Przestrzenie manipulacji społecznej - Sensus

ISBN: 978-8-3011-9079-8
stron: 428, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-22
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
Żyjąc w grupie społecznej, wywieramy na siebie wpływ. Sprzedawcy próbują nas przekonać do swoich produktów, politycy podnieść słupki popularności swoich partii. Wpływamy na swoich współpracowników, partnera, rodzinę. Czy każde z tych oddziaływań jest manipulacją? Jaki jest związek pomiędzy manipulacją a kłamstwem i oszustwem? Czy potrafimy zmanipulować samych siebie? Jak wygląda manipulacja w bliskich związkach/w pracy? Przedstawiamy książkę, która jest kompendium wiedzy na temat manipulacji społecznej. Zawarte w niej informacje pozwolą nam odróżnić manipulację od innych form wywierania wpływu, dostrzec przejawy manipulacji w życiu społecznym oraz, co najważniejsze przeciwdziałać jej.
Osoby które kupowały "Przestrzenie manipulacji społecznej", wybierały także:
- Siła podświadomości. Co wpływa na nasze myśli, odczucia i zachowanie? 44,43 zł, (34,21 zł -23%)
- Siła innych 44,43 zł, (34,21 zł -23%)
- Siła serca. Odkrywanie prawdziwego celu w zyciu 39,48 zł, (30,40 zł -23%)
- Jak wysłać psa na wakacje. Felietony 39,48 zł, (30,40 zł -23%)
- Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej 99,00 zł, (79,20 zł -20%)
Spis treści
Przestrzenie manipulacji społecznej eBook -- spis treści
CZĘŚĆ I. ZAMIAST WSTĘPU 7 *** (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 9 Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 13 Rewizja obiegowych pojęć manipulacji (Mirosław Karwat) 32 Kłamstwo a manipulacja (Katarzyna Cantarero) 60 CZĘŚĆ II. MANIPULACJA W REKLAMIE, W SPRZEDAŻY I W INTERNECIE 83 Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego (Józef Maciuszek) 85 Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie (Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb) 118 Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych (Julita Koszur) 131 Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych (Wojciech Wądołowski) 156 CZĘŚĆ III. MANIPULACJA W RELACJACH PARTNERSKICH I ZAWODOWYCH 181 Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach (Eugenia Mandal) 183 Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy (Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak) 211 Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów (Dariusz Galasiński, Justyna Ziółkowska) 235 CZĘŚĆ IV. MANIPULACJA W POLITYCE 259 Zakres manipulacji politycznej (Mirosław Karwat) 261 Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej (Wojciech Cwalina, Paweł Koniak) 299 CZĘŚĆ V. PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI 345 Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny (Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk) 347 Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji (Tomasz Jankowski, Mateusz Zatorski) 367 Indeks nazwisk 407 Indeks rzeczowy 419 O Autorach