Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie - Sensus
ISBN: 978-8-3770-5282-2
stron: 424, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 43,20 zł (poprzednio: 53,33 zł)
Oszczędzasz: 19% (-10,13 zł)
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy.
Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
• Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie?
• Jak Lisa, przez wiele lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu?
• Co sprawia, że Starbucks odnosi światowy sukces?
• W jaki sposób Procter & Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza?
• Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep?
Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji odpowiednich kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach. Drobna zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i spektakularnych sukcesów.
• Jedna z najlepszych książek roku według The Wall Street Journal i Financial Times
• Od ponad 40 tygodni w czołówce listy bestsellerów New York Times
• Ponad 1 000 000 sprzedanych egzemplarzy
• Tłumaczenie na 31 języków
„Pierwszorzędna książka – oparta na dogłębnej analizie, napisana w zabawny sposób i zachowująca właściwe proporcje między intelektualną powagą i praktycznymi radami, jak zmienić złe nawyki” - The Economist
Osoby które kupowały "Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Prawa ludzkiej natury 58,29 zł, (13,99 zł -76%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp do polskiego wydania 9
Wstęp. Kuracja nawykowa 15
Część 1. NAWYKI JEDNOSTEK 29
1. Pętla nawyku: jak działają nawyki 31
2. Zachcianki mózgu: jak kształcić nowe nawyki 67
3. Złota Zasada zmiany nawyku: dlaczego zachodzi transformacja 105
Część 2. NAWYKI SKUTECZNYCH ORGANIZACJI 149
4. Kluczowe nawyki albo ballad o Paulu O`niellu: które nawyki są najważniejsze 151
5. Sturbucks i nawyk sukcesu: kiedy siła woli staje się automatyczna 189
6. Siła kryzysu: jak liderzy tworzą nawyki wskutek wypadków i planowania 225
7. Target wie, czego chcesz, zanim ty sam się o tym dowiesz: kiedy firmy przewidują nawyki (i nimi manipulują) 269
Część 3. NAWYKI W SPOŁECZEŃSTWIE
8. Kościół w Saddleback i bojkot autobusów w Montgomery: jak powstają ruchy społeczne 315
9. Neurologia wolnej woli: czy jesteśmy odpowiedzialni za własne nawyki? 355
Załącznik. Przewodnik po sposobach wykorzystywania zawartych tu pomysłów 393
Podziękowania 407
O źródłach 411
O autorze 413