reklama - zainteresowany?

Gitara klasyczna dla bystrzaków - Sensus

Gitara klasyczna dla bystrzaków
ebook
Autor: Jon Chappel, Mark Phillips
Tytuł oryginału: Classical Guitar For Dummies
Tłumaczenie: Marcin Dorosz
ISBN: 978-83-246-7677-4
stron: 320, Format: ebook
Data wydania: 2013-05-20
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 23,40 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,60 zł)

Dodaj do koszyka Gitara klasyczna dla bystrzaków

Tagi: Książki dla dzieci

Nastrój do gry:

  • Wybierz idealny instrument
  • Przyjmij właściwą pozycję
  • Rozgrzej dłonie i palce
  • Wsłuchaj się w utwory zawarte na płycie CD
  • Graj z nut, tabulatur, a nawet ze słuchu

Gitara jest obecnie najpopularniejszym i najbardziej czadowym instrumentem na świecie. Zwana "drewnianym magnesem na kobiety", urzeka swym brzmieniem także panów. Z klasycznej gitary możesz wydobyć zarówno chwytliwe melodie i złożone akordy, jak i płynne arpeggia czy liryczne utwory — i to wszystko dzięki zaledwie sześciu strunom. Jeśli i Ty masz ochotę zasilić wreszcie grono muzyków, a do tego nie zniechęcić się podczas nużących ćwiczeń, sięgnij po najzabawniejszy podręcznik do gry na gitarze. Do książki dołączono płytę CD, dzięki której będziesz mógł zagrać wszystkie utwory, słuchając równocześnie ich nagrań!

  • Dotknij i poznaj — zaprzyjaźnij się z rezonującą płytą, przyklejonym do niej gryfem oraz innymi elementami instrumentu.
  • Trąć struny — zacznij z dźwięków tworzyć melodie.
  • Podrasuj swoją technikę — poznaj chwyty barowe, technikę legato i tryle; opanuj flażolety; zapuść się w górne partie gryfu i zagraj w wyższych pozycjach.
  • Sięgnij po klasyków — zagraj utwory z wszystkich najważniejszych epok w muzyce klasycznej: od renesansu i baroku aż do klasycyzmu, romantyzmu i modernizmu.
  • Praktyka czyni mistrza — korzystaj ze wskazówek i ćwiczeń zarówno dla początkujących, jak i średnio zaawansowanych gitarzystów.

Z rączki do rączki, trochę gitary, trochę książki:

  • Sposoby odczytywania notacji muzycznej
  • Tabulatury, wykresy i zdjęcia
  • Wskazówki niezbędne do grania muzyki klasycznej
  • Utwory autorstwa mistrzów gitary
  • Metody utrzymywania instrumentu w idealnym stanie
  • Kurs wymiany strun, krok po kroku

Dodaj do koszyka Gitara klasyczna dla bystrzaków

 

Osoby które kupowały "Gitara klasyczna dla bystrzaków", wybierały także:

  • Rozmówki francuskie dla bystrzaków
  • Rozmówki włoskie dla bystrzaków
  • Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj
  • Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu
  • ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka Gitara klasyczna dla bystrzaków

Spis treści

Gitara klasyczna dla bystrzakw eBook -- spis treci

O autorach (11)

Podzikowania od autorw (13)

Wstp (15)

  • O ksice (15)
  • Konwencje zastosowane w ksice (16)
  • Czego nie czyta (17)
  • Naiwne zaoenia (18)
  • Jak podzielona jest ksika (18)
    • Cz I: Poznajemy gitar klasyczn (18)
    • Cz II: Zaczynamy gra. Podstawy (19)
    • Cz III: Praca nad technik gry (19)
    • Cz IV: Doskonalenie repertuaru na gitar klasyczn (19)
    • Cz V: Dekalogi (19)
    • Cz VI: Dodatki (20)
  • Ikony wykorzystane w ksice (20)
  • Co dalej (21)
  • Od polskiego wydawcy (21)

Cz I: Poznajemy gitar klasyczn (23)

Rozdzia 1: Gitara akustyczna i jej wasna liga (25)

  • Gitara klasyczna: jeden termin, dwa znaczenia i nieco historii (26)
  • Jak wyglda gitara klasyczna (27)
  • Fizyczne rnice midzy gitar klasyczn i jej rwienicami (30)
  • Dalej ni wygld: Inne unikalne cechy gitary klasycznej (32)
    • Pozycja i technika muzyka (33)
    • Wiedza muzyczna i umiejtnoci (34)

Rozdzia 2: Przygotowania do gry (37)

  • Przyjcie prawidowej pozycji (37)
    • Jak usi (38)
    • Oparcie dla gitary: Uoenie ng (39)
    • Obejmowanie gitary: Wsparcie dla ramienia (40)
    • Prawidowe uoenie doni (41)
  • Pierwszy kontakt doni ze strunami (43)
    • Chwytanie strun: Uoenie lewej doni (44)
    • Gotowy do szarpnicia: Uoenie prawej doni (45)
    • Uderzanie strun: Podstawowe techniki prawej rki (47)
  • Strojenie (50)
    • Regulowanie napicia struny w celu podwyszenia lub obnienia dwiku (51)
    • Strojenie wizualne z uyciem elektronicznego stroika (51)
    • Strojenie ze suchu (52)

Rozdzia 3: Jak rozszyfrowa zapis nutowy i tabulatur (57)

  • Arkana standardowego zapisu nutowego (57)
    • Ptno kompozytora: Piciolinia, klucz, takty i kreski taktowe (58)
    • Wysoko tonu: Raz wyej, raz niej (59)
    • Dugo nut: Jak dugo podtrzymywa dwik, co okrela rytm i tak dalej (61)
    • Ekspresja, artykulacja i inne symbole (63)
  • Zalenoci pomidzy piciolini i podstrunnic (65)
  • Urok uytecznoci typowo gitarowej notacji (67)
    • Oznaczenia palcw prawej i lewej doni (67)
    • Podoa poprzeczkom (68)
    • Tabulatura - przydatny dodatek do standardowej notacji (69)

Cz II: Zaczynamy gra. Podstawy (71)

Rozdzia 4: Tylko jeden dwik: Proste melodie (73)

  • wiczenie nut na jednej strunie (74)
    • wiczenie palcw: Struny 1, 2 i 3 (74)
    • Praca (gwnie) dla kciuka: Struny 4, 5 i 6 (79)
  • Gra na trzech strunach (81)
    • Zabawa palcami na pierwszych trzech strunach (82)
    • Kciuki znw skierowane w stron niszych strun (84)
  • Wycieczka po wszystkich szeciu strunach (85)
    • Zakaz uywania kciuka! (86)
    • Kciuk i pozostae palce - do dziea! (87)
  • Pynna gra melodyjnych utworw na wszystkich szeciu strunach (88)

Rozdzia 5: Walka z dwikami akordu: Technika arpeggio (93)

  • Granie poszczeglnych dwikw arpeggia: Podstawy (94)
  • Struna za strun: Kciuk i palce w gotowoci (95)
    • Przypisanie palcw do poszczeglnych strun (95)
    • Ruchomy kciuk (96)
  • Zrnicowana praca prawej doni (98)
    • Zmiana kolejnoci uderzanych strun (98)
    • Przeplatanie kciuka i pozostaych palcw (99)
  • Dodawanie wspbrzmienia do wybranych nut (102)
    • Szczypta dwiku midzy kciukiem i palcami (102)
    • Dwa palce jednoczenie (103)
  • Utwory z wykorzystaniem techniki arpeggio (104)

Rozdzia 6: wiczenie skali w pierwszej i drugiej pozycji (111)

  • Wprowadzenie do skali, za koniecznego (111)
    • Dlaczego granie skali jest wane (112)
    • Nazewnictwo skali: Dodawanie znakw przykluczowych (112)
    • Gdzie si zaczynaj i kocz: Wstp do pozycji (116)
  • Skale durowe w 1. pozycji (117)
    • Jednooktawowa skala C-dur (118)
    • Dwuoktawowa skala G-dur (118)
    • Dwuoktawowa skala F-dur (119)
    • Dwuoktawowa skala E-dur (120)
    • Dwuoktawowa skala A?-dur (As-dur) (120)
  • Skale molowe w 1. pozycji (121)
    • Jednooktawowa skala a-moll (121)
    • Dwuoktawowa skala e-moll (122)
    • Dwuoktawowa skala f-moll (122)
  • Skale w 2. pozycji (123)
    • Skala D-dur w 2. pozycji z wykorzystaniem pustych strun (123)
    • Skala D-dur w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun (124)
    • Skala G-dur w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun (125)
    • Skala b-moll w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun (125)
  • Wykorzystanie skali w prostych utworach (126)

Rozdzia 7: Odkrywanie faktur muzycznych (131)

  • Koordynacja muzyki kontrapunktowej: Warstwy melodyczne (132)
    • Rytmiczna gra dwch zsynchronizowanych melodii (132)
    • Przeciwne siy: Rozdzielenie rytmu kciuka i pozostaych palcw (134)
    • "Zagszczanie" wyszej melodii za pomoc wspbrzmienia (135)
  • Melodia z akompaniamentem: Jak wykorzysta wszystkie palce (136)
    • Jak dopasowa rytm akompaniamentu i melodii (136)
    • Kreatywne pjcie za ciosem: Dwie czci, dwa rytmy (137)
  • Proste utwory o rnych fakturach muzycznych (138)

Cz III: Praca nad technik gry (145)

Rozdzia 8: Palce pasko na strunach: Chwyty barre (147)

  • Jak gra chwyty barowe (147)
    • Uproszczony chwyt barowy (148)
    • Peny chwyt barowy (149)
  • wiczenie chwytw barowych w kontekcie muzycznym (149)
    • Uproszczony chwyt barowy (150)
    • Peny chwyt barowy (150)
  • Utwory z wykorzystaniem chwytw barre (152)

Rozdzia 9: Pynne brzmienie: Technika legato i tryle (155)

  • czenie dwikw za pomoc techniki legato (155)
    • Techniki hammer-on i pull-off: Tajniki legato (156)
    • Legato w kontekcie duszej frazy muzycznej (159)
  • "Migotliwy" dwik: Tryle (161)
    • Osobne granie tryli (161)
    • Tryle w kontekcie (162)
  • Utwory z wykorzystaniem techniki legato i tryli (163)

Rozdzia 10: Ubarwianie brzmienia: Techniki wydobywania dwiku (167)

  • Tworzenie dwikw przypominajcych dzwony: Flaolety (167)
    • Granie flaoletw (168)
    • wiczenie flaoletw w kontekcie (169)
  • Urozmaicanie brzmienia za pomoc vibrato (170)
    • Granie vibrato (170)
    • wiczenie techniki vibrato w kontekcie (171)
  • Rozjanianie i przyciemnianie brzmienia: Zmiana barwy dwiku (172)
    • Wprowadzanie zmian brzmienia (172)
    • wiczenie zmian barwy dwiku w kontekcie (174)
  • Tremolo: Gitarowy karabin maszynowy (175)
    • Gra tremolo (175)
    • wiczenie techniki tremolo w kontekcie (176)
  • Utwory z wykorzystaniem technik wydobywania dwiku (178)

Rozdzia 11: Na muzycznej drabinie: Powyej drugiej pozycji (181)

  • Wprowadzenie do skali i wicze w tym rozdziale (181)
    • Poznajemy wysze pozycje (182)
    • Pogbianie umiejtnoci poprzez urozmaicanie wicze (183)
  • Skale w 5. pozycji (184)
    • Skala F-dur (184)
    • Skala B?-dur (185)
    • Skala d-moll (187)
  • Skale w 9. pozycji (187)
    • Skala A-dur (187)
    • Skala D-dur (188)
    • Skala f?-moll (189)
  • Skale wymagajce zmiany pozycji (189)
    • Skala E-dur z jedn zmian pozycji (190)
    • Skala A?-dur z dwiema zmianami pozycji (191)
    • Skala c?-moll z jedn zmian pozycji (191)
    • Skala g?-moll z dwiema zmianami pozycji (191)
  • Granie utworw z wykorzystaniem skali w grnych partiach gryfu (193)

Rozdzia 12: czenie arpeggiw i melodii (197)

  • czenie arpeggiw i melodii w kontekcie (197)
  • Wycieczka po nizinach: Melodia basowa (198)
    • Melodia basowa w obrbie arpeggia (199)
    • Uwypuklanie melodii basowej: wiczenie (200)
  • Wycieczka po wyynach: Melodia wiolinowa (201)
    • Melodia wiolinowa w obrbie arpeggia (202)
    • Uwypuklanie melodii wiolinowej: wiczenie (203)
  • Pomieszane melodie: Naprzemienna praca kciuka i pozostaych palcw (204)
    • Zmienna melodia wiolinowo-basowa w obrbie arpeggia (204)
    • Uwypuklanie zmiennej melodii: wiczenie (205)
  • Utwory z wykorzystaniem pocze arpeggiw i melodii (207)

Rozdzia 13: czenie rnych technik gry lew doni w wyszych pozycjach (217)

  • Nakadajce si melodie i poprzeczki w wyszych pozycjach: Kontrapunkt (217)
  • czenie melodii i akompaniamentu z poprzeczkami i technik legato w wyszych pozycjach (219)
  • Utwory z wykorzystaniem rnych technik pracy lewej doni w wyszych pozycjach (221)

Cz IV: Doskonalenie repertuaru na gitar klasyczn (227)

Rozdzia 14: Utwory mistrzw gitary (229)

  • Poznajemy wielkich kompozytorw muzyki gitarowej (229)
  • Muzyka hiszpaskich kompozytorw (230)
    • Pierwszy kontakt z Sorem (230)
    • Oko w oko z Trreg (232)
  • Muzyka woskich kompozytorw (234)
    • W parze z Giulianim (234)
    • Bliej Carcassiego (235)
  • Utwory wszystkich wielkich kompozytorw muzyki gitarowej (237)

Rozdzia 15: Pocztki muzyki gitarowej: Renesans i barok (247)

  • Przegld stylw (247)
    • Renesans (248)
    • Epoka baroku (248)
  • Kompozytorzy renesansu (249)
    • Tradycyjne melodie z XVI wieku nieznanego autorstwa (250)
    • John Dowland i inni wielcy lutnici (250)
  • Kompozytorzy baroku (252)
    • Zacznij od Bacha (252)
    • Rami w rami z Haendlem (254)
  • Utwory z epok renesansu i baroku (256)

Rozdzia 16: Gitara dojrzewa: Klasycyzm, romantyzm i modernizm (263)

  • Era klasycyzmu: Muza Mozarta (264)
  • Oko w oko z Beethovenem, beznadziejnym przypadkiem romantyka (265)
  • Romantyk na opak: Brahms (267)
  • wiat marze Debussy'ego: Nowoczesne oblicze muzyki (269)
  • Utwory z epok klasycyzmu, romantyzmu i modernizmu (272)

Cz V: Dekalogi (281)

Rozdzia 17: Dziesiciu (mniej wicej) gitarzystw, ktrych powiniene zna (283)

  • Andrs Segovia (1893 - 1987) (283)
  • Julian Bream (ur. 1933) (284)
  • Oscar Ghiglia (ur. 1938) (284)
  • John Williams (ur. 1941) (285)
  • Pepe Romero (ur. 1944) i Angel Romero (ur. 1946) (285)
  • Christopher Parkening (ur. 1947) (285)
  • David Starobin (ur. 1951) (286)
  • Manuel Barrueco (ur. 1952) (286)
  • Eliot Fisk (ur. 1954) (286)
  • Benjamin Verdery (ur. 1955) (287)
  • Sharon Isbin (ur. 1956) (287)

Rozdzia 18: Dziesi rzeczy, o ktrych warto pamita, kupujc gitar (289)

  • Jeli nie wiesz na sto procent, czego szukasz, postaw na pobliski sklep muzyczny (289)
  • We ze sob znajomego (290)
  • Z gry ustal przedzia cenowy (290)
  • Kwestie materialne (290)
  • Oce konstrukcj i wykoczenie gitary (291)
  • Sprawd, jak gitara ley w doniach (292)
  • Sprawd intonacj (292)
  • Wsuchaj si w brzmienie (293)
  • Oce walory estetyczne (293)
  • Okrel potencja gitary (293)

Cz VI: Dodatki (295)

Dodatek A: Podstawowe zasady utrzymywania i konserwacji gitary (297)

  • Jak zapewni gitarze dogodne warunki (297)
    • Temperatura (298)
    • Wilgotno (298)
    • Ochrona gitary w domu i w drodze (298)
  • Utrzymywanie gitary w czystoci (299)
  • Wymiana strun w gitarze klasycznej (300)
    • Krok pierwszy: Usuwanie starej struny (301)
    • Krok drugi: Wizanie struny przy mostku (301)
    • Krok trzeci: Mocowanie struny na koeczku (302)
  • Drobne naprawy (304)

Dodatek B: Jak korzysta z pyty (305)

  • Tekst a pyta (305)
  • Suchanie pyty (306)
    • Korzystanie z pyty: Microsoft Windows (307)
    • Korzystanie z pyty: Mac OS (307)
  • Utwory zawarte na pycie (307)

Skorowidz (313)

Dodaj do koszyka Gitara klasyczna dla bystrzaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.