Psychologia konsumenta - Sensus
ISBN: 978-8-3011-9134-4
stron: 460, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-20
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski autorek zostały poparte wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych. Książka opisuje zachowania konsumenckie z trzech punktów widzenia: podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw), analizy procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta, praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
Osoby które kupowały "Psychologia konsumenta", wybierały także:
- Siła podświadomości. Co wpływa na nasze myśli, odczucia i zachowanie? 44,43 zł, (34,21 zł -23%)
- Siła innych 44,43 zł, (34,21 zł -23%)
- Siła serca. Odkrywanie prawdziwego celu w zyciu 39,48 zł, (30,40 zł -23%)
- Jak wysłać psa na wakacje. Felietony 39,48 zł, (30,40 zł -23%)
- Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej 99,00 zł, (79,20 zł -20%)
Spis treści
Psychologia konsumenta eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Dedykacja
- Spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Ewolucja czy rewolucja zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów
- 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych
- 1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów
- 1.2.1. Model EKB konsument racjonalny i świadomy własnych potrzeb
- 1.2.2. Etapy decyzji konsumenckich w modelu EKB
- 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość
- 1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru
- 1.4.1. Im więcej, tym lepiej
- 1.4.2. Od przybytku głowa jednak boli
- Podsumowanie
- Rozdział 2. Od nauki do praktyki badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach
- 2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach
- 2.2. Rodzaje badań marketingowych czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta
- 2.2.1. Różnice między ilościowymi i jakościowymi badaniami rynku
- 2.2.2. Ilościowe badania marketingowe
- 2.2.3. Jakościowe badania marketingowe
- 2.3. Nowe nurty w badaniach marketingowych
- 2.3.1. Badania prowadzone przez internet
- 2.3.2. Badania z użyciem telefonów komórkowych
- 2.3.3. Badania z wykorzystaniem pomiarów fizjologicznych (danych biometrycznych)
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Jak konsument widzi świat o roli procesów spostrzegania
- 3.1. Spostrzeganie i uwaga
- 3.1.1. Od wysuniętego języka do Rolling Stones
- 3.1.2. Jak umysł konsumenta radzi sobie z nadmiarem informacji rola uwagi
- 3.2. Samochód Jamesa Bonda product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach
- 3.3. Guerilla marketing, ambient media zaskakiwanie konsumenta
- 3.3.1. Niekonwencjonalne działania marketingowe guerilla marketing
- 3.3.2. Niekonwencjonalne nośniki reklamy ambient
- 3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu
- 3.4.1. Węch
- 3.4.2. Smak
- 3.4.3. Słuch
- 3.4.4. Dotyk
- 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne bodźce utajone
- 3.5.1. Powyżej i poniżej progu świadomości
- 3.5.2. Niechlubne początki bodźców podprogowych w reklamie
- 3.5.3. Oddziaływania podprogowe dowody naukowe
- 3.5.4. Bodźce podprogowe w praktyce reklamowej
- 3.5.5. Bodźce peryferyczne powyżej progu świadomego spostrzegania, ale niezauważane
- 3.5.6. Bodźce peryferyczne a bodźce podprogowe
- 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu co konsument powinien zauważyć, a czego nie
- 3.6.1. Wykorzystanie progu różnicy w działaniach marketingowych
- 3.7. Kategorie w głowach konsumentów
- 3.7.1. Postrzeganie świata przez kategorie
- 3.7.2. Podobieństwo w procesie kategoryzacji
- Podsumowanie
- 3.1. Spostrzeganie i uwaga
- Rozdział 4. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów
- 4.1. Produkty, sklepy, reklamy źródła wiedzy konsumentów
- 4.2. Wiem i wiem, że wiem wiedza obiektywna i subiektywna
- 4.2.1. Wiedza obiektywna eksperci i laicy
- 4.2.2. Kalibracja wiedzy (zbyt) pewny siebie konsument
- 4.3. Zewnętrzne źródła informacji
- 4.3.1. Źródła osobiste
- 4.3.2. Źródła publiczne i źródła komercyjne
- 4.4. Pamięć wewnętrzne źródło informacji
- 4.4.1. Pamięć jawna i pamięć utajona
- 4.4.2. Dlaczego jazda na nartach przeszkadza w nauczeniu się jazdy na snowboardzie zjawisko interferencji
- 4.4.3. Mały Głód i króliczki Duracell jak pomóc pamięci konsumentów
- 4.5. Zawodna pamięć konsumenta
- 4.5.1. Królik Bugs u Disneya fałszywe wspomnienia w reklamie
- 4.5.2. Miłość do szparagów i niechęć do sałatki z jajek fałszywe wspomnienia kulinarne
- 4.6. Drogi, znany, francuski wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach i jakości produktów
- 4.6.1. Linie lotnicze i suknie ślubne rozszerzanie marki
- 4.6.2. Francuskie perfumy, szwajcarskie zegarki, chińskie podróbki efekt kraju pochodzenia
- Podsumowanie
- Rozdział 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych praktyka badań konsumenckich
- 5.1. Testy produktów czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
- 5.1.1. Decyzje niezbędne przy planowaniu testów produktów
- 5.1.2. Podstawy metodologiczne testów produktów
- 5.2. Badania cenowe negocjacje percepcyjne między producentem a konsumentem
- 5.2.1. Bezpośrednia akceptacja ceny (metoda DPA) i deklaracja częstości zakupu
- 5.2.2. Badanie relacji cenamarka (metoda BPTO)
- 5.2.3. Badanie wrażliwości cenowej (metoda PSM)
- 5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek badania nazw i opakowań
- 5.3.1. Badanie nazw
- 5.3.2. Badanie opakowań
- 5.4. Badania satysfakcji klienta
- 5.4.1. Kogo i o co pytać w badaniach satysfakcji klienta
- 5.4.2. Planowanie cyklu badań
- 5.5. Badania semiotyczne w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych
- Podsumowanie
- 5.1. Testy produktów czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
- Rozdział 6. Serce na zakupach procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów
- 6.1. Czym są emocje
- 6.2. Afekt, emocje, nastroje różne zjawiska emocjonalne
- 6.2.1. Emocje integralne i emocje incydentalne
- 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych
- 6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka
- 6.4.1. Dobry humor lepsze produkty Wpływ stanów emocjonalnych na oceny
- 6.4.2. Nastrojowe skróty. Wpływ stanów emocjonalnych na przetwarzanie informacji
- 6.4.3. Gry hazardowe, wakacje i wstrętne produkty skomplikowane emocje negatywne
- 6.5. Czy emocje potrzebują myślenia tajniki nieuświadamianego afektu
- 6.5.1. Efekt ekspozycji w zachowaniach konsumenckich
- 6.5.2. Emocje nie potrzebują myślenia dowody neurofizjologiczne
- 6.5.3. Marka w mózgu
- 6.6. Po prostu muszę to mieć zakupy pod wpływem impulsu
- 6.6.1. Szukając przyjemności i zapominając o smutkach jasne i ciemne strony impulsywnych zakupów
- 6.6.2. Kto, gdzie i kiedy kupuje pod wpływem impulsu
- 6.6.3. Impulsywny konsument w sieci
- 6.7. Od miłości do nienawiści skrajne emocje konsumentów
- 6.7.1. Lovemarks tajemnica emocjonalnej więzi z marką
- 6.7.2. Bojkoty konsumenckie
- 6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji
- 6.8.1. Humor w reklamie sposób na przyciągnięcie uwagi
- 6.8.2. Reklama jako narzędzie perswazji
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Każde działanie ma jakąś przyczynę motywacja w zachowaniach konsumentów
- 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów
- 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb
- 7.2.1. Od fizjologii do samorealizacji piramida potrzeb Maslowa
- 7.3. Nieświadome motywy działania
- 7.3.1. Dziedzictwo Zygmunta Freuda
- 7.3.2. Współczesne podejście do nieświadomości
- 7.3.3. Nieuświadomione przyczyny wyborów i zachowań konsumentów
- 7.4. Modele motywacji konsumenckiej
- 7.4.1. Wartości i style życia model VALS 2
- 7.4.2. Od Freuda do Adlera model Censydiam
- 7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich Ja versus Inni
- 7.5.1. Obraz Ja jaki jestem, a jaki chciałbym być
- 7.5.2. Kreowanie Ja dlaczego diabeł ubiera się u Prady
- 7.5.3. Poprawianie Ja etyczne produkty w służbie moralności konsumenta
- 7.6. Być podobnym czy się wyróżnić potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich
- 7.6.1. Konsumencka potrzeba unikalności
- 7.6.2. Być oryginalnym, byle nie za bardzo
- 7.6.3. Mass customization zindywidualizowanie masowej konsumpcji
- 7.6.4. Balansowanie w grupie unikalność i podobieństwo a rodzaje konsumpcji
- 7.7. Motywacje o podłożu poznawczym
- 7.7.1. Potrzeba poznania a uleganie promocjom i odbieranie komunikatów reklamowych
- 7.7.2. Potrzeba różnorodności
- Podsumowanie
- Rozdział 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich
- 8.1. Historia badań nad postawami
- 8.2. Współczesne rozumienie postaw
- 8.3. Skąd się biorą postawy
- 8.3.1. Margaryna na tle zachodu słońca emocjonalne źródła postaw
- 8.3.2. Jak obliczyć sympatię do marki poznawcze źródła postaw
- 8.3.3. Postawy jako efekt doświadczenia
- 8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie
- 8.4.1. Brak zgodności między postawą ogólną a zachowaniem niezgodność ewaluatywna
- 8.4.2. Brak zgodności między intencją zachowania a zachowaniem niezgodność dosłowna
- 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem
- 8.5.1. Postawy ambiwalentne
- 8.5.2. Postawy utajone
- 8.6. Jak zmieniać postawy komunikowanie perswazyjne
- 8.6.1. Dwutorowe modele oddziaływań perswazyjnych
- 8.7. Od obojętności po uwielbienie bieguny konsumenckiego zaangażowania
- 8.7.1. Źródła zaangażowania
- 8.7.2. Jak mierzyć zaangażowanie
- 8.7.3. Serce i rozum zaangażowanie emocjonalne, zaangażowanie racjonalne
- 8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów
- 8.8.1. Odbieranie i przetwarzanie przekazów reklamowych
- 8.8.2. Odbieranie i przetwarzanie pozareklamowych komunikatów marketingowych
- Podsumowanie
- Rozdział 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów
- 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
- 9.1.1. Badania U&A klasyka badań postaw w badaniach marketingowych
- 9.1.2. Jakościowe badania postaw wprowadzanie produktów na rynek
- 9.1.3. Badania segmentacyjne podstawa wyboru grupy docelowej i tworzenia strategii produktu
- 9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości
- 9.2.1. Bliżej doświadczeń badania etnograficzne
- 9.2.2. Analiza metafor
- 9.3. Badania marki
- 9.3.1. Ilościowe metody badania marki
- 9.3.2. Jakościowe metody badania marki
- 9.4. Badania reklamy
- 9.4.1. Badania poprzedzające tworzenie reklamy w jakim kierunku iść
- 9.4.2. Badania pretestowe reklamy czy pomysł na reklamę będzie skuteczny
- 9.4.3. Badania posttestowe czy przeprowadzona kampania była skuteczna
- Podsumowanie
- 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
- Literatura
- Przypisy