reklama - zainteresowany?

Inteligencje wielorakie - Sensus

Inteligencje wielorakie
ebook
Autor: Howard Gardner
ISBN: 978-8-3774-6203-4
stron: 367, Format: ebook
Data wydania: 2009-09-07
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Tagi: Rozwój intelektualny | Rozwój osobisty

W ciągu dwudziestu lat od wydania klasycznego dzieła Howarda Gardnera Frames of Mind jego znakomita koncepcja zdolności, które posiada każdy z nas, zmieniła oblicze oświaty. Tysiące pedagogów, rodziców i naukowców na całym świecie wcielało w życie praktyczne wnioski wypływające z jego teorii inteligencji wielorakich, zgodnie z którą ludzie mają różne, niezależne od siebie zdolności, poczynając od inteligencji muzycznej, a na inteligencji wykorzystywanej w zrozumieniu siebie samego kończąc. Niniejsze, nowe wydanie Inteligencji wielorakich przedstawia wszystkie dokonania w tej dziedzinie od 1993 roku, daty pierwszego wydania tej książki, i jest najdokładniejszym i najbardziej aktualnym opisem praktycznych zastosowań teorii inteligencji wielorakich. W tym całkowicie zmienionym wydaniu zawarte zostały m.in.. Nowe materiały o wykorzystywaniu tej koncepcji w zakładach pracy, ocena jej stosowania w obecnym, konserwatywnym klimacie edukacyjnym, ostatnie odkrycia dotyczące funkcjonowania mózgu, i dużo więcej.

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

 

Osoby które kupowały "Inteligencje wielorakie", wybierały także:

  • Insight. Droga do mentalnej dojrzałości
  • Trening superkreatywności dla dzieci
  • Szczęście. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review
  • Bądź nieustraszony. 5 życiowych zasad dokonywania przełomów i osiągania celów
  • Wszystko zaczyna się w głowie, a kończy, gdy nie działasz

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Spis treści

Inteligencje wielorakie eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Wstęp
  • Część I: Teoria
  • Rozdział 1: W paru słowach
    • Co się składa na inteligencję?
    • Pierwszy zbiór inteligencji
      • Inteligencja muzyczna
      • Inteligencja cielesno-kinestetyczna
      • Inteligencja logiczno-matematyczna
      • Inteligencja językowa
      • Inteligencja interpersonalna
      • Inteligencja intrapersonalna
    • Nowo rozpoznane inteligencje
    • Wyjątkowe zalety teorii inteligencji wielorakich
    • Wnioski
  • Rozdział 2: Ćwierć wieku później
    • Dodatkowe inteligencje
    • Naukowe podstawy teorii IW
    • Inteligencje i dziedziny
    • Trzy znaczenia terminu inteligencja
    • Profile inteligencji
    • Nota końcowa
  • Rozdział 3: Poza inteligencją inne cenione ludzkie zdolności
    • Ramy analizy
    • Ramy teoretyczne i terminy
    • Tradycyjne podejścia psychologiczne do matrycy utalentowania
    • Współczesny pogląd na inteligencję i związane z nią sprawy
    • Dziecko pięcioletnie. Obojętność wobec dziedziny i pola
    • Dziecko dziesięcioletnie. Opanowanie zasad dziedziny
    • Adolescencja. Na rozstaju dróg
    • Dojrzały praktyk skryty gdzieś w przedziałach matrycy utalentowania
    • Implikacje edukacyjne
  • Rozdział 4: Most do edukacji
    • Test Rorschacha
    • Pierwsze działania
    • Trzy zasadnicze konsekwencje dla edukacji
      • Edukacja skupiona na jednostce
      • Pierwszeństwo celów edukacyjnych
      • Wielorakie sposoby przedstawiania głównych pojęć
    • Do kogo teoria IW przemawia, a do kogo nie
  • Rozdział 5: Często zadawane pytania dotyczące teorii i praktyki
    • Terminologia
    • Teoria
    • Ocenianie
    • Struktura inteligencji i ich połączeń
    • Inteligencja a stadia życia
    • Zagadnienia dodatkowe
    • Inne źródła
  • Część II: Perspektywy edukacji
  • Rozdział 6: Pielęgnowanie inteligencji we wczesnym dzieciństwie
    • Ocena w Projekcie Spectrum
    • Wprowadzenie Projektu Spectrum do szkół
    • Wyniki wstępne
    • Style działania
    • Porównanie punktów widzenia rodziców, nauczycieli i Spectrum
    • Porównanie wyników Spectrum ze Skalą inteligencji Stanforda-Bineta
    • Niektóre ograniczenia i długotrwałe konsekwencje Projektu Spectrum
    • Wstępna ocena dalszych danych
    • Możliwości rozszerzenia podejścia, na którym opiera się Projekt Spectrum
  • Rozdział 7: Projekty uczniowskie w szkole podstawowej
    • Szkoła IW
    • Ocena projektów
    • Tworzenie rusztowań projektów
  • Rozdział 8: Wielorakie punkty dojścia do zrozumienia poszczególnych dziedzin
    • Zrozumienie jasny cel edukacji
    • Jak osiągnąć i wykazywać zrozumienie
    • Konsekwencje dla programu nauczania
    • Równoważenie wiedzy specjalistycznej i ogólnej wyzwanie dla oświaty
    • Muzea jako platformy wykazania się zrozumieniem
    • Wielorakie dojścia do zrozumienia
    • Parę słów o uczniach specjalnych
  • Rozdział 9: Wprowadzenie do Arts PROPEL
    • Teoria inteligencji wielorakich
    • Alternatywne sposoby uczenia sztuki
    • Obecny stan nauczania sztuki
    • Podejście do kształcenia artystycznego postulowane przez twórców Projektu Zero
    • Arts PROPEL3
    • Dwa narzędzia edukacyjne
  • Rozdział 10: Ocenianie w kontekście alternatywa dla standardowego testowania
    • Binet, społeczeństwo testujące i zuniformizowana wizja szkoły
    • Źródła alternatywnego podejścia do oceniania
      • Potrzeba przyjęcia perspektywy rozwojowej
      • Zdolności poznawcze oglądane z punktu widzenia systemów symbolicznych
      • Punkt widzenia teorii inteligencji wielorakich
      • Poszukiwanie zdolności twórczych
      • Doniosłość oceniania uczenia się w kontekście
      • Umiejscowienie wiedzy i umiejętności poza umysłem jednostki
    • Ogólne cechy nowego podejścia do oceniania
      • 1. Nacisk na ocenianie zamiast testowania
      • 2. Ocenianie prostym i naturalnym elementem nauczania
      • 3. Trafność środowiskowa
      • 4. Narzędzia sprawiedliwe wobec inteligencji
      • 5. Wykorzystanie pomiarów wielorakich
      • 6. Wrażliwość na różnice indywidualne, poziom rozwoju i formy wiedzy specjalistycznej
      • 7. Wykorzystanie interesujących i motywujących do wysiłku materiałów
      • 8. Wykorzystywanie oceniania dla dobra ucznia
    • Ku społeczeństwu oceniającemu
  • Część III: Nowe widoki
  • Rozdział 11: Konteksty społeczne
    • Ludzka inteligencja w ujęciu społecznym
    • Nowa koncepcja inteligencji
      • Jednostka dowód na rzecz prawdziwości twierdzenia o istnieniu inteligencji wielorakich
    • Współczesne społeczeństwa postindustrialne dwa przykłady
    • Potrzeba ram społecznych
    • Ujawnianie się inteligencji poprzez ocenę w kontekście
  • Rozdział 12: W miejscu pracy
    • Świat oświaty spotyka się ze światem pracy
    • Poza tradycyjnymi poglądami na inteligencję
      • Inteligencje i role zawodowe
    • Inteligencje wielorakie w szybko zmieniających się kontekstach pracy
    • Wzajemne oddziaływania inteligencji wielorakich
      • Profile, nie wyniki
      • Wąskie gardło
      • Kompensowanie
      • Katalizatory
      • Całość nie równa się sumie części
    • Zarządzanie
      • Rola doświadczenia
      • Ocenianie doświadczalne
      • Wrażliwość momentalna
    • Cztery ilustracje
      • Planowanie kariery
      • Dynamika zespołowa
      • Kierowanie/organizacja pracy
      • Przywództwo
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13: Przyszłość
    • Osiem faz badań nad inteligencją
      • 1. Koncepcje laików
      • 2. Zwrot naukowy
      • 3. Pluralizacja inteligencji
      • 4. Kontekstualizacja inteligencji
      • 5. Rozproszenie inteligencji
      • 6. Indywidualizacja inteligencji
      • 7. Kształcenie inteligencji
      • 8. Humanizacja inteligencji
    • Odbiorcy teorii IW
    • Teoria IW odbywa tournée po świecie
      • Różne przesłania
      • Zdrowy początek
      • Dziwne towarzystwo
      • Mozaika Projektu Zero
      • Gorący temat
      • Świat przedsiębiorstw
      • Zalecenia, regulacje i ustawodawstwa
      • IW w całej swojej chwale
      • Nowy rodzaj biblioteki
      • One dotarły tam pierwsze przedszkola
      • One dotarły tam pierwsze idee
    • Kierunki dalszych badań i działań praktycznych
      • Określenie i rozgraniczenie inteligencji
      • Pielęgnowanie i kształcenie inteligencji
      • Potęga idei
  • Dodatek A: Podziękowania
    • Fundacje
    • Współpracownicy
  • Dodatek B: Źródła materiałów zaadaptowanych w poszczególnych rozdziałach
    • Rozdział 1: . W paru słowach
    • Rozdział 2: . Ćwierć wieku później
    • Rozdział 3: . Poza inteligencją inne cenione ludzkie zdolności
    • Rozdział 5: . Często zadawane pytania dotyczące teorii i praktyki
    • Rozdział 6: . Pielęgnowanie inteligencji we wczesnym dzieciństwie
    • Rozdział 7: . Projekty uczniowskie w szkole podstawowej
    • Rozdział 9: . Wprowadzenie do Arts PROPEL
    • Rozdział 10: . Ocenianie w kontekście alternatywa dla standardowego testowania
    • Rozdział 11: . Konteksty społeczne
  • Dodatek C: Prace związane z teorią inteligencji wielorakich
    • KSIĄŻKI HOWARDA GARDNERA O INTELIGENCJACH WIELORAKICH
    • WYBRANE PRACE O TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
      • Autorstwa Howarda Gardnera
      • Współautorstwo z Howardem Gardnerem
    • WYBRANE PRACE INNYCH AUTORÓW O TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
      • A. Książki i monografie
      • B. Rozprawy, dysertacje i artykuły
    • WYBRANE PRACE O HOWARDZIE GARDNERZE I/LUB TEORII INTELIGENCJI WIELORAKICH
    • Inne materiały związane z IW
      • I. Kasety wideo
      • II. Strony internetowe
  • Dodatek D: Pozycje przywołane w tekście
  • Spis treści

Dodaj do koszyka Inteligencje wielorakie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.