Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza - Sensus

ebook
Autor: Matthew Monk, Simon MonkTytuł oryginału: Minecraft Mastery: Build Your Own Redstone Contraptions and Mods
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-0807-7
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2015-05-08
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 20,94 zł (poprzednio: 34,33 zł)
Oszczędzasz: 39% (-13,39 zł)
Tagi: Książki dla dzieci
Poznaj możliwości świata Minecraft! Buduj mechanizmy po mistrzowsku
Minecraft jest najlepszym dowodem na to, że o sukcesie gry nie decyduje oprawa graficzna — tylko pomysÅ‚ i tak zwana grywalność. Na punkcie tej gry oszalaÅ‚ caÅ‚y Å›wiat! Gdy przekraczasz próg Minecrafta, Twoim jedynym ograniczeniem jest wÅ‚asna wyobraźnia. Przekonaj siÄ™ sam!JeÅ›li jeszcze nigdy nie graÅ‚eÅ› w tÄ™ grÄ™ i zastanawia CiÄ™ jej fenomen, to trzymasz w rÄ™kach książkÄ™, która na pewno CiÄ™ zaciekawi! Dowiedz siÄ™, czym jest Minecraft i jakie zasady panujÄ… w jego Å›wiecie. W trakcie lektury sprawdzisz, skÄ…d można wziąć czerwony pyÅ‚ oraz w jaki sposób wykorzystać go do budowy najróżniejszych elementów: przekaźników, komparatorów, bramek logicznych czy tÅ‚oków. Zrozumiesz też, do czego sÄ… Ci potrzebne te wszystkie rzeczy i na czym polega istota gry. Ponadto dziÄ™ki tej książce nauczysz siÄ™ tworzyć rozszerzenia Minecrafta. Każdy — obecny i potencjalny — fan Å›wiata Minecrafta koniecznie musi tu zajrzeć!
- Korzystaj z podstawowych elementów mechanicznych w rodzaju dźwigni, przycisków i lamp; zbuduj automatycznie otwierane drzwi
- Twórz bramki logiczne, zegary i T-Flip-Flopy
- Buduj zaawansowane mechanizmy — podmieniacze bloków, ukryte drzwi, wyÅ›wietlacze siedmiosegmentowe i inne
- Korzystaj z dodatkowych elementów mechanicznych, takich jak tory, wagony, ciecze, leje i bloki poleceÅ„
- ZaÅ‚óż wÅ‚asny serwer Minecrafta, by podzielić siÄ™ swoim Å›wiatem z innymi graczami
- Edytuj światy Minecrafta w programie MCEdit
- Kontroluj świat Minecrafta programami w Pythonie na Raspberry Pi
- Twórz kwantowe mechanizmy i efekty specjalne w modzie qCraft
- Twórz programowane w Lua komputery i żóÅ‚wie w modzie ComputerCraft
- Skonfiguruj Å›rodowisko deweloperskie do tworzenia modów przy użyciu Forge i Eclipse
- Twórz wÅ‚asne mody z nowymi blokami i przedmiotami
Zbuduj mechanizmy, o jakich Ci się nie śniło!
Osoby które kupowały "Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza", wybierały także:
- Rozmówki francuskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Rozmówki włoskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj 17,88 zł, (5,90 zł -67%)
- Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu 36,86 zł, (12,90 zł -65%)
- ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
Spis treści
Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz w³asne mody. Przewodnik mistrza eBook -- spis tre¶ci
O autorach (9)
Podziêkowania (10)
Wprowadzenie (11)
1. Wstêp (15)
- Czym jest Minecraft? (15)
- Wersje Minecrafta (16)
- Na pocz±tek (17)
- Konstrukcja podstawowych przedmiotów (17)
- Wytapianie (19)
- Tryb kreatywny (19)
- Kody (21)
- Czerwony kamieñ (21)
- Korzystanie z modów (22)
- Tworzenie modów (22)
- Instalacja ¶wiata z przyk³adami (22)
- Podsumowanie (23)
2. Czerwony kamieñ - podstawy (25)
- Podstawy (25)
- Pozyskiwanie czerwonego py³u (25)
- Rozmieszczanie czerwonego py³u (26)
- Zasilanie czerwonego py³u (27)
- D¼wignie (27)
- Przyciski (28)
- P³yty naciskowe (29)
- Linki (30)
- Bloki czerwonego kamienia (31)
- Ticki czerwonego kamienia (32)
- Pochodnie (32)
- Lampy (34)
- Przeka¼niki (35)
- Komparatory (37)
- T³oki (38)
- Tworzenie drzwi (40)
- Leje, dozowniki i podajniki (42)
- Leje (42)
- Dozowniki (42)
- Podajniki (42)
- Podsumowanie (43)
3. Bramki logiczne (45)
- Podstawowe bramki logiczne (45)
- Inwertery (45)
- Bramki AND (46)
- Bramki OR (48)
- Bramki XOR (49)
- Przyk³ad bramki logicznej (50)
- Zegary (51)
- Przerzutnik RS NOR (53)
- Obwody monostabilne (55)
- T-Flip-Flop (55)
- Logika - teoria (57)
- Binarno¶æ (57)
- Diagramy logiczne (58)
- Podsumowanie (60)
4. Czerwony kamieñ - poziom zaawansowany (61)
- Prze³±cznik na bazie detektora aktualizacji bloku (61)
- Drzwi z t³oków (62)
- Drzwi 2 × 2 (62)
- Drzwi 2 × 2 wbudowane w ¶cianê (64)
- Podmieniacze bloków (67)
- Bardzo kompaktowy podmieniacz bloków (67)
- Ukryty podmieniacz bloków (68)
- Pamiêæ ta¶mowa z t³oków (69)
- Wy¶wietlacze (73)
- Podsumowanie (76)
5. Czerwony kamieñ - rozmaito¶ci (77)
- Tory i wagony (77)
- Tory (78)
- Wagony (79)
- Przyk³ad u¿ycia wagonu (81)
- Fizyka p³ynów (82)
- Lawa (82)
- Woda (83)
- Leje (84)
- Bloki poleceñ (85)
- Pu³apka na gracza (86)
- Pu³apka z blokiem poleceñ (86)
- Pu³apka z czerwonego py³u (87)
- Armata TNT (89)
- Podsumowanie (90)
6. Hostowanie serwerów i narzêdzia (91)
- Hostowanie serwera (91)
- Serwer LAN (92)
- Hostowanie przy u¿yciu Hamachi (93)
- Hostowanie przy u¿yciu przekierowywania portów (95)
- Opcje w³a¶ciwo¶ci serwera (98)
- Wynajmowanie serwerów (99)
- MCEdit (99)
- Minecraft, Python i Pi (102)
- Instalacja Minecrafta na Raspberry Pi (102)
- Uruchomienie Minecrafta (102)
- Pod³±czenie drugiego komputera z Pi (102)
- Podsumowanie (105)
7. qCraft (107)
- Pobranie qCrafta (107)
- Instalacja ¶wiata z przyk³adami (108)
- Py³ kwantowy (109)
- Esencja obserwacji (109)
- Esencja superpozycji (111)
- Esencja spl±tania (112)
- Zautomatyzowana obserwacja (113)
- Komputery kwantowe (115)
- Portale kwantowe (117)
- Podsumowanie (119)
8. ComputerCraft (121)
- Instalacja ¶wiata z przyk³adami (121)
- Blok komputerowy (122)
- Jak zacz±æ (123)
- Przyk³ad wy¶wietlacza diodowego (127)
- Sieci komputerowe (129)
- Stacje dysków (131)
- Monitory (133)
- Zegar (134)
- ¯ó³wie (137)
- Podsumowanie (139)
9. Tworzenie modów w Forge (141)
- O modowaniu ogólnie (141)
- Przygotowanie komputera (142)
- Zainstaluj Minecrafta (142)
- Instalacja Javy (142)
- Dodanie Javy do PATH (144)
- Instalacja Eclipse (144)
- Instalacja Forge (146)
- Konfiguracja Eclipse (146)
- Krótkie omówienie Eclipse (147)
- Podstawy jêzyka Java (147)
- Pakiety (148)
- Klasy (149)
- Zmienne sk³adowe (149)
- Metody (150)
- Klasy i instancje (150)
- Dziedziczenie (150)
- Publiczne i prywatne (151)
- Konwencje nazewnicze (151)
- Podsumowanie (152)
10. Przyk³adowy mod: Thorium (153)
- Przygotowanie projektu (154)
- Utworzenie projektu (154)
- Tworzenie pakietu (154)
- Pod³±czanie projektów (155)
- Tworzenie bloku rudy (156)
- Tworzenie klasy ThoriumOreBlock (156)
- Tworzenie klasy moda Thorium (158)
- Tworzenie pliku mcmod.info (159)
- Pierwsze uruchomienie (160)
- Przygotowanie moda do u¿ytku (160)
- Dodanie w³asnej tekstury (161)
- Utworzenie pliku z obrazem tekstury (162)
- Lokalizacja nazw (163)
- Spawnowanie bloków rudy (164)
- Wydobywanie Thorium (167)
- Przerabianie rudy na Thorium (168)
- Tworzenie nowego bloku (168)
- Dodanie receptury (169)
- Pod¶wietlenie Thorium (170)
- Podsumowanie (171)
11. Modowanie - ci±g dalszy (173)
- Publikacja moda (173)
- Tworzenie pliku JAR (173)
- Instalacja moda (176)
- Wiêcej o modowaniu (178)
- Przyk³adowy przedmiot: ugotowana ko¶æ (179)
- Przyk³adowy przedmiot: utwardzony diament (180)
- Przyk³adowy przedmiot: obsydianowa siekiera (181)
- Przyk³adowa zbroja (182)
- Klasy elementów zbroi (183)
- Pliki tekstur zbroi (183)
- Dodanie zbroi do pliku moda (185)
- Przepisy na elementy zbroi (186)
- Graficzny interfejs u¿ytkownika (GUI) (186)
- Zmiany w klasie moda (186)
- Klasa BlockSwitchableLight (187)
- Klasa SmallThingsGui (188)
- Podsumowanie (189)
Materia³y pomocnicze (191)
Skorowidz (193)