze spodem platformy (93)
Rozdzia 12. Zupenie inna platformówka (95)
- Dwa rodzaje zmiennych (95)
- Przesuwajce si to - zasada dziaania (96)
- Przesuwajce si to (97)
- Skok (99)
Rozdzia 13. W (100)
- Listy - sposób na wiele danych (100)
- Tworzenie list (101)
- Listy - nowe bloczki (102)
- Stemplowanie (103)
- Ruch wa (103)
- Zostaw lad (104)
- Popraw ruch (105)
- Skracanie wa (105)
- Karmienie wa (107)
Rozdzia 14. Turniej uczniczy (109)
- Zaoenia gry (109)
- Obliczanie odlegoci pomidzy punktami (109)
- Przygotowania (111)
- Proste sterowanie celownikiem (111)
- Strza (112)
- Liczenie punktów (113)
- Utrudnij sobie strzelanie (114)
- Drgania celownika (115)
- Obliczanie rónicy pozycji i zapisywanie jej w licie (115)
- Obliczanie redniej (116)
Rozdzia 15. Niech zabrzmi dziaa (118)
- Jak leci kula armatnia? (118)
- Przygotowania (119)
- Ruch kuli (120)
- Sterowanie armat (121)
- Niech zabrzmi dziaa (122)
- Parametry wystrzau (123)
Do zobaczenia (126)
Skorowidz (127)