reklama - zainteresowany?

Inteligencje wielorakie - Sensus

Inteligencje wielorakie
ebook
Autor: Howard Gardner
ISBN: 978-8-3774-6203-4
stron: 367, Format: ebook
Data wydania: 2009-09-07
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Tagi: Rozwój intelektualny | Rozwój osobisty

W ciÄ…gu dwudziestu lat od wydania klasycznego dzieÅ‚a Howarda Gardnera Frames of Mind jego znakomita koncepcja zdolnoÅ›ci, które posiada każdy z nas, zmieniÅ‚a oblicze oÅ›wiaty. TysiÄ…ce pedagogów, rodziców i naukowców na caÅ‚ym Å›wiecie wcielaÅ‚o w życie praktyczne wnioski wypÅ‚ywajÄ…ce z jego teorii inteligencji wielorakich, zgodnie z którÄ… ludzie majÄ… różne, niezależne od siebie zdolnoÅ›ci, poczynajÄ…c od inteligencji muzycznej, a na inteligencji wykorzystywanej w zrozumieniu siebie samego koÅ„czÄ…c. Niniejsze, nowe wydanie Inteligencji wielorakich przedstawia wszystkie dokonania w tej dziedzinie od 1993 roku, daty pierwszego wydania tej książki, i jest najdokÅ‚adniejszym i najbardziej aktualnym opisem praktycznych zastosowaÅ„ teorii inteligencji wielorakich. W tym caÅ‚kowicie zmienionym wydaniu zawarte zostaÅ‚y m.in.. Nowe materiaÅ‚y o wykorzystywaniu tej koncepcji w zakÅ‚adach pracy, ocena jej stosowania w obecnym, konserwatywnym klimacie edukacyjnym, ostatnie odkrycia dotyczÄ…ce funkcjonowania mózgu, i dużo wiÄ™cej.

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

 

Osoby które kupowały "Inteligencje wielorakie", wybierały także:

  • Insight. Droga do mentalnej dojrzaÅ‚oÅ›ci
  • Szczęście. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review
  • Å»ycie i 101 przyjaciół
  • KapÅ‚an diabÅ‚a. OpowieÅ›ci o nadziei, kÅ‚amstwie, nauce i miÅ‚oÅ›ci
  • ASAP. Jak nauczyć siÄ™ jÄ™zyka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Spis treści

Inteligencje wielorakie eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • WstÄ™p
  • Część I: Teoria
  • RozdziaÅ‚ 1: W paru sÅ‚owach
    • Co siÄ™ skÅ‚ada na inteligencjÄ™?
    • Pierwszy zbiór inteligencji
      • Inteligencja muzyczna
      • Inteligencja cielesno-kinestetyczna
      • Inteligencja logiczno-matematyczna
      • Inteligencja jÄ™zykowa
      • Inteligencja interpersonalna
      • Inteligencja intrapersonalna
    • Nowo rozpoznane inteligencje
    • WyjÄ…tkowe zalety teorii inteligencji wielorakich
    • Wnioski
  • RozdziaÅ‚ 2: Ćwierć wieku później
    • Dodatkowe inteligencje
    • Naukowe podstawy teorii IW
    • Inteligencje i dziedziny
    • Trzy znaczenia terminu inteligencja
    • Profile inteligencji
    • Nota koÅ„cowa
  • RozdziaÅ‚ 3: Poza inteligencjÄ… inne cenione ludzkie zdolnoÅ›ci
    • Ramy analizy
    • Ramy teoretyczne i terminy
    • Tradycyjne podejÅ›cia psychologiczne do matrycy utalentowania
    • Współczesny poglÄ…d na inteligencjÄ™ i zwiÄ…zane z niÄ… sprawy
    • Dziecko piÄ™cioletnie. ObojÄ™tność wobec dziedziny i pola
    • Dziecko dziesiÄ™cioletnie. Opanowanie zasad dziedziny
    • Adolescencja. Na rozstaju dróg
    • DojrzaÅ‚y praktyk skryty gdzieÅ› w przedziaÅ‚ach matrycy utalentowania
    • Implikacje edukacyjne
  • RozdziaÅ‚ 4: Most do edukacji
    • Test Rorschacha
    • Pierwsze dziaÅ‚ania
    • Trzy zasadnicze konsekwencje dla edukacji
      • Edukacja skupiona na jednostce
      • PierwszeÅ„stwo celów edukacyjnych
      • Wielorakie sposoby przedstawiania głównych pojęć
    • Do kogo teoria IW przemawia, a do kogo nie
  • RozdziaÅ‚ 5: CzÄ™sto zadawane pytania dotyczÄ…ce teorii i praktyki
    • Terminologia
    • Teoria
    • Ocenianie
    • Struktura inteligencji i ich poÅ‚Ä…czeÅ„
    • Inteligencja a stadia życia
    • Zagadnienia dodatkowe
    • Inne źródÅ‚a
  • Część II: Perspektywy edukacji
  • RozdziaÅ‚ 6: PielÄ™gnowanie inteligencji we wczesnym dzieciÅ„stwie
    • Ocena w Projekcie Spectrum
    • Wprowadzenie Projektu Spectrum do szkół
    • Wyniki wstÄ™pne
    • Style dziaÅ‚ania
    • Porównanie punktów widzenia rodziców, nauczycieli i Spectrum
    • Porównanie wyników Spectrum ze SkalÄ… inteligencji Stanforda-Bineta
    • Niektóre ograniczenia i dÅ‚ugotrwaÅ‚e konsekwencje Projektu Spectrum
    • WstÄ™pna ocena dalszych danych
    • MożliwoÅ›ci rozszerzenia podejÅ›cia, na którym opiera siÄ™ Projekt Spectrum
  • RozdziaÅ‚ 7: Projekty uczniowskie w szkole podstawowej
    • SzkoÅ‚a IW
    • Ocena projektów
    • Tworzenie rusztowaÅ„ projektów
  • RozdziaÅ‚ 8: Wielorakie punkty dojÅ›cia do zrozumienia poszczególnych dziedzin
    • Zrozumienie jasny cel edukacji
    • Jak osiÄ…gnąć i wykazywać zrozumienie
    • Konsekwencje dla programu nauczania
    • Równoważenie wiedzy specjalistycznej i ogólnej wyzwanie dla oÅ›wiaty
    • Muzea jako platformy wykazania siÄ™ zrozumieniem
    • Wielorakie dojÅ›cia do zrozumienia
    • ParÄ™ słów o uczniach specjalnych
  • RozdziaÅ‚ 9: Wprowadzenie do Arts PROPEL
    • Teoria inteligencji wielorakich
    • Alternatywne sposoby uczenia sztuki
    • Obecny stan nauczania sztuki
    • PodejÅ›cie do ksztaÅ‚cenia artystycznego postulowane przez twórców Projektu Zero
    • Arts PROPEL3
    • Dwa narzÄ™dzia edukacyjne
  • RozdziaÅ‚ 10: Ocenianie w kontekÅ›cie alternatywa dla standardowego testowania
    • Binet, spoÅ‚eczeÅ„stwo testujÄ…ce i zuniformizowana wizja szkoÅ‚y
    • ŹródÅ‚a alternatywnego podejÅ›cia do oceniania
      • Potrzeba przyjÄ™cia perspektywy rozwojowej
      • ZdolnoÅ›ci poznawcze oglÄ…dane z punktu widzenia systemów symbolicznych
      • Punkt widzenia teorii inteligencji wielorakich
      • Poszukiwanie zdolnoÅ›ci twórczych
      • DoniosÅ‚ość oceniania uczenia siÄ™ w kontekÅ›cie
      • Umiejscowienie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci poza umysÅ‚em jednostki
    • Ogólne cechy nowego podejÅ›cia do oceniania
      • 1. Nacisk na ocenianie zamiast testowania
      • 2. Ocenianie prostym i naturalnym elementem nauczania
      • 3. Trafność Å›rodowiskowa
      • 4. NarzÄ™dzia sprawiedliwe wobec inteligencji
      • 5. Wykorzystanie pomiarów wielorakich
      • 6. Wrażliwość na różnice indywidualne, poziom rozwoju i formy wiedzy specjalistycznej
      • 7. Wykorzystanie interesujÄ…cych i motywujÄ…cych do wysiÅ‚ku materiałów
      • 8. Wykorzystywanie oceniania dla dobra ucznia
    • Ku spoÅ‚eczeÅ„stwu oceniajÄ…cemu
  • Część III: Nowe widoki
  • RozdziaÅ‚ 11: Konteksty spoÅ‚eczne
    • Ludzka inteligencja w ujÄ™ciu spoÅ‚ecznym
    • Nowa koncepcja inteligencji
      • Jednostka dowód na rzecz prawdziwoÅ›ci twierdzenia o istnieniu inteligencji wielorakich
    • Współczesne spoÅ‚eczeÅ„stwa postindustrialne dwa przykÅ‚ady
    • Potrzeba ram spoÅ‚ecznych
    • Ujawnianie siÄ™ inteligencji poprzez ocenÄ™ w kontekÅ›cie
  • RozdziaÅ‚ 12: W miejscu pracy
    • Åšwiat oÅ›wiaty spotyka siÄ™ ze Å›wiatem pracy
    • Poza tradycyjnymi poglÄ…dami na inteligencjÄ™
      • Inteligencje i role zawodowe
    • Inteligencje wielorakie w szybko zmieniajÄ…cych siÄ™ kontekstach pracy
    • Wzajemne oddziaÅ‚ywania inteligencji wielorakich
      • Profile, nie wyniki
      • WÄ…skie gardÅ‚o
      • Kompensowanie
      • Katalizatory
      • CaÅ‚ość nie równa siÄ™ sumie części
    • ZarzÄ…dzanie
      • Rola doÅ›wiadczenia
      • Ocenianie doÅ›wiadczalne
      • Wrażliwość momentalna
    • Cztery ilustracje
      • Planowanie kariery
      • Dynamika zespoÅ‚owa
      • Kierowanie/organizacja pracy
      • Przywództwo
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 13: PrzyszÅ‚ość
    • Osiem faz badaÅ„ nad inteligencjÄ…
      • 1. Koncepcje laików
      • 2. Zwrot naukowy
      • 3. Pluralizacja inteligencji
      • 4. Kontekstualizacja inteligencji
      • 5. Rozproszenie inteligencji
      • 6. Indywidualizacja inteligencji
      • 7. KsztaÅ‚cenie inteligencji
      • 8. Humanizacja inteligencji
    • Odbiorcy teorii IW
    • Teoria IW odbywa tournée po Å›wiecie
      • Różne przesÅ‚ania
      • Zdrowy poczÄ…tek
      • Dziwne towarzystwo
      • Mozaika Projektu Zero
      • GorÄ…cy temat
      • Åšwiat przedsiÄ™biorstw
      • Zalecenia, regulacje i ustawodawstwa
      • IW w caÅ‚ej swojej chwale
      • Nowy rodzaj biblioteki
      • One dotarÅ‚y tam pierwsze przedszkola
      • One dotarÅ‚y tam pierwsze idee
    • Kierunki dalszych badaÅ„ i dziaÅ‚aÅ„ praktycznych
      • OkreÅ›lenie i rozgraniczenie inteligencji
      • PielÄ™gnowanie i ksztaÅ‚cenie inteligencji
      • PotÄ™ga idei
  • Dodatek A: PodziÄ™kowania
    • Fundacje
    • Współpracownicy
  • Dodatek B: ŹródÅ‚a materiałów zaadaptowanych w poszczególnych rozdziaÅ‚ach
    • RozdziaÅ‚ 1: . W paru sÅ‚owach
    • RozdziaÅ‚ 2: . Ćwierć wieku później
    • RozdziaÅ‚ 3: . Poza inteligencjÄ… inne cenione ludzkie zdolnoÅ›ci
    • RozdziaÅ‚ 5: . CzÄ™sto zadawane pytania dotyczÄ…ce teorii i praktyki
    • RozdziaÅ‚ 6: . PielÄ™gnowanie inteligencji we wczesnym dzieciÅ„stwie
    • RozdziaÅ‚ 7: . Projekty uczniowskie w szkole podstawowej
    • RozdziaÅ‚ 9: . Wprowadzenie do Arts PROPEL
    • RozdziaÅ‚ 10: . Ocenianie w kontekÅ›cie alternatywa dla standardowego testowania
    • RozdziaÅ‚ 11: . Konteksty spoÅ‚eczne
  • Dodatek C: Prace zwiÄ…zane z teoriÄ… inteligencji wielorakich
    • KSIÄ„Å»KI HOWARDA GARDNERA O INTELIGENCJACH WIELORAKICH
    • WYBRANE PRACE O TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
      • Autorstwa Howarda Gardnera
      • Współautorstwo z Howardem Gardnerem
    • WYBRANE PRACE INNYCH AUTORÓW O TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
      • A. Książki i monografie
      • B. Rozprawy, dysertacje i artykuÅ‚y
    • WYBRANE PRACE O HOWARDZIE GARDNERZE I/LUB TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
    • Inne materiaÅ‚y zwiÄ…zane z IW
      • I. Kasety wideo
      • II. Strony internetowe
  • Dodatek D: Pozycje przywoÅ‚ane w tekÅ›cie
  • Spis treÅ›ci

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.