reklama - zainteresowany?

Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania - Sensus

Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania
Autor: Maria Jagodzińska
ISBN: 978-83-246-7044-4
stron: 616, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2008-04-16
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania

Tagi: Psychologia duszy i umysłu

Podróż w głąb ludzkiej pamięci

  • Podstawy teoretyczne
  • PodÅ‚oże neurobiologiczne
  • Odkrywane tajemnice umysÅ‚u

Pamięć jest jedną z najbardziej fascynujących funkcji naszego mózgu. Wydaje nam się zupełnie naturalne, że budząc się rano, rozpoznajemy pokój i twarze bliskich, a także potrafimy wykorzystać zdobytą wcześniej wiedzę w codziennych sytuacjach. Przecież zadaniem pamięci jest właśnie gromadzenie wiedzy o świecie i umiejętności nabywanych w ciągu życia. To właśnie dzięki niej udaje nam się zrozumieć zachowania ludzi i zanalizować okoliczności, w jakich się znajdujemy. To ona pozwala nam oceniać obserwowane zdarzenia i odbierane wiadomości.

Książka "Psychologia pamięci" jest podręcznikiem akademickim, a zarazem prawdziwą encyklopedią wiedzy na temat pamięci. Autorka rozpoczyna wykład od przybliżenia teorii, odwołując się do pionierów badań w tym zakresie -- Hermanna Ebbinghausa czy Frederica Bartletta. Osobny rozdział poświęca neurobiologicznemu podłożu, a także organizacji pamięci, jej systemom i procesom. Zabiera nas też w fascynującą podróż w głąb ludzkiego mózgu: opisuje rozwój pamięci od najmłodszych lat aż do wieku dojrzałego. Przybliża specyfikę pamięci autobiograficznej oraz charakteryzuje różnego typu zaburzenia, w tym różne rodzaje amnezji i chorobę Alzheimera.

Ponadto podręcznik opisuje:

  • systemy pamiÄ™ci krótkotrwaÅ‚ej i dÅ‚ugotrwaÅ‚ej,
  • procesy kodowania informacji oraz strategie zapamiÄ™tywania,
  • pamięć jawnÄ… i utajonÄ… -- przejawy, obserwacje, metody badania,
  • zapominanie -- teorie i czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na trwaÅ‚ość przechowywania danych,
  • procesy wydobywania z pamiÄ™ci potrzebnych informacji,
  • starzenie siÄ™ pamiÄ™ci i zmiany neurologiczne w mózgu.

"Podręcznik pozwoli studentom zdobyć aktualną wiedzę z zakresu psychologii pamięci, ułatwi zrozumienie różnych kontrowersji o charakterze teoretycznym, które są obecne we współczesnej psychologii. Dostarczy też narzędzia do krytycznej analizy różnych wyników, hipotez, koncepcji, itp. Problematyka poruszana w podręczniku zakresowo odpowiada potrzebom studentów psychologii, a także w pewnym stopniu pedagogiki, oraz potrzebom badaczy interesujących się kognitywistyką, a szczególnie filozofią umysłu."
prof. dr hab. Zdzisław Chlewiński

"Podręcznik zasługuje, moim zdaniem, na najwyższą ocenę. Tak jest zarówno ze względu na zawartość treściową książki, jak i zastosowane formy jej prezentacji. (...) Autorce wyrażam uznanie za uwieńczony sukcesem ogromny trud w pełni kompetentnego i starannego przygotowania tekstu."
prof. dr hab. Ziemowit WÅ‚odarski

Specjalne Wyróżnienie im. Teofrasta

Kapituła Nagrody Teofrasta magazynu psychologicznego Charaktery wyróżniła książkę Marii Jagodzińskiej "Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania". Książka została uhonorowana Specjalnym Wyróżnieniem im. Teofrasta w konkursie na najlepszą książkę psychologiczną 2008 roku.

Dodaj do koszyka Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania

 

Osoby które kupowały "Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania", wybierały także:

  • Szczęśliwa bez winy. Jak uwolnić siÄ™ od poczucia winy i odnaleźć drogÄ™ do szczęścia
  • Pozwól sobie na uczucia. Wykorzystaj moc inteligencji emocjonalnej
  • Borderline, czyli jednÄ… nogÄ… nad przepaÅ›ciÄ…
  • Wojowniczka miÅ‚oÅ›ci. Wspomnienia
  • Kobieta Kompletna. Nie szukaj speÅ‚nienia, bÄ…dź szczęśliwa teraz

Dodaj do koszyka Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania

Spis treści

Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania -- spis treści

Dodaj do koszyka Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.