reklama - zainteresowany?

HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu - Sensus

HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu
ebook
Autor: Hugh MacLeod
Tytuł oryginału: Ignore Everybody: and 39 Other Keys to Creativity
Tłumaczenie: Edyta Stępkowska
ISBN: 978-83-246-3663-1
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2011-08-08
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,20 zł (poprzednio: 34,29 zł)
Oszczędzasz: 44% (-15,09 zł)

Dodaj do koszyka HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Tagi: Rozwój intelektualny | Rozwój osobisty | Trening mózgu

Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowego
Edward de Bono
  • Można kupić uznanie, ale nie pasjÄ™
  • Nigdy nie porównuj tego, co masz w Å›rodku, z tym, co ktoÅ› inny ma na zewnÄ…trz
  • JeÅ›li zaakceptujesz ból, to bÄ™dziesz mniej cierpiaÅ‚
  • Każdy ma swój wÅ‚asny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
  • Ciesz siÄ™, że nie jesteÅ› znany, dopóki możesz
  • Wyprzedzaj kulturÄ™, tworzÄ…c kulturÄ™
Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty.
Frank Zappa

CzÅ‚owieku! Istoto twórcza! Ty jesteÅ› jak fala, kiedy wzmożonym przypÅ‚ywem kreatywnego myÅ›lenia dajesz dowód na istnienie wÅ‚asnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - Å›wiat. Jednak jak masz wreszcie wybrać wÅ‚asnÄ… drogÄ™, skoro zewszÄ…d dźgajÄ… CiÄ™ w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta Å›cieżka do najbardziej banalnych pomysÅ‚ów. Nie daj siÄ™ zmylić krzywdzÄ…cym stereotypom. I na sto tysiÄ™cy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalnoÅ›ci. Konwencjonalność to wiÄ™zienie dla kreatywnego umysÅ‚u.

SkÄ…d bÄ™dziesz miaÅ‚ pewność, że Twój pomysÅ‚ jest strzaÅ‚em w dziesiÄ…tkÄ™, skoro dopiero co powstaÅ‚ w Twojej gÅ‚owie? Popatrz na innych. Nie bÄ™dÄ… zachwyceni. Dobre pomysÅ‚y zmieniajÄ… ukÅ‚ad siÅ‚ w relacjach miÄ™dzy ludźmi. Dlatego zawsze na poczÄ…tku budzÄ… opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikajÄ…cym ryzyka Å›wiecie pojawiajÄ… siÄ™ przeÅ‚omowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie wÅ‚asnÄ… kreatywnoÅ›ciÄ…?

Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod byÅ‚ mÅ‚odym, próbujÄ…cym siÄ™ wybić copywriterem, przesiadujÄ…c w barach, zaczÄ…Å‚ gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziÅ‚y do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i staÅ‚y siÄ™ sÅ‚awne ze wzglÄ™du na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj MacLeod wypowiada siÄ™ na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego gÅ‚ównych zainteresowaÅ„ jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwiniÄ™cie najbardziej bÅ‚yskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.

  • Sprzedać jest trudniej, niż siÄ™ wydaje. ZmiÄ™kczanie swojego produktu, żeby staÅ‚ siÄ™ bardziej "user friendly", sprawi jedynie, że ludziom bÄ™dzie siÄ™ mniej podobaÅ‚.
  • JeÅ›li twój biznesplan zakÅ‚ada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakÄ…Å› grubÄ… rybÄ™, prawdopodobnie siÄ™ nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi siÄ™ powoli i w bólach.
  • Nie staraj siÄ™ wyróżnić w tÅ‚umie: w ogóle unikaj tÅ‚umów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysiÄ™cy innych mÅ‚odych ludzi peÅ‚nych nadziei, i czekać, aż stanie siÄ™ cud. Wszystkie istniejÄ…ce modele biznesu sÄ… zÅ‚e. Znajdź nowy.
  • PomysÅ‚ nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie wiÄ™cej osób pociÄ…ga niezależność twórcy niż samo dzieÅ‚o. Kiedy poznasz czterdzieÅ›ci kluczy do rozwiniÄ™cia kreatywnoÅ›ci, bÄ™dziesz gotów uwolnić drzemiÄ…cego w Tobie geniusza i wypuÅ›cić go w Å›wiat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebie!

Dodaj do koszyka HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

 

Osoby które kupowały "HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu", wybierały także:

  • Insight. Droga do mentalnej dojrzaÅ‚oÅ›ci
  • Szczęście. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review
  • Å»ycie i 101 przyjaciół
  • KapÅ‚an diabÅ‚a. OpowieÅ›ci o nadziei, kÅ‚amstwie, nauce i miÅ‚oÅ›ci
  • ASAP. Jak nauczyć siÄ™ jÄ™zyka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Spis treści

HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu eBook -- spis treści

Wstęp (5)

1. Zignoruj resztÄ™ (13)

2. Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być twój (17)

3. Zainwestuj w to trochÄ™ czasu (21)

4. Dobre pomysły dorastają w samotności (26)

5. Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, to twój plan prawdopodobnie się nie powiedzie (31)

6. Ty sam odpowiadasz za własne doświadczenie (35)

7. Każdy rodzi się kreatywny. Każdy w przedszkolu dostaje kredki (38)

8. Nie rezygnuj z dotychczasowej pracy (42)

9. Firmy, które tłumią kreatywność, nie są już konkurencyjne wobec tych, które kreatywność promują (47)

10. Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia (51)

11. Im większy talent, tym mniej potrzeba rekwizytów (55)

12. Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów (60)

13. Jeśli zaakceptujesz ból, to mniej będziesz cierpiał (64)

14. Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz (67)

15. Umieranie młodo jest przereklamowane (72)

16. Najważniejszą lekcją zawodową dla kogoś kreatywnego jest nauka, gdzie postawić granicę między tym, co jesteś skłonny zrobić, a tym, na co zupełnie nie masz ochoty (76)

17. Åšwiat siÄ™ zmienia (81)

18. Można kupić uznanie, ale nie pasję (85)

19. Unikaj Gangu przy Butli z WodÄ… (89)

20. Śpiewaj własnym głosem (94)

21. Wybór formy przekazu jest nieistotny (97)

22. Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje (102)

23. Nikomu na tym nie zależy. Zrób to dla siebie (105)

24. Zadręczanie się rozważaniem "komercja czy sztuka" jest całkowitą stratą czasu (108)

25. Nie martw się, że nie potrafisz znaleźć inspiracji. W końcu sama przychodzi (111)

26. Musisz znaleźć własny styl (115)

27. Pisz prosto z serca (119)

28. Najlepszym sposobem, aby zdobyć aprobatę, jest jej nie potrzebować (122)

29. WÅ‚adzy siÄ™ nie otrzymuje. WÅ‚adzÄ™ siÄ™ przejmuje (125)

30. Nieważne, na co się zdecydujesz. Diabeł i tak odbierze swoją działkę (128)

31. Najtrudniej w byciu kreatywnym jest przywyknąć do tego (132)

32. Żyj z umiarem (135)

33. Pozwól swojej pracy starzeć się razem z tobą (138)

34. Bycie biednym jest do dupy (141)

35. Ostrożnie ze zmienianiem hobby w pracę (144)

36. Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz (148)

37. Zacznij bloga (152)

38. Znaczenie daje się zwielokrotnić, ludzie nie (157)

39. Kiedy twój sen się spełnia, to przestaje być twoim snem (161)

40. Tak naprawdę to żadne odkrycie (168)

Podziękowania (171)

Dodaj do koszyka HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.