Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie - Sensus

ISBN: 978-83-246-8689-6
stron: 312, Format: ebook
Data wydania: 2013-10-25
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)
ArtystÄ… być! I nieźle z tego żyć…
Masz talent? Åšpiewem potrafisz wzruszyć nawet kamieÅ„? Parodiujesz wszystkich dookoÅ‚a i wywoÅ‚ujesz przy tym salwy Å›miechu? Masz radiowy gÅ‚os? TelewizyjnÄ… prezencjÄ™? Innymi sÅ‚owy - masz zadatki na gwiazdÄ™ i chcesz wykorzystać swojÄ… szansÄ™? Åšwietnie, znasz już swój życiowy cel! Teraz pozostaje Ci podjąć wyzwanie i zacząć dziaÅ‚ać: ciężkÄ… pracÄ… ludzie siÄ™ bogacÄ…, a sukces przychodzi przy okazji. Albo i nie - pamiÄ™taj bowiem, że utalentowanych ludzi mamy na pÄ™czki, jednak prawdziwÄ…, także finansowÄ… karierÄ™ robiÄ… nieliczni. Fortuna najbardziej sprzyja tym, którzy wiedzÄ…, jak pomóc samym sobie. Zanim wiÄ™c wyruszysz w drogÄ™ ku sÅ‚awie, dowiedz siÄ™, „jak to siÄ™ robi w show-biznesie”, od ludzi, którzy naprawdÄ™ wiedzÄ… JAK.
Autorzy, menedżerowie i wspóÅ‚ojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielÄ… siÄ™ z TobÄ… na kartach tej książki wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem, jakie zdobyli w trakcie wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego. Na poczÄ…tku pomogÄ… Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie artysty. JeÅ›li bÄ™dziesz na „tak”, podpowiedzÄ…, czy warto korzystać z usÅ‚ug menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. OdkryjÄ… przed TobÄ… tajemnice przemysÅ‚u fonograficznego i dziaÅ‚alnoÅ›ci scenicznej, pokażą, jak wÅ‚aÅ›ciwie dbać o wizerunek, i wyjaÅ›niÄ… prawne aspekty „bycia artystÄ…”, a wiÄ™c doradzÄ… w kwestiach zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.
Uzbrojony w wiedzÄ™ z tej książki możesz Å›miaÅ‚o ruszyć na podbój Å›wiata show-biznesu!
Adam Grzegorczyk - menedżer wielu artystów, m.in. Ireny Santor oraz zespoÅ‚ów PawÅ‚a Kukiza i Roberta GawliÅ„skiego. Dyrektor festiwalu w Jarocinie, dziennikarz muzyczny, autor przeszÅ‚o trzydziestu książek opisujÄ…cych zjawiska reklamy i marketingu, zaÅ‚ożyciel i rektor Wyższej SzkoÅ‚y Promocji w Warszawie.
Tomasz Kopeć - zaÅ‚ożyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, wspóÅ‚twórca sukcesów rynkowych pÅ‚yt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. PomysÅ‚odawca „ZÅ‚otej Kolekcji” - pÅ‚yt z najwiÄ™kszymi przebojami polskich artystów.
Bardzo żaÅ‚ujÄ™, że książka ta nie trafiÅ‚a w moje rÄ™ce, gdy miaÅ‚am 17 lat i dopiero co wygraÅ‚am „Idola”. GorÄ…co polecam jÄ… wszystkim, którzy stojÄ… u progu kariery i show-biznesu. Mam wielkÄ… nadziejÄ™, że dziÄ™ki informacjom zawartym w tej publikacji oraz opisanym w niej doÅ›wiadczeniom mÅ‚odzi artyÅ›ci, którzy siÄ™gnÄ… po niÄ…, uniknÄ… wielu zbÄ™dnych rozczarowaÅ„. Dla uczestników programów typu talent show powinna to być lektura obowiÄ…zkowa.Alicja Janosz,
zwyciężczyni pierwszej edycji „Idola”
Książka zawiera wiele rad, jak skutecznie i z łatwością poruszać się po świecie show-biznesu. Serdecznie polecam.Brian Poniatowski,
zwyciÄ™zca programu „You Can Dance”
CzytajÄ…c tÄ™ książkÄ™, odniosÅ‚am wrażenie, że razem z zespoÅ‚em częściej podejmowaÅ‚am kroki zupeÅ‚nie sprzeczne z tym, co Panowie w niej zawarli. KilkanaÅ›cie lat temu nie byÅ‚o takich książek... Jestem przekonana, że dzisiaj może stanowić ona zbiór naprawdÄ™ cennych podpowiedzi w zakresie różnych zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z szeroko pojÄ™tÄ… branżą muzycznÄ…. CieszÄ™ siÄ™ jednoczeÅ›nie, że Tomek i Adam podkreÅ›lajÄ… istotÄ™ tego „czegoÅ› nieokreÅ›lonego”, co wyróżnia artystÄ™ i wraz z wieloma innymi opisanymi tu elementami stanowi o jego sukcesie. Polecam wszystkim zainteresowanym :).Magda Wójcik,
zespóÅ‚ Goya
Gram w T.Love od 31 lat. ZaczynaliÅ›my od zera, wszystkiego uczyliÅ›my siÄ™ sami - zarówno życia, jak i bycia muzykiem na scenie. Jak powiedziaÅ‚ Johnny Rotten z Sex Pistols: lekcja pierwsza - zrób to sam, lekcja druga - zrób to dobrze. PodpisujÄ™ siÄ™ pod tym obiema rÄ™kami. Mimo dÅ‚ugiego stażu wciąż jestem otwarty na naukÄ™. MyÅ›lÄ™, że ta książka pomoże Ci siÄ™ bardziej otworzyć na wiele spraw zwiÄ…zanych z tzw. drogÄ… scenicznÄ… i nauczy tzw. uczciwoÅ›ci w tym caÅ‚ym pierdolniku zwanym showbizem, który jest bardzo niebezpiecznym zawodem. MiÅ‚ej lektury, dziewczÄ™ta i chÅ‚opcy.Muniek Staszczyk
Niezwykle cenny poradnik dla wszystkich tych, którzy majÄ… zamiar pracować w show-biznesie i PRZETRWAĆ :). Å»aÅ‚ujÄ™, że nie byÅ‚o tej książki, kiedy sama zaczynaÅ‚am swojÄ… karierÄ™, bo uchroniÅ‚aby mnie ona od podpisania wielu niekorzystnych umów, których konsekwencje ponoszÄ™ do dziÅ›.Justyna Steczkowska
Bardzo przydatna lektura dla wszystkich, którzy chcÄ… wejść na krÄ™te Å›cieżki show-biznesu. Czeka tam na Was peÅ‚no zasadzek. Lepiej bÄ…dźcie na nie przygotowani.Kasia Klich i JarosÅ‚aw Yaro PÅ‚ocica
Patroni wydania:
Osoby które kupowały "Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie", wybierały także:
- Biblia e-biznesu 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
- Fotografowanie ludzi. O tworzeniu prawdziwych portretów 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
- Szkatułka pełna Sahelu. Subsaharyjska ballada 44,90 zł, (26,94 zł -40%)
- Barszcz ukraiński 39,90 zł, (23,94 zł -40%)
Spis treści
Z talentem do gwiazd. Jak robiæ karierê w show-biznesie eBook -- spis tre¶ci
Od autorów (5)
Wstêp (9)
Rozdzia³ 1. Kariera (11)
- Czy zajmowaæ siê rozrywk± (11)
- Czynniki sukcesu artysty (14)
- Pocz±tek kariery (19)
- Plan kariery (22)
- Budowanie kariery (25)
- Kryzys kariery (30)
- Z mened¿erem lub bez (33)
Rozdzia³ 2. Mened¿er (39)
- Zadania mened¿era (39)
- Kiedy zatrudniaæ mened¿era (43)
- Kto mo¿e byæ mened¿erem (45)
- Jak nawi±zaæ kontakt z mened¿erem (47)
- Jak wybieraæ mened¿era (52)
- Jak ustalaæ warunki wspó³pracy z mened¿erem (70)
- Zespó³ wspó³pracowników (72)
- Ocena dzia³alno¶ci mened¿era (78)
- Zmiana mened¿era (81)
- Optyka mened¿era (82)
Rozdzia³ 3. Nagrania (89)
- Fonografia (89)
- Przemys³ fonograficzny (93)
- Struktura firmy fonograficznej (102)
- Jak wydaæ p³ytê (107)
- Repertuar (112)
- Demo (117)
- Nawi±zanie wspó³pracy z firm± fonograficzn± (122)
- Bud¿et nagraniowy (128)
- Premiera albumu (130)
Rozdzia³ 4. Koncerty (135)
- Estrada (135)
- Rider techniczny (140)
- Planowanie trasy koncertowej (142)
- Przygotowanie trasy koncertowej (148)
- Road manager (154)
- Wspó³praca z promotorem (157)
- Rozliczanie (162)
Rozdzia³ 5. Pieni±dze (165)
- Finanse artysty (165)
- Planowanie finansowe (169)
- Zarz±dzanie maj±tkiem artysty (172)
- Doradca finansowy (176)
Rozdzia³ 6. Wizerunek (179)
- Znaczenie wizerunku (179)
- Nazwa i pseudonim (185)
- Kreacja wizerunku (190)
- Media promocji (192)
- Sprzeda¿ wizerunku (200)
Rozdzia³ 7. Copyright (211)
- W³asno¶æ intelektualna (211)
- Prawa osobiste i maj±tkowe (215)
- Prawa autorskie i pokrewne (217)
- Organizacje zbiorowego zarz±dzania (219)
- Publishing (223)
- Plagiat (235)
Rozdzia³ 8. Umowy (243)
- Kontrakt fonograficzny (243)
- Umowa mened¿erska (262)
- Umowa koncertowa (303)
Bibliografia (307)
O autorach (311)