reklama - zainteresowany?

Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów - Sensus

Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów
ebook
Autor: Samuel Nowak
ISBN: 97883-242-1973-5
stron: 344, Format: ebook
Data wydania: 2020-04-15
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 22,00 zł

Dodaj do koszyka Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów

Tagi: Relacje damsko-męskie | Seksualność

Jak można rozumieć związki mediów, kultury popularnej i (homo)seksualności? Jaki wpływ na seksualne projekty tożsamościowe mają procesy digitalizacji i konwergencji mediów? W jaki sposób jako użytkownicy mediów konfrontujemy się z politykami tożsamości? Autorzy znakomitej części prac zmagających się z tak postawionymi pytaniami, udzielają zwykle podobnych odpowiedzi: że seks zawsze się sprzedaje, że media zapośredniczają i reprodukują heteronormatywny dyskurs tożsamości, że tylko niezależne i jakościowe media dają szansę pokonania dominującej heteroseksualnej ideologii. Samuel Nowak, odwołując się do przykładu gejów, proponuje odwrócenie tej perspektywy. Wtedy na media i popkulturę spojrzeć można jako na niekończącą się bitwę o prawo do artykulacji własnego seksualnego „ja”. Portale randkowe, kampanie społeczne, programy telewizyjne, tabloidowe newsy okazują się ważnymi politycznie przestrzeniami oporu przed dominacją. Towarzyszą mu rozmaite taktyki podstępu oraz akty ciągłej niesubordynacji ze strony odbiorców mediów.

Odwołując się do brytyjskich studiów kulturowych oraz studiów LGBT, Samuel Nowak wprowadza autorskie pojęcie wyobrażonych wspólnot seksualnego smaku, powstałych w efekcie mediatyzacji seksualnego kapitału i gustu. Wspólnoty te organizują doświadczenia gejów w ich ciągłych zmaganiach o prawo do wyrażania własnej tożsamości. Pracy patronują dwaj teoretycy — Pierre Bourdieu oraz John Fiske, którzy na kartach tej książki spotykają się homo-celebrytami, bohaterami seriali oraz społecznościami portali randkowych. Z błyskotliwych analiz autora wyłania się obraz świata, gdzie różne wspólnoty seksualnego smaku walczą o własną wartość, aby ich seksualny kapitał ulokował się wysoko w hierarchii społecznego uznania. Heteronormatywność okazuje się dyskursem kruchym i niestabilnym, a w konfrontacji z nią każdy chwyt jest dozwolony.

Dodaj do koszyka Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów

 

Osoby które kupowały "Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów", wybierały także:

  • Pozwól sobie na uczucia. Wykorzystaj moc inteligencji emocjonalnej
  • Księga związków, podrywu i seksu dla mężczyzn. Wydanie II
  • Pokusy i łakocie. Niezbyt grzeczna rzecz o miłości
  • Prawdziwa miłość. 10 kroków do trwałego związku
  • Pięknie odmienni. Jak uwolnić związek od codziennych sprzeczek i nieporozumień

Dodaj do koszyka Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów

Spis treści

Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów eBook -- spis treści

WSTĘP 

Uwagi edytorskie 

Podziękowania 

Część I

MEDIA, TOŻSAMOŚĆ I SEKSUALNOŚĆ

ROZDZIAŁ 1

Studia kulturowe i problem tożsamości 

1.1. Modele badań nad tożsamością (perspektywa

synchroniczna) 

1.2. Tożsamość i cztery momenty studiów kulturowych

(perspektywa diachroniczna) 

1.3. Nowe studia kulturowe? 

1.4. Kulturoznawcza teoria mediów 

1.5. Cztery powody, dla których warto sięgnąć do studiów

gejowsko-lesbijskich 

1.6. Wnioski 

ROZDZIAŁ 2

Tożsamość i seksualność w perspektywie badań nad mediami 

Wprowadzenie 

2.1. Media, seksualność i tożsamość w badaniach

medioznawczych (media studies) 

2.2. Media i tożsamość gejów w studiach gejowsko-

-lesbijskich 

2.3. Cyfryzacja gejowskiego pożądania i konteksty

performatyczne 

2.4. Seksualność i tożsamość jako Spektakl – przykład

polskiej recepcji teorii queer 

2.5. Uwagi końcowe 

Część II

WYOBRAŻONE WSPÓLNOTY SEKSUALNEGO SMAKU

ROZDZIAŁ 3

Seksualny smak, wspólnoty wyobrażone i media 

Wprowadzenie 

3.1. Bourdieu i Fiske: razem, osobno 

3.2. Seksualny kapitał, smak i wspólnota wyobrażona –

adaptacja koncepcji Pierre’a Bourdieu 

3.3. Seksualny smak a relacje władzy: konteksty kultury

popularnej w ujęciu Johna Fiske’a 

Część III

TRZY SEKSUALNE KAPITAŁY I TRZY POLITYKI SMAKU

ROZDZIAŁ 4

Seksualny kapitał i smak polityczny 

Wprowadzenie 

4.1. Niech zobaczą nasz seksualny smak 

4.2. Negocjując seksualny kapitał i smak polityczny 

ROZDZIAŁ 5

Seksualny kapitał i smak praktyczny 

Wprowadzenie 

5.1. Od wspólnoty do jednostki: indywidualizacje smaków 

5.2. Kapitalizacja seksualnego pożądania 

5.3. Zakończenie – od dialektyki do metafizyki? 

ROZDZIAŁ 6

Seksualny kapitał i smak popularny 

Wprowadzenie 

6.1. Gejowski kapitał celebrycki – konteksty 

6.2. Znani z tego, że są znanymi gejami 

6.3. Inwestując w gejowską tożsamość 

6.4. Seksualny niesmak, parodia i kapitalizacja gniewu 

ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: CZY WCIĄŻ JESTEŚMY

W KANSAS? 

Bibliografia 

Indeks nazwisk 

Indeks rzeczowy 

Summary 

Dodaj do koszyka Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.