reklama - zainteresowany?

Psychologia konsumenta - Sensus

Psychologia konsumenta
ebook
Autor: Dominika Maison, Katarzyna Stasiuk
ISBN: 978-8-3011-9134-4
stron: 460, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-20
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)

Dodaj do koszyka Psychologia konsumenta

Tagi: PWN

Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski autorek zostały poparte wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych. Książka opisuje zachowania konsumenckie z trzech punktów widzenia: podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw), analizy procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta, praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.

Dodaj do koszyka Psychologia konsumenta

 

Osoby które kupowały "Psychologia konsumenta", wybierały także:

  • SiÅ‚a podÅ›wiadomoÅ›ci. Co wpÅ‚ywa na nasze myÅ›li, odczucia i zachowanie?
  • SiÅ‚a innych
  • SiÅ‚a serca. Odkrywanie prawdziwego celu w zyciu
  • Jak wysÅ‚ać psa na wakacje. Felietony
  • Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej

Dodaj do koszyka Psychologia konsumenta

Spis treści

Psychologia konsumenta eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Dedykacja
  • Spis treÅ›ci
  • WstÄ™p
  • RozdziaÅ‚ 1. Ewolucja czy rewolucja zmiany w rozumieniu zachowaÅ„ konsumentów
    • 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych
    • 1.2. Klasyczne rozumienie zachowaÅ„ konsumentów
      • 1.2.1. Model EKB konsument racjonalny i świadomy wÅ‚asnych potrzeb
      • 1.2.2. Etapy decyzji konsumenckich w modelu EKB
    • 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieÅ›wiadomość
    • 1.4. Od przybytku gÅ‚owa nie boli? Współczesny konsument w puÅ‚apce wyboru
      • 1.4.1. Im wiÄ™cej, tym lepiej
      • 1.4.2. Od przybytku gÅ‚owa jednak boli
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 2. Od nauki do praktyki badania marketingowe jako źródÅ‚o wiedzy o konsumentach
    • 2.1. Rola badaÅ„ marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach
    • 2.2. Rodzaje badaÅ„ marketingowych czyli z czego korzystajÄ… praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta
      • 2.2.1. Różnice miÄ™dzy iloÅ›ciowymi i jakoÅ›ciowymi badaniami rynku
      • 2.2.2. IloÅ›ciowe badania marketingowe
      • 2.2.3. JakoÅ›ciowe badania marketingowe
    • 2.3. Nowe nurty w badaniach marketingowych
      • 2.3.1. Badania prowadzone przez internet
      • 2.3.2. Badania z użyciem telefonów komórkowych
      • 2.3.3. Badania z wykorzystaniem pomiarów fizjologicznych (danych biometrycznych)
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 3. Jak konsument widzi Å›wiat o roli procesów spostrzegania
    • 3.1. Spostrzeganie i uwaga
      • 3.1.1. Od wysuniÄ™tego jÄ™zyka do Rolling Stones
      • 3.1.2. Jak umysÅ‚ konsumenta radzi sobie z nadmiarem informacji rola uwagi
    • 3.2. Samochód Jamesa Bonda product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach
    • 3.3. Guerilla marketing, ambient media zaskakiwanie konsumenta
      • 3.3.1. Niekonwencjonalne dziaÅ‚ania marketingowe guerilla marketing
      • 3.3.2. Niekonwencjonalne noÅ›niki reklamy ambient
    • 3.4. PachnÄ…ce hotele i muzyka w sklepach nieuÅ›wiadamiany wpÅ‚yw zmysÅ‚owego marketingu
      • 3.4.1. WÄ™ch
      • 3.4.2. Smak
      • 3.4.3. SÅ‚uch
      • 3.4.4. Dotyk
    • 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne bodźce utajone
      • 3.5.1. Powyżej i poniżej progu Å›wiadomoÅ›ci
      • 3.5.2. Niechlubne poczÄ…tki bodźców podprogowych w reklamie
      • 3.5.3. OddziaÅ‚ywania podprogowe dowody naukowe
      • 3.5.4. Bodźce podprogowe w praktyce reklamowej
      • 3.5.5. Bodźce peryferyczne powyżej progu Å›wiadomego spostrzegania, ale niezauważane
      • 3.5.6. Bodźce peryferyczne a bodźce podprogowe
    • 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu co konsument powinien zauważyć, a czego nie
      • 3.6.1. Wykorzystanie progu różnicy w dziaÅ‚aniach marketingowych
    • 3.7. Kategorie w gÅ‚owach konsumentów
      • 3.7.1. Postrzeganie Å›wiata przez kategorie
      • 3.7.2. PodobieÅ„stwo w procesie kategoryzacji
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 4. O prawdziwej i faÅ‚szywej wiedzy konsumentów
    • 4.1. Produkty, sklepy, reklamy źródÅ‚a wiedzy konsumentów
    • 4.2. Wiem i wiem, że wiem wiedza obiektywna i subiektywna
      • 4.2.1. Wiedza obiektywna eksperci i laicy
      • 4.2.2. Kalibracja wiedzy (zbyt) pewny siebie konsument
    • 4.3. ZewnÄ™trzne źródÅ‚a informacji
      • 4.3.1. ŹródÅ‚a osobiste
      • 4.3.2. ŹródÅ‚a publiczne i źródÅ‚a komercyjne
    • 4.4. Pamięć wewnÄ™trzne źródÅ‚o informacji
      • 4.4.1. Pamięć jawna i pamięć utajona
      • 4.4.2. Dlaczego jazda na nartach przeszkadza w nauczeniu siÄ™ jazdy na snowboardzie zjawisko interferencji
      • 4.4.3. MaÅ‚y Głód i króliczki Duracell jak pomóc pamiÄ™ci konsumentów
    • 4.5. Zawodna pamięć konsumenta
      • 4.5.1. Królik Bugs u Disneya faÅ‚szywe wspomnienia w reklamie
      • 4.5.2. MiÅ‚ość do szparagów i niechęć do saÅ‚atki z jajek faÅ‚szywe wspomnienia kulinarne
    • 4.6. Drogi, znany, francuski wnioskowanie jako wewnÄ™trzne źródÅ‚o informacji o cechach i jakoÅ›ci produktów
      • 4.6.1. Linie lotnicze i suknie Å›lubne rozszerzanie marki
      • 4.6.2. Francuskie perfumy, szwajcarskie zegarki, chiÅ„skie podróbki efekt kraju pochodzenia
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych praktyka badaÅ„ konsumenckich
    • 5.1. Testy produktów czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje
      • 5.1.1. Decyzje niezbÄ™dne przy planowaniu testów produktów
      • 5.1.2. Podstawy metodologiczne testów produktów
    • 5.2. Badania cenowe negocjacje percepcyjne miÄ™dzy producentem a konsumentem
      • 5.2.1. BezpoÅ›rednia akceptacja ceny (metoda DPA) i deklaracja czÄ™stoÅ›ci zakupu
      • 5.2.2. Badanie relacji cenamarka (metoda BPTO)
      • 5.2.3. Badanie wrażliwoÅ›ci cenowej (metoda PSM)
    • 5.3. Inne obszary badaÅ„ towarzyszÄ…cych wprowadzaniu produktów na rynek badania nazw i opakowaÅ„
      • 5.3.1. Badanie nazw
      • 5.3.2. Badanie opakowaÅ„
    • 5.4. Badania satysfakcji klienta
      • 5.4.1. Kogo i o co pytać w badaniach satysfakcji klienta
      • 5.4.2. Planowanie cyklu badaÅ„
    • 5.5. Badania semiotyczne w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 6. Serce na zakupach procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów
    • 6.1. Czym sÄ… emocje
    • 6.2. Afekt, emocje, nastroje różne zjawiska emocjonalne
      • 6.2.1. Emocje integralne i emocje incydentalne
    • 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych
    • 6.4. WpÅ‚yw zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie czÅ‚owieka
      • 6.4.1. Dobry humor lepsze produkty WpÅ‚yw stanów emocjonalnych na oceny
      • 6.4.2. Nastrojowe skróty. WpÅ‚yw stanów emocjonalnych na przetwarzanie informacji
      • 6.4.3. Gry hazardowe, wakacje i wstrÄ™tne produkty skomplikowane emocje negatywne
    • 6.5. Czy emocje potrzebujÄ… myÅ›lenia tajniki nieuÅ›wiadamianego afektu
      • 6.5.1. Efekt ekspozycji w zachowaniach konsumenckich
      • 6.5.2. Emocje nie potrzebujÄ… myÅ›lenia dowody neurofizjologiczne
      • 6.5.3. Marka w mózgu
    • 6.6. Po prostu muszÄ™ to mieć zakupy pod wpÅ‚ywem impulsu
      • 6.6.1. SzukajÄ…c przyjemnoÅ›ci i zapominajÄ…c o smutkach jasne i ciemne strony impulsywnych zakupów
      • 6.6.2. Kto, gdzie i kiedy kupuje pod wpÅ‚ywem impulsu
      • 6.6.3. Impulsywny konsument w sieci
    • 6.7. Od miÅ‚oÅ›ci do nienawiÅ›ci skrajne emocje konsumentów
      • 6.7.1. Lovemarks tajemnica emocjonalnej wiÄ™zi z markÄ…
      • 6.7.2. Bojkoty konsumenckie
    • 6.8. Reklama jako narzÄ™dzie wywoÅ‚ywania emocji
      • 6.8.1. Humor w reklamie sposób na przyciÄ…gniÄ™cie uwagi
      • 6.8.2. Reklama jako narzÄ™dzie perswazji
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 7. Każde dziaÅ‚anie ma jakÄ…Å› przyczynÄ™ motywacja w zachowaniach konsumentów
    • 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów
    • 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb
      • 7.2.1. Od fizjologii do samorealizacji piramida potrzeb Maslowa
    • 7.3. NieÅ›wiadome motywy dziaÅ‚ania
      • 7.3.1. Dziedzictwo Zygmunta Freuda
      • 7.3.2. Współczesne podejÅ›cie do nieÅ›wiadomoÅ›ci
      • 7.3.3. NieuÅ›wiadomione przyczyny wyborów i zachowaÅ„ konsumentów
    • 7.4. Modele motywacji konsumenckiej
      • 7.4.1. WartoÅ›ci i style życia model VALS 2
      • 7.4.2. Od Freuda do Adlera model Censydiam
    • 7.5. TożsamoÅ›ciowe uwarunkowania wyborów konsumenckich Ja versus Inni
      • 7.5.1. Obraz Ja jaki jestem, a jaki chciaÅ‚bym być
      • 7.5.2. Kreowanie Ja dlaczego diabeÅ‚ ubiera siÄ™ u Prady
      • 7.5.3. Poprawianie Ja etyczne produkty w sÅ‚użbie moralnoÅ›ci konsumenta
    • 7.6. Być podobnym czy siÄ™ wyróżnić potrzeby unikalnoÅ›ci i przynależnoÅ›ci w zachowaniach konsumenckich
      • 7.6.1. Konsumencka potrzeba unikalnoÅ›ci
      • 7.6.2. Być oryginalnym, byle nie za bardzo
      • 7.6.3. Mass customization zindywidualizowanie masowej konsumpcji
      • 7.6.4. Balansowanie w grupie unikalność i podobieÅ„stwo a rodzaje konsumpcji
    • 7.7. Motywacje o podÅ‚ożu poznawczym
      • 7.7.1. Potrzeba poznania a uleganie promocjom i odbieranie komunikatów reklamowych
      • 7.7.2. Potrzeba różnorodnoÅ›ci
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich
    • 8.1. Historia badaÅ„ nad postawami
    • 8.2. Współczesne rozumienie postaw
    • 8.3. SkÄ…d siÄ™ biorÄ… postawy
      • 8.3.1. Margaryna na tle zachodu sÅ‚oÅ„ca emocjonalne źródÅ‚a postaw
      • 8.3.2. Jak obliczyć sympatiÄ™ do marki poznawcze źródÅ‚a postaw
      • 8.3.3. Postawy jako efekt doÅ›wiadczenia
    • 8.4. Czy postawy pozwalajÄ… przewidzieć zachowanie
      • 8.4.1. Brak zgodnoÅ›ci miÄ™dzy postawÄ… ogólnÄ… a zachowaniem niezgodność ewaluatywna
      • 8.4.2. Brak zgodnoÅ›ci miÄ™dzy intencjÄ… zachowania a zachowaniem niezgodność dosÅ‚owna
    • 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżnoÅ›ci miÄ™dzy postawÄ… a zachowaniem
      • 8.5.1. Postawy ambiwalentne
      • 8.5.2. Postawy utajone
    • 8.6. Jak zmieniać postawy komunikowanie perswazyjne
      • 8.6.1. Dwutorowe modele oddziaÅ‚ywaÅ„ perswazyjnych
    • 8.7. Od obojÄ™tnoÅ›ci po uwielbienie bieguny konsumenckiego zaangażowania
      • 8.7.1. ŹródÅ‚a zaangażowania
      • 8.7.2. Jak mierzyć zaangażowanie
      • 8.7.3. Serce i rozum zaangażowanie emocjonalne, zaangażowanie racjonalne
    • 8.8. WpÅ‚yw komunikatów marketingowych na postawy konsumentów
      • 8.8.1. Odbieranie i przetwarzanie przekazów reklamowych
      • 8.8.2. Odbieranie i przetwarzanie pozareklamowych komunikatów marketingowych
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów
    • 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne
      • 9.1.1. Badania U&A klasyka badaÅ„ postaw w badaniach marketingowych
      • 9.1.2. JakoÅ›ciowe badania postaw wprowadzanie produktów na rynek
      • 9.1.3. Badania segmentacyjne podstawa wyboru grupy docelowej i tworzenia strategii produktu
    • 9.2. JakoÅ›ciowe badania potrzeb i wartoÅ›ci
      • 9.2.1. Bliżej doÅ›wiadczeÅ„ badania etnograficzne
      • 9.2.2. Analiza metafor
    • 9.3. Badania marki
      • 9.3.1. IloÅ›ciowe metody badania marki
      • 9.3.2. JakoÅ›ciowe metody badania marki
    • 9.4. Badania reklamy
      • 9.4.1. Badania poprzedzajÄ…ce tworzenie reklamy w jakim kierunku iść
      • 9.4.2. Badania pretestowe reklamy czy pomysÅ‚ na reklamÄ™ bÄ™dzie skuteczny
      • 9.4.3. Badania posttestowe czy przeprowadzona kampania byÅ‚a skuteczna
    • Podsumowanie
  • Literatura
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Psychologia konsumenta

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.