reklama - zainteresowany?

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw - Sensus

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw
ebook
Autor: Jakub Porzycki, Urszula Łukasik
ISBN: 978-83-283-2142-7
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 17,94 zł (poprzednio: 29,41 zł)
Oszczędzasz: 39% (-11,47 zł)

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Tagi: Książki dla dzieci

Własna gra komputerowa? To musi się udać!

  • Podstawowe polecenia
  • Proste problemy programistyczne i własne bloczki
  • Twoja pierwsza gra komputerowa ze Scratchem
Jeśli sięgasz po tę książkę, na pewno uwielbiasz gry komputerowe i zastanawiasz się, jak samodzielnie stworzyć własną. Albo masz już gotowy pomysł i szukasz sposobów na jego realizację. Ta książka będzie dla Ciebie idealnym przewodnikiem na start. Od czego zacząć i jak nauczyć się programowania, które pozwoli Ci stworzyć swój własny mikroświat w komputerze?

Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotować kosmiczną bitwę, zaprojektować zmasowany atak bakterii i stworzyć swoją własną platformówkę. Baw się tymi przykładami, rozbudowuj je i zmieniaj według własnych pomysłów. Programowanie nie jest tak trudne, jak Ci się wydaje!
  • Projekt akwarium
  • Znikający duszek i okrutna matematyka
  • Pogrywamy sobie w kotka i myszkę
  • Przygody w kosmosie i kosmiczna bitwa
  • Żuczek na autostradzie i arkanoid
  • Twoje własne bloczki
  • Inwazja bakterii
  • Rysowanie jest proste
  • Platformówki
  • Wąż
  • Turniej łuczniczy
  • Niech zabrzmią działa

Programuj i graj!

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

 

Osoby które kupowały "Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw", wybierały także:

  • Rozmówki francuskie dla bystrzaków
  • Rozmówki włoskie dla bystrzaków
  • Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj
  • Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu
  • ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Spis treści

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw eBook -- spis treci

Wstp (7)

CZʦ 01. NA CZYM POLEGA PROGRAMOWANIE (11)

Rozdzia 1. Projekt akwarium (12)

  • Pocztek przygody (12)
  • Duszki (13)
  • Ruch duszków (14)
  • Naucz ryb pywa (14)
  • Jedn rk stwórz akwarium (15)
  • Tam i z powrotem (16)
  • czenie programu w cao (16)
  • Omiornica wchodzi do gry (18)
  • Moe jeszcze rozgwiazda? (19)
  • Pywajc wród ryb (19)

Rozdzia 2. Znikajcy duszek i okrutna matematyka (22)

  • Czym jest zmienna? (22)
  • Naucz duszka matematyki (23)
  • Pojawia si duszek (24)
  • Ukad wspórzdnych (24)
  • Co zrobi, aby duszek znikn? (27)
  • Licznik punktów (28)
  • Instrukcja dla gracza (28)
  • Co zrobi, aby gra zawsze zaczynaa si tak samo? (29)

Rozdzia 3. Pogrywamy sobie w kotka i myszk (30)

  • Instrukcje warunkowe (30)
  • Ptle (31)
  • Zabawa w kotka i myszk - zaoenia gry (32)
  • Mysz harcuje (33)
  • Biegajce koty (33)
  • Mysz dostaje drugie ycie (34)
  • Wprowad poprawki (35)
  • Nietoperz pata figle (36)

Rozdzia 4. Przygody w kosmosie (39)

  • Klony (39)
  • Lataj (40)
  • Sklonuj pociski (41)
  • Nadlatuj asteroidy (43)
  • Licznik punktów (44)

Rozdzia 5. Kosmiczna bitwa (46)

  • Komunikaty (46)
  • Potny wróg (47)
  • Amunicja wroga (47)
  • Wysanie komunikatu pojaw si (48)
  • Odbiór komunikatu pojaw si (49)
  • Zestrzelenie przeciwnika (49)
  • Salwa przeciwnika (51)
  • Eksplozje i wybuchy - czyli tworzymy animacj (52)

CZʦ 02. JAK SAMODZIELNIE ROZWIZYWA PROBLEMY (55)

Rozdzia 6. uczek na autostradzie (56)

  • Ruch uczka (56)
  • Pierwszy pas ruchu (57)
  • Kolejne pasy ruchu (58)
  • Warunki zwycistwa i przegranej (59)
  • Czas si koczy (60)

Rozdzia 7. Arkanoid (62)

  • Arkanoid - czyli co? (62)
  • Belka (63)
  • Pika (63)
  • Odbicie piki od paletki - wersja zaawansowana (64)
  • Bloki (65)
  • Kolizja piki i bloku (66)
  • Zwycistwo i przegrana (67)

Rozdzia 8. Twoje wasne bloczki (68)

  • Po co Ci definiowanie bloczków? (68)
  • Tworzenie wasnych bloczków (69)
  • Bloczki z parametrami (70)
  • Tworzenie bloczków, wiczenie 1. - baletnica (71)
  • Tworzenie bloczków, wiczenie 2. - inwazja baletnic (71)

Rozdzia 9. Inwazja bakterii (74)

  • Inwazja bakterii - pomys na gr (74)
  • Podanie za kursorem (74)
  • Strzelanie (75)
  • Pojawiaj si bakterie (76)
  • Bakterie nacieraj (77)
  • Bakterie znikaj (78)

Rozdzia 10. Rysowanie jest proste (80)

  • Kwadrat (80)
  • Jak porusza si duszek? (81)
  • Jak narysowa kwiatek? (81)
  • Wiele kwadratów (82)
  • Kolorowe kóko (83)
  • Zabawa pókolami (83)
  • W labiryncie (84)
  • N-kt foremny (85)

CZʦ 03. JAK STWORZY WYMARZON GR (87)

Rozdzia 11. Platformówka (88)

  • Metoda dziaania (88)
  • Skok - wersja najprostsza (89)
  • Skok - poprawiony warunek wykonania skoku (89)
  • Ruch w bok (90)
  • Ruch w bok - poprawki (91)
  • Ruch w bok - inne podejcie (91)
  • Skok - odbicia od platform (92)
  • Platformy (92)
  • Kolizja ze spodem platformy (93)

Rozdzia 12. Zupenie inna platformówka (95)

  • Dwa rodzaje zmiennych (95)
  • Przesuwajce si to - zasada dziaania (96)
  • Przesuwajce si to (97)
  • Skok (99)

Rozdzia 13. W (100)

  • Listy - sposób na wiele danych (100)
  • Tworzenie list (101)
  • Listy - nowe bloczki (102)
  • Stemplowanie (103)
  • Ruch wa (103)
  • Zostaw lad (104)
  • Popraw ruch (105)
  • Skracanie wa (105)
  • Karmienie wa (107)

Rozdzia 14. Turniej uczniczy (109)

  • Zaoenia gry (109)
  • Obliczanie odlegoci pomidzy punktami (109)
  • Przygotowania (111)
  • Proste sterowanie celownikiem (111)
  • Strza (112)
  • Liczenie punktów (113)
  • Utrudnij sobie strzelanie (114)
  • Drgania celownika (115)
  • Obliczanie rónicy pozycji i zapisywanie jej w licie (115)
  • Obliczanie redniej (116)

Rozdzia 15. Niech zabrzmi dziaa (118)

  • Jak leci kula armatnia? (118)
  • Przygotowania (119)
  • Ruch kuli (120)
  • Sterowanie armat (121)
  • Niech zabrzmi dziaa (122)
  • Parametry wystrzau (123)

Do zobaczenia (126)

Skorowidz (127)

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.