ZarzÄ…dzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne - Sensus
ISBN: 978-8-3796-9940-7
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2016-06-16
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnÄ…ca różnorodność kulturowa sprawiajÄ…, że zarzÄ…dzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla wspóÅ‚czesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstaÅ‚a publikacja skÅ‚adajÄ…ca siÄ™ z dwóch integralnych części. W części dotyczÄ…cej organizacyjnych aspektów zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarzÄ…dzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszÄ…cej siÄ™ do zagadnieÅ„ psychologicznych – istotnÄ… rolÄ™ odgrywajÄ… dynamicznie zmieniajÄ…ce siÄ™ relacje w miejscu pracy, co wiąże siÄ™ z nawiÄ…zywaniem i speÅ‚nianiem reguÅ‚ kontraktu psychologicznego. UzupeÅ‚nieniem treÅ›ci sÄ… dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami.
Książka jest adresowana gÅ‚ównie do liderów zespoÅ‚ów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujÄ…cych siÄ™ zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i spoÅ‚ecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować Å›wiadome decyzje we wÅ‚asnym życiu zawodowym.
Osoby które kupowały "Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne", wybierały także:
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 63,60 zł, (15,90 zł -75%)
- Handlowanie to gra 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
Spis treści
Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9
Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 13
Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania 15
Wstęp 15
ZarzÄ…dzanie i zarzÄ…dzanie zasobami ludzkimi 15
Globalizacja 19
Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja 22
Starzenie się społeczeństwa 23
Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników 24
Interesariusze zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi w organizacji 28
Bibliografia 32
RozdziaÅ‚ II. Motywowanie pracowników 35
Wstęp 35
Motywacja i motywowanie 35
Podejścia do motywowania 36
Proces motywacyjny 38
Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne 48
Bibliografia 51
RozdziaÅ‚ III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników 53
Wstęp 53
Istota i rodzaje zaangażowania 53
Motywowanie a zaangażowanie 57
Wynagradzanie pracowników 58
Formy wynagrodzeń 60
Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania 63
Bibliografia 66
RozdziaÅ‚ IV. Proces szkoleÅ„ – metody i ewaluacja 67
Wstęp 67
ZarzÄ…dzanie kompetencjami 67
Inwestycje w kapitał ludzki 69
Metody i techniki szkoleniowe 70
Efekty szkoleń 75
Bibliografia 76
Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy 79
Wstęp 79
Charakterystyka poszczególnych generacji 79
ZarzÄ…dzanie generacjami w miejscu pracy 82
ZZL a generacje rynku pracy 85
Jakie jest pokolenie C? 90
Bibliografia 92
Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 93
RozdziaÅ‚ I. UmiejÄ™tność wywierania wpÅ‚ywu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja wspóÅ‚czesnego menedżera 95
Wstęp 95
Wywieranie wpływu czy manipulacja? 95
Wzajemność 97
Zaangażowanie i konsekwencja 100
SpoÅ‚eczny dowód sÅ‚usznoÅ›ci 103
Autorytet 105
Niedostępność 107
Huśtawka emocjonalna 108
Lubienie 109
Bibliografia 111
RozdziaÅ‚ II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny 113
Wstęp 113
Wzajemna atrakcyjność 113
Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojÄ™cia 119
Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego 121
Typologia kontraktów psychologicznych 123
Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich 125
Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwoÅ›ci ich realizacji 127
Bibliografia 130
Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy 131
Wstęp 131
Istota procesu komunikacji 132
Rodzaje komunikacji 134
Bariery komunikacji w miejscu pracy 137
Skuteczne komunikowanie siÄ™ w organizacji 142
Bibliografia 147
Rozdział IV. Negocjacje w biznesie 149
Wstęp 149
Czym sÄ… negocjacje? 149
Typy i style negocjowania 152
Etapy negocjacji 157
Taktyki i techniki negocjacyjne 163
Bibliografia 169
Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę? 171
Wstęp 171
Pojęcie stresu 171
Predykatory stresu 177
Stres w pracy 179
Techniki radzenia sobie ze stresem 182
Bibliografia 187
CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi – rozwiÄ…zywanie problemów w praktyce 189
CZĘŚĆ IV (Anna RogoziÅ„ska-PaweÅ‚czyk) Psychologiczne wymiary zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi – rozwiÄ…zywanie problemów w praktyce 201
Zakończenie 229
Informacje o autorkach 231