reklama - zainteresowany?

Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa? - Sensus

Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?
ebook
Autor: Barbara Dolińska
ISBN: 9788362122790
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-16
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 16,86 zł (poprzednio: 21,90 zł)
Oszczędzasz: 23% (-5,04 zł)

Dodaj do koszyka Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?

Zjawisko placebo od lat fascynuje i zadziwia, stawiając badaczy przed koniecznością odpowiedzi na kłopotliwe pytanie: dlaczego działa coś, co działać nie powinno? Jak wytłumaczyć efektywność placebo w warunkach, w których konwencjonalna medycyna jest bezradna? Czy to prawda, że placebo bywa tylko niewiele mniej skuteczne niż osławiony prozac? I czy istnieją osobowościowe wyznaczniki podatności na to zjawisko?

Ta książka adresowana jest do lekarzy, farmaceutów, psychologów i psychoterapeutów ale nie tylko. Przedstawia bowiem wyczerpująco zastosowania placebo zarówno w medycynie i w badaniach psychologicznych, jak i w sporcie, w którym jak się okazuje zjawisko to może odgrywać ważną rolę. Autorka nie unika przy tym tematów trudnych i niejednoznacznych, takich jak etyczne aspekty stosowania placebo.

Współczesna nauka odnotowuje działanie placebo w coraz to nowszych obszarach. Próbuje też wyjaśnić mechanizmy, dzięki którym placebo działa. Po okresie, w którym była właściwie bezsilna, jeśli chodzi o wyjaśnienie omawianego tu zjawiska, i ograniczała się do tego, by w mądrze brzmiące słowa ubierać ludową mądrość wiara czyni cuda, przyszedł wreszcie okres mniej wstydliwy. Nauka, zwłaszcza w ostatnich dekadach, zidentyfikowała bowiem mechanizmy, dzięki którym placebo działa, i choć nadal wiele jest niejasności i kontrowersji, placebo przestało być zjawiskiem całkowicie tajemniczym.   

(Fragment książki) 

Istnieje pewna grupa zjawisk psychologicznych fascynujących i tajemniczych zarazem. Zjawisk, których zrozumienie może mieć nie tylko duże znaczenie praktyczne, ale także wywrzeć ogromny wpływ na wyjaśnienie mechanizmów regulacji zachowania człowieka. Należą do nich między innymi kontrola nad umieraniem, zdrowotne konsekwencje wykształcenia czy skuteczność placebo. Dane empiryczne na ten temat nie pozostawiają żądnych wątpliwości zjawiska te zachodzą często i bywają bardzo efektywne. Materiał dowodowy jest bogaty, materiał anegdotyczny jeszcze bardziej. Tymczasem samo rozumienie mechanizmu tych zjawisk pozostaje daleko w tyle. 

(Z recenzji profesora Wiesława Łukaszewskiego)

Dodaj do koszyka Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?

 

Osoby które kupowały "Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Dodaj do koszyka Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?

Spis treści

Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa? eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Karta tytułowa
  • Wprowadzenie
  • rozdział 1 Placebo historia słowa i historia korzeni zjawiska
  • rozdział 2 Placebo czym jest, czym nie jest
  • rozdział 3 Zastosowania placebo
    • 3.1. Placebo jako podstawa szacowania skuteczności terapii
    • 3.2. Placebo jako lek
    • 3.3. Placebo jako element eksperymentów psychologicznych
    • 3.4. Placebo w sporcie
    • 3.5. Placebo w innych obszarach życia
  • rozdział 4 Dlaczego placebo działa?
    • 4.1. Warunkowanie
    • 4.2. Pozytywne oczekiwania
    • 4.3. Neuropsychologiczne podejście do zjawiska placebo
    • 4.4. Regresja do średniej a efekt placebo
  • rozdział 5 Parametry placebo a jego skuteczność
  • rozdział 6 Czy lekarstwo powinno pasować do choroby?
  • rozdział 7 Placebo i nocebo
  • rozdział 8 Osobowościowe aspekty podatności na placebo
  • rozdział 9 Etyczne aspekty placebo
  • Zakończenie
  • Bibliografia
  • Spis treści
  • Karta redakcyjna

Dodaj do koszyka Placebo. Dlaczego działa coś, co nie działa?

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.