reklama - zainteresowany?

Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych - Sensus

Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych
ebook
Autor: Grażyna Osika
ISBN: 978-83-242-6510-7
stron: 236, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-23
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 14,95 zł (poprzednio: 23,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-8,05 zł)

Dodaj do koszyka Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych

Tagi: Komunikacja międzyludzka

 

„To nie jest książka o książkach" (…), bo chodzi w niej nie tyle o teksty o czÅ‚owieku, co o niego samego odnajdywanego w sposobach jego bycia, próba Å›ledzenia jak siÄ™ zjawia i rozumienia, dlaczego tak? (…) Zagadnienia te odsyÅ‚ajÄ… do pojÄ™cia, z którym zwykÅ‚o siÄ™ je identyfikować, mowa o tożsamoÅ›ci osobowej (…). Z kolei to, jak o sobie myÅ›limy, jak konceptualizujemy swoje zadomowienie w Å›wiecie zależy od narzÄ™dzi jakie do tego wykorzystujemy, tj. od tego jak o tym mówimy, jak siÄ™ na ten temat komunikujemy. (…) Obecnie mamy do czynienia z kolejnym (…) Å›rodowiskiem komunikacyjnym, które ksztaÅ‚tuje naszÄ… tożsamość osobowÄ… jest nim hipertekst. Jeżeli chcemy rozumieć siebie musimy rozumieć specyfikÄ™ ekologii hipertekstu, (…) jego antycypowany lub już obserwowany wpÅ‚yw na życie wspóÅ‚czesnego czÅ‚owieka.
fragment Wstępu


Bardzo umiejętnie i inteligentnie autorka powiązała zagadnienie filozoficzno-poznawcze, antropologiczne z badaniami medioznawczymi oraz zachodzącymi pomiędzy nimi sprzężeniami zwrotnymi. Dało to niezmiernie ciekawy wynik badawczy
z recenzji Ignacego S. Fiuta


Grażyna Osika jest adiunktem w Katedrze Stosowanych Nauk SpoÅ‚ecznych Politechniki ÅšlÄ…skiej. Autorka kilkudziesiÄ™ciu publikacji naukowych z pogranicza filozofii i komunikacji spoÅ‚ecznej. Do obszaru jej gÅ‚ównych zainteresowaÅ„ należą takie zagadnienia jak komunikacja interpersonalna, komunikacja medialna, ekologia hipertekstu. W 2011 roku ukazaÅ‚a siÄ™ jest książka pt.: Procesy i akty komunikacyjne. Koncepcje klasyczne i wspóÅ‚czesne, oraz Bunt i reforma, której jest redaktorem. Jest czÅ‚onkiem Polskiego Towarzystwa Komunikacji SpoÅ‚ecznej. Jej dorobek  naukowy jest dostÄ™pny na Google Scholar oraz w Repozytorium ceON.

Dodaj do koszyka Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych

 

Osoby które kupowały "Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych", wybierały także:

  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpÅ‚ywu. Wydanie 2 rozszerzone
  • Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeÅ„stwa
  • Powiedz, co myÅ›lisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy
  • 100happydays, czyli jak siÄ™ robi szczęście w 100 dni

Dodaj do koszyka Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych

Spis treści

Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych eBook -- spis treści

Wstęp
1. SpoÅ‚eczeÅ„stwo komunikacji – konteksty
Wprowadzenie
1.1. Postindustrializm – spoÅ‚eczeÅ„stwo informacji – postfordyzm – spoÅ‚eczeÅ„stwo zmediatyzowane
1.2. Postmodernizm
1.3. Indywidializacja społeczna
1.4. Globalizacja
1.5. SpoÅ‚eczeÅ„stwo komunikacyjne – spoÅ‚eczeÅ„stwo sieci
1.5.1. Kondycja jednostki w społeczeństwie sieci
2. Media – technologie komunikacyjne
Wprowadzenie
2.1. Ramy teoretyczne. Krótka historia technologii medialnych
2.1.1. Epistemologia medium
2.1.2.1. Oralność
2.1.2.2. Piśmienność
2.1.2.3. Media elektroniczne – analogowe
2.1.2. Media a charakter interakcji spoÅ‚ecznych. Rodzaje wspólnoty
2.2. Cyfrowe technologie komunikacyjne
2.2.1. Hipertekst
2.2.2. Epistemologia hipertekstu
2.2.3. Interakcja hybrydowa. Nowe formy zwiÄ…zków ludzkich
Podsumowanie
3. Ogólna charakterystyka pojÄ™cia tożsamoÅ›ci
Wprowadzenie
3.1. Próba wstÄ™pnej definicji
3.2. Tożsamość – implikacje filozoficzne
3.3. Tożsamość – implikacje psychologiczne
3.4. Tożsamość – implikacje socjologiczne
Podsumowanie
4. Tożsamość osobowa w erze cyfrowych technologii komunikacyjnych
Wprowadzenie
4.1. Komunikacja jako spiritus movens holistycznego modelu tożsamości
4.1.1. Komunikacyjny model epistemologiczny
4.1.2. Komunikacyjny model tożsamości osobowej
Podsumowanie
4.2. Tożsamościowe praktyki siebie
Wprowadzenie
4.2.1. Komunikacyjne praktyki siebie – wymiar epistemologii medium
4.2.2. Komunikacyjne praktyki siebie – wymiar interakcji spoÅ‚ecznych
Podsumowanie
Zakończenie
Abstract
Bibliografia
Indeks pojęć
Indeks nazwisk

Dodaj do koszyka Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.