reklama - zainteresowany?

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia - Sensus

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia
mp3
Autor: Jeffrey M. Schwartz, Rebecca Gladding MD
Tytuł oryginału: You Are Not Your Brain: The 4-Step Solution for Changing Bad Habits, Ending Unhealthy Thinking, and Taking Control of Your Life
Tłumaczenie: Joanna Wójtowicz
ISBN: 978-83-283-6727-2
stron: 352, Format: mp3
Data wydania: 2020-09-28
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 22,05 zł (poprzednio: 47,93 zł)
Oszczędzasz: 54% (-25,88 zł)

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Tagi: Rozwój osobisty | Trening mózgu

Mózg może wywierać ogromny wpÅ‚yw na życie czÅ‚owieka. Niestety, czÄ™sto niekorzystny. Gdy mózg przejmuje kontrolÄ™ nad myÅ›lami, może to powodować podważenie poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci, wywoÅ‚ywać pragnienia lub skÅ‚aniać do nieodpowiedniego zachowania. Może to być regularne rozgrzebywanie problemów i nadmierny krytycyzm wobec siebie, silny lÄ™k z nieuzasadnionych powodów, obwinianie siebie za coÅ›, na co siÄ™ nie ma wpÅ‚ywu, a także powielanie niepożądanych wzorców zachowaÅ„.

Konsekwencją tego stanu rzeczy jest obniżenie jakości życia. Ktoś, kto tak postępuje, jest nieszczęśliwy, nie wykorzystuje swojego potencjału - w rzeczywistości nie jest sobą!

Ta książka przynosi rozwiÄ…zanie tego problemu. DziÄ™ki niej dowiesz siÄ™, jak przejąć kontrolÄ™ nad wÅ‚asnym mózgiem i zmusić go do pracy dla siebie. Opisana tu metoda czterech kroków pozwala wychwytywać i tÅ‚umić zwodnicze komunikaty wysyÅ‚ane przez mózg, by nastÄ™pnie uruchomić go do koncentrowania uwagi na nowych, korzystnych dziaÅ‚aniach i zachowaniach. W ten sposób przeprogramujesz swój mózg w zdrowy i pożyteczny sposób, co w naturalny sposób doprowadzi do stopniowych zmian w życiu: staniesz siÄ™ osobÄ…, którÄ… naprawdÄ™ chcesz być, bÄ™dziesz podejmować mÄ…dre decyzje i jednoczeÅ›nie wzmocnisz i pobudzisz do dziaÅ‚ania swoje prawdziwe ja.

W tej książce:

  • czym sÄ… zwodnicze komunikaty i w jaki sposób wpÅ‚ywajÄ… na ksztaÅ‚towanie nawyków
  • jak oddzielić faÅ‚szywe komunikaty od wÅ‚asnej tożsamoÅ›ci
  • metoda czterech kroków: zasady, praktykowanie i przydatne wskazówki
  • pokonywanie problemów podczas wdrażania opisywanej metody
  • opracowanie wÅ‚asnego planu jej wdrażania

Twój umysÅ‚: droga do prawdziwej wolnoÅ›ci!

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

 

Osoby które kupowały "Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia", wybierały także:

  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen maÅ‚ej grupy
  • Handlowanie to gra
  • BÅ‚Ä™kitny umysÅ‚. MyÅ›l na odwrót, dziaÅ‚aj na opak, poznaj nieznane!
  • Koncepcja Alter Ego. W poszukiwaniu prawdziwego "ja"

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Spis treści

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia Audiobook -- spis treści

 

Wstęp 13

 

CZĘŚĆ I. POCZUCIE TOŻSAMOŚCI 23

RozdziaÅ‚ 1. Nie jesteÅ› swoim mózgiem 25

  • BÅ‚Ä™dne koÅ‚o zwodniczych komunikatów wysyÅ‚anych przez mózg 30
  • Rozpoznawanie zwodniczych komunikatów wysyÅ‚anych przez mózg 35
  • Nie jesteÅ› swoim mózgiem 41
  • Podsumowanie 48

RozdziaÅ‚ 2. Wykorzystaj umysÅ‚, by zmienić swój mózg. PotÄ™ga znaczÄ…cych celów i neuroplastycznoÅ›ci sterowanej przez Ja 49

  • Nazywanie odczuć fizycznych i emocjonalnych 51
  • Powiedz nie zwodniczym komunikatom - przeformuÅ‚owywanie ich treÅ›ci 52
  • Prawo veta 53
  • Neuroplastyczność sterowana przez Ja 54
  • Nadawanie znaczenia przeciwnoÅ›ciom losu 58
  • Ustalanie celów 60
  • WysiÅ‚ek i oczekiwania zamiast pragnieÅ„ 63
  • Ustalanie znaczÄ…cych celów 67
  • Znaleźć czas 72

Rozdział 3. Dlaczego tak trudno zmienić nawyki 75

  • Jak powstajÄ… nawyki 76
  • Natężenie uwagi 81
  • Wolny sprzeciw: nie wierz we wszystko, co myÅ›lisz (lub czujesz) 82
  • Podsumowanie 85

RozdziaÅ‚ 4. Dlaczego odczucia wydajÄ… siÄ™ takie prawdziwe. Biologia zwodniczych komunikatów wysyÅ‚anych przez mózg 87

  • Biologia leżąca u podstaw zwodniczych komunikatów i nawyków 89
  • PrzestaÅ„ karmić potwora 93
  • Podsumowanie 94

RozdziaÅ‚ 5. Nowe poczucie tożsamoÅ›ci. Pokonaj zwodnicze komunikaty metodÄ… czterech kroków 97

  • (FaÅ‚szywa) Tożsamość 99
  • Te odczucia emocjonalne to nie Ty! 101
  • Nie przyjmuj bezkrytycznie zwodniczych komunikatów 105
  • Pokonaj zwodnicze komunikaty wysyÅ‚ane przez mózg: dokonuj wyborów i przeprogramuj swój mózg 106
  • Neuroplastyczność sterowana przez Ja: źródÅ‚o nadziei i motywacji 108
  • Metoda czterech kroków i wstÄ™pne badania 109
  • Podsumowanie 112

CZĘŚĆ II. UMIEJĘTNOŚCI 113

RozdziaÅ‚ 6. Ignorowanie, bagatelizowanie i zaniedbywanie. Jak zwodnicze komunikaty znieksztaÅ‚cajÄ… Twój obraz siebie 115

  • Wszyscy mamy naturalne potrzeby i prawdziwe emocje 118
  • Strefy bezpieczeÅ„stwa pomagajÄ… nam chronić nasze prawdziwe emocje 119
  • WiÄ™kszość zwodniczych komunikatów to efekt nauki 120
  • Nawykowe ignorowanie, bagatelizowanie i wypieranie prawdziwych potrzeb i emocji jest bolesne 122
  • Twój mózg zostaÅ‚ uksztaÅ‚towany przez Twoje wyuczone podejÅ›cie do autentycznych emocji i potrzeb 123
  • Zwodnicze komunikaty sÄ… tym mocniejsze, im bardziej ignorujesz, wypierasz czy zaniedbujesz swoje prawdziwe Ja 126
  • Co wyzwala u Ciebie zwodnicze komunikaty? 127
  • Antidotum na deprecjonowanie i zaniedbywanie naturalnych potrzeb: 5 A 132

RozdziaÅ‚ 7. Rusz z miejsca metodÄ… czterech kroków. Wskazówki i zalecenia 135

  • Zobacz, jak szkodliwe mogÄ… być zwodnicze komunikaty wysyÅ‚ane przez mózg 136
  • OceÅ„ wpÅ‚yw szkodliwych komunikatów na swoje życie 140
  • Przygoda z metodÄ… czterech kroków - wskazówki na poczÄ…tek 145
  • Metoda czterech kroków dziaÅ‚a 150
  • Podsumowanie 152

Rozdział 8. Nie możesz zmienić tego, czego nie dostrzegasz. Moc świadomości i krok 1.: Nazwij po imieniu 153

  • Uważność to dziaÅ‚anie, nie tylko stan umysÅ‚u 156
  • Uważność to Å›wiadomość 156
  • Åšwiadomość i koncentracja to dwie różne rzeczy, ale sÄ… one ze sobÄ… powiÄ…zane 159
  • Uważność to również dostrzeganie, że zwodnicze komunikaty nie sÄ… prawdziwe 162
  • Uważność jest nieoceniajÄ…ca i oceniajÄ…ca zarazem 163
  • Przedmioty uważnoÅ›ci 164
  • ZamyÅ›lenie 166
  • ObezwÅ‚adniony przez doznania - pragnienia, impulsy, ból, lÄ™ki i tak dalej 170
  • Odnotowywanie w myÅ›lach 175
  • Gdy zaczniesz nazywać zwodnicze komunikaty po imieniu, możesz odnieść wrażenie, że przybierajÄ… na sile 178
  • JeÅ›li trudno Ci Å›ledzić myÅ›li, zacznij od odczuć natury fizycznej 180
  • Radzenie sobie z unikaniem 181
  • W razie wÄ…tpliwoÅ›ci zastanów siÄ™, co i dlaczego robisz 183
  • Podsumowanie 184

RozdziaÅ‚ 9. Zmiana stosunku do zwodniczych komunikatów za pomocÄ… kroku 2. - przeformuÅ‚uj 187

  • CoÅ›, co wydaje siÄ™ tak realne, musi naprawdÄ™ być częściÄ… mnie 189
  • Od trybu "to ja" do Å›wiadomoÅ›ci i prawdy 191
  • Znaczenie wiÄ™zi spoÅ‚ecznych: naukowe podstawy bólu spoÅ‚ecznego 193
  • Nie traktuj tego zbyt osobiÅ›cie 195
  • Nazywanie po imieniu i przeformuÅ‚owywanie wycisza oÅ›rodek alarmowy i wzmacnia oÅ›rodek oceny 196
  • TÅ‚umienie reakcji emocjonalnej ma negatywny wpÅ‚yw zarówno na Ciebie, jak i Twoich bliskich 197
  • PrzeformuÅ‚owywanie: recepta na zmianÄ™ sposobu doÅ›wiadczania zwodniczych komunikatów 198
  • Opcja nr 1. PrzeformuÅ‚owywanie biologiczne - "To nie ja, to tylko mój mózg" 202
  • Opcja nr 2. PrzeformuÅ‚owywanie z odniesieniem do bólu spoÅ‚ecznego - "CzujÄ™ siÄ™ odrzucony, wiÄ™c to ból spoÅ‚eczny" 204
  • Opcja nr 3. PrzeformuÅ‚owywanie z odwoÅ‚aniem do bÅ‚Ä™dów myÅ›lowych 205

RozdziaÅ‚ 10. PrzeformuÅ‚owywanie bÅ‚Ä™dów myÅ›lowych 207

  • ZÅ‚udne oczekiwania i wadliwe porównania 218
  • Jakie bÅ‚Ä™dy myÅ›lowe popeÅ‚niasz? 222
  • MÄ…dry doradca 227
  • Wzmocnij mÄ…drego doradcÄ™: rozpoznaj, zignoruj i zaakceptuj 233
  • Akceptacja 235
  • PrzeformuÅ‚owywanie zwodniczych komunikatów 238
  • Podsumowanie 239

Rozdział 11. W koncentracji siła! Krok 3. Zmiana perspektywy 241

  • Co ma na celu krok 3. - zmieÅ„ perspektywÄ™? W czym pomaga? 243
  • Zmiana perspektywy: informacje podstawowe 244
  • Radzenie sobie z nawracajÄ…cymi myÅ›lami podczas zmiany perspektywy 251
  • Sposoby na zmianÄ™ perspektywy 252
  • Wycisz siÄ™ i zmieÅ„ perspektywÄ™ - szczególnie zalecane w przypadku lÄ™ku i skÅ‚onnoÅ›ci do dzielenia wÅ‚osa na czworo 254
  • Konfrontacyjna zmiana perspektywy 258
  • Konfrontacyjna zmiana perspektywy a zachowania unikowe 262
  • Tworzenie planu wdrażania konfrontacyjnej zmiany perspektywy 267
  • Listy wdziÄ™cznoÅ›ci - zmiana perspektywy z uwzglÄ™dnieniem 5 A 272
  • Podsumowanie 273

Rozdział 12. Rosnąca uważność i krok 4.: przewartościuj 275

  • Zyskaj nowÄ… perspektywÄ™ dziÄ™ki rosnÄ…cej uważnoÅ›ci 278
  • Naucz siÄ™ dbać o siebie 281
  • Tabele podsumowujÄ…ce 288
  • Co dalej? 291

CZĘŚĆ III. METODA CZTERECH KROKÓW W PRAKTYCE 295

Rozdział 13. Co się tutaj dzieje? Czy to prawdziwa emocja czy tylko odczucie natury emocjonalnej? 297

  • Gniew: zdrowy czy niezdrowy? 298
  • Smutek: żaÅ‚oba a depresja i nienawiść do siebie 300
  • LÄ™k: produktywny czy destrukcyjny? 302
  • Równowaga to podstawa 304
  • Stwierdzenia "powinnoÅ›ciowe" - kiedy sÄ… pomocne? 304

RozdziaÅ‚ 14. CzyÅ„ postÄ™py, korzystajÄ…c z metody czterech kroków 307

  • Obrona swojego prawdziwego Ja w relacjach - mówienie o tym, co siÄ™ naprawdÄ™ myÅ›li i czuje, a także podejmowanie korzystnych dla siebie dziaÅ‚aÅ„ 308
  • Opieranie siÄ™ chwilowym pokusom - walka z zachciankami i pragnieniami 312
  • Perfekcjonizm i strach przed odrzuceniem - nauka popeÅ‚niania maÅ‚ych bÅ‚Ä™dów 322
  • Radzenie sobie z apatiÄ…, depresjÄ…, znudzeniem i zmÄ™czeniem 324
  • OsiÄ…ganie optymalnych wyników 325
  • Zmiana niezdrowych nawyków 327
  • Rola farmakologii 328
  • Podsumowanie 329

Rozdział 15. W ramach podsumowania 331

  • PoczÄ…tki pracy metodÄ… czterech kroków - wskazówki 333
  • Tworzenie swojego planu 337
  • Zwracaj uwagÄ™ na swoje prawdziwe Ja 339

Podziękowania 343

Zalecane lektury 347

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.