MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch - Sensus
ISBN: 978-83-283-4336-8
stron: 192, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-10-30
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 34,90 zł
Nauka programowania? Ze Scratchem to nic trudnego!
NudzÄ… CiÄ™ już gry komputerowe i zwykÅ‚e przeglÄ…danie internetu? Uważasz, że stać CiÄ™ na wiÄ™cej? Masz ochotÄ™ zaskoczyć kolegów z klasy? A może po prostu... chcesz nauczyć siÄ™ programować? JeÅ›li tak, to dobrze trafiÅ‚eÅ›!
Scratch to doskonaÅ‚e narzÄ™dzie, dziÄ™ki któremu mÅ‚odzi pasjonaci na caÅ‚ym Å›wiecie bez trudu poznajÄ… tajniki programowania komputerów od podstaw. Scratch uÅ‚atwia rozpoczÄ™cie nauki i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, bÄ™dÄ…c przy tym narzÄ™dziem zupeÅ‚nie bezpÅ‚atnym.
JeÅ›li chcesz doÅ‚Ä…czyć do spoÅ‚ecznoÅ›ci użytkowników Scratcha, jesteÅ› na dobrym tropie! Książka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch szybko i bezboleÅ›nie wprowadzi CiÄ™ w niezwykÅ‚y Å›wiat. Krok po kroku poznasz sposób tworzenia gier komputerowych i przeżyjesz przy tym wspaniaÅ‚Ä… przygodÄ™!
Ta publikacja sprawdzi siÄ™ zarówno w przypadku mÅ‚odych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmÅ‚odszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokÅ‚adny opis Å›rodowiska, a druga to doskonaÅ‚e pomysÅ‚y na rozbudowane gry komputerowe.
- Elementy środowiska Scratch i sposoby ich wykorzystania
- Używanie i edycja postaci, kostiumów oraz teÅ‚
- Korzystanie z możliwoÅ›ci ruchu i efektów dźwiÄ™kowych
- Posługiwanie się danymi, blokami i wyrażeniami
- ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ i czujników, korzystanie z możliwoÅ›ci kontroli
- Praktyczne pomysły na prawdziwe gry komputerowe
Zacznij programować już dziś i szybko opracuj swoją pierwszą grę komputerową!
Osoby które kupowały "Młodzi giganci programowania. Scratch", wybierały także:
- Trening superkreatywności dla dzieci 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Od mikmaka do zazuli. Atlas regionalizmów dla dzieci 32,23 zł, (9,99 zł -69%)
- Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu 37,00 zł, (16,65 zł -55%)
- Teoria muzyki dla bystrzaków. Wydanie IV 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Wydanie II 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
Spis treści
Młodzi giganci programowania. Scratch -- spis treści
- Wstęp (10)
CZĘŚĆ I Poznaj środowisko programowania Scratch
- Rozdział 1. Środowisko programowania Scratch (14)
- GÅ‚ówne elementy Å›rodowiska (15)
- RozdziaÅ‚ 2. Edycja duszków (19)
- Rozdział 3. Dodawanie tła (20)
- Rozdział 4. Skrypty (21)
- Widok edytora skryptów (21)
- Rozdział 5. Kostiumy (22)
- Okno Kostiumy w trybie wektorowym (23)
- Okno Kostiumy w trybie bitmapa (26)
- Rozdział 6. Dźwięki (29)
- Nowy dźwięk (29)
- Edycja dźwięku (30)
- Zadanie (33)
CZĘŚĆ II Poznajemy bloczki dostępne w środowisku Scratch
- Rozdział 7. Ruch (36)
- Wprowadzenie ukÅ‚adu wspóÅ‚rzÄ™dnych (36)
- PrzesuÅ„ o... kroków (38)
- Obróć o... stopni (38)
- Ustaw kierunek na... (38)
- Ustaw w stronÄ™... (39)
- Idź do x:... y:... (39)
- Idź do... (40)
- Zmień x o... / Zmień y o... oraz Ustaw x na... / Ustaw y na... (41)
- Jeżeli na brzegu, odbij się (41)
- WspóÅ‚rzÄ™dna x/y i kierunek (42)
- Zadanie (43)
- Rozdział 8. Wygląd (45)
- Powiedz... przez... s (45)
- Powiedz... (45)
- Pomyśl... przez... s (46)
- Pomyśl... (46)
- Pokaż i Ukryj (47)
- Zmień kostium na... (47)
- Następny kostium (48)
- Zmień tło na... (48)
- Zmień efekt... o... (48)
- Ustaw efekt... na... (50)
- Wyczyść efekty graficzne (50)
- Zmień rozmiar o... (50)
- Ustaw rozmiar na...% (51)
- Na wierzch (51)
- Wróć o... warstw (51)
- Kostium # (52)
- Nazwa tła (53)
- Rozmiar (53)
- Zadanie (54)
- Rozdział 9. Dźwięk (56)
- Zagraj dźwięk... (56)
- Zagraj dźwięk... i czekaj (56)
- Zatrzymaj wszystkie dźwięki (57)
- Zagraj bÄ™ben... przez... taktów (57)
- Pauzuj przez... taktów (58)
- Zagraj nutÄ™... przez... taktów (58)
- Ustaw instrument na... (60)
- Zmień głośność o... (61)
- Ustaw głośność na...% (61)
- Zmienna głośność (62)
- Zmień tempo o... (62)
- Ustaw tempo... taktów na minutÄ™ (63)
- Zmienna "tempo" (63)
- Zadanie (64)
- Rozdział 10. Pisak (65)
- Wyczyść (65)
- Stempluj (65)
- PrzyÅ‚óż pisak (66)
- Ustaw kolor pisaka na... (kolor) (67)
- Ustaw kolor pisaka na... (liczba) (67)
- Zmień kolor pisaka o... (68)
- Ustaw kolor pisaka na... / Zmień kolor pisaka o... (69)
- Ustaw rozmiar pisaka na... / Zmień rozmiar pisaka o... (69)
- Zadanie (70)
- Rozdział 11. Dane (72)
- Utwórz zmiennÄ… (72)
- Blok "zmienna" (73)
- Ustaw zmiennÄ… na... (73)
- Zmień zmienną o... (74)
- Pokaż zmienną / Ukryj zmienną (74)
- Utwórz listÄ™ (74)
- Blok "lista" (75)
- Dodaj... do "lista" (75)
- Usuń... z "lista" (76)
- Wstaw... na pozycji... do "lista" (77)
- Zmień element... z "lista" na "element" (77)
- Element... z "lista" (78)
- Długość "lista" (79)
- "Lista" zawiera...? (79)
- Pokaż listę... / Ukryj listę... (80)
- Zadanie (80)
- Rozdział 12. Zdarzenia (82)
- Kiedy kliknięto flagę (82)
- Kiedy klawisz... naciśnięty (82)
- Kiedy duszek kliknięty (83)
- Kiedy tło zmieni się na... (84)
- Kiedy... > niż... (84)
- Kiedy otrzymam... / Nadaj... (85)
- Zadanie (86)
- Rozdział 13. Kontrola (88)
- Czekaj... s (88)
- Czekaj aż... (88)
- Jeżeli... to... (89)
- Jeżeli... to... w przeciwnym razie... (90)
- Powtórz... razy (91)
- Powtarzaj aż... (91)
- Zawsze (92)
- Zatrzymaj... (93)
- Kiedy zaczynam jako klon (93)
- Sklonuj... (94)
- Usuń tego klona (95)
- Zadanie (95)
- Rozdział 14. Czujniki (97)
- Dotyka... (97)
- Dotyka koloru...? (97)
- Czy kolor... dotyka...? (98)
- Odległość do... (98)
- Zapytaj... i czekaj (99)
- Odpowiedź (100)
- Klawisz... naciśnięty? (100)
- Wciśnięty klawisz myszy? (101)
- x myszy / y myszy (102)
- Głośność (102)
- ...kamery na... (103)
- Kamera... (103)
- Ustaw przezroczystość kamery na...% (103)
- Stoper (104)
- Zeruj stoper (105)
- ...z... (105)
- Aktualna... (106)
- Dni od 2000 (106)
- Nazwa użytkownika (107)
- Zadanie (107)
- Rozdział 15. Wyrażenia (109)
- Bloki operacji matematycznych (109)
- Losuj od... do... (109)
- Bloki operatorów porównania (mniejszy, wiÄ™kszy, równy) (110)
- Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (110)
- Bloki operacji na tekście (połącz... i..., litera... z..., długość...) (112)
- Bloki zaawansowanych działań matematycznych (114)
- Zadanie (117)
- RozdziaÅ‚ 16. WiÄ™cej bloków (119)
- Tworzenie bloków (119)
- Opcje (122)
- Zadanie (125)
CZĘŚĆ III Tworzymy projekty w środowisku Scratch
- Rozdział 17. Galaktyczny pościg (128)
- Koncepcja gry (128)
- Pierwszy krok (128)
- Programowanie duszków i sceny (128)
- Pojazd (128)
- Ruch na drodze (129)
- Rośliny i pasy na drodze (130)
- Pasy drogi (131)
- Programowanie gÅ‚ównej postaci (133)
- Przegrana (134)
- Rozdział 18. Gwiezdna bitwa (137)
- Koncepcja gry (137)
- Pierwszy krok (137)
- Programowanie duszków oraz sceny (137)
- Poruszanie siÄ™ Giganta (138)
- Strzelanie pociskami przez Giganta (138)
- Komety (139)
- Przeciwnicy (140)
- Pociski Przeciwników (141)
- Przegrana (142)
- Wygrana (143)
- Zmiana tła (144)
- Rozdział 19. Latający Gigant (145)
- Koncepcja gry (145)
- Pierwszy krok (145)
- Programowanie duszków oraz sceny (145)
- Punkt startowy (145)
- PrzyciÄ…ganie (146)
- Podskok Giganta (147)
- Przeszkody (147)
- Przegrana (149)
- Wygrana (149)
- Zmiana stroju (150)
- Koniec gry (151)
- Rozdział 20. Obrona komputera (152)
- Koncepcja gry (152)
- Pierwszy krok (152)
- Programowanie duszków oraz sceny (152)
- Kod płyty DVD (152)
- Skrypt duszka Wirusa (154)
- NadlatujÄ…ce Wirusy (154)
- Poruszanie siÄ™ Wirusów (154)
- Skrypt sceny (155)
- Duszek Komputer (156)
- Gigant (157)
- Scena (157)
- Ukrywanie Wirusa (158)
- Rozbudowa gry (158)
- Uruchomienie Antywirusa (159)
- Ukrycie Antywirusa (159)
- Zniszczenie Wirusów (159)
- Koniec gry (160)
- Rozdział 21. Zestrzel Gigabajta (161)
- Koncepcja gry (161)
- Pierwszy krok (161)
- Programowanie duszków oraz sceny (161)
- Zaprogramowanie Antywirusa (161)
- Programowanie ZÅ‚ego Gigabajta (162)
- Animowanie Gigabajta (163)
- Duszek Blok (163)
- Drugi skrypt duszka Bloku (164)
- Duszek Wirus (164)
- Przegrana (166)
- Wygrana (166)
- Koniec gry (167)
- Rozdział 22. Zwalcz Wirusa (168)
- Koncepcja gry (168)
- Pierwszy krok (168)
- Programowanie duszków oraz sceny (169)
- Programowanie sceny (169)
- Programowanie Wirusów (169)
- Programowanie Wirusów - krok drugi (170)
- Sprawdzenie, który Wirus zostaÅ‚ wylosowany (170)
- Pokazanie siÄ™ duszka Wirusa (170)
- Chowanie siÄ™ duszka Wirusa (171)
- Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (172)
- Program dla Laptopa (175)
- Sterowanie Laptopem (175)
- Uderzenie (176)
- Wygrana (177)
CZĘŚĆ IV Odpowiedzi
- Dodatek. RozwiÄ…zania do gier (180)
- Odpowiedzi do rozdziału 7., "Ruch" (180)
- Odpowiedzi do rozdziału 8., "Wygląd" (181)
- Odpowiedzi do rozdziału 9., "Dźwięk" (182)
- Odpowiedzi do rozdziału 10., "Pisak" (183)
- Odpowiedzi do rozdziału 11., "Dane" (184)
- Odpowiedzi do rozdziału 12., "Zdarzenia" (185)
- Odpowiedzi do rozdziału 13., "Kontrola" (186)
- Odpowiedzi do rozdziału 14., "Czujniki" (187)
- Odpowiedzi do rozdziału 15., "Wyrażenia" (188)
- Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 16., "WiÄ™cej bloków" (189)