reklama - zainteresowany?

Nowe praktyki kulturowe Polaków - Sensus

Nowe praktyki kulturowe Polaków
ebook
Autor: Tomasz Szlendak, Krzysztof Olechnicki
ISBN: 978-8-3011-9425-3
stron: 376, Format: ebook
Data wydania: 2017-08-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka Nowe praktyki kulturowe Polaków

Tagi: PWN

Tomasz Szlendak i Krzysztof Olechnicki z przeciwległych biegunów opisują życie kulturalne Polaków po 1989 roku. Pierwszy przez pryzmat świata festiwali - wielozmysłowej kultury iwentu, drugi z perspektywy zamkniętych enklaw czy też subświatów internetu. Efektem jest fascynujący reportaż socjologiczny nie tyle o uczestnictwie Polaków w kulturze, ile o Polakach jako społeczeństwie posttransformacyjnym. Nowe praktyki kulturowe Polaków to lektura obowiązkowa nie tylko dla socjologów, lecz także dla kulturoznawców, animatorów kultury oraz tych, którzy odpowiadają za ofertę kulturalną.

Dodaj do koszyka Nowe praktyki kulturowe Polaków

 

Osoby które kupowały "Nowe praktyki kulturowe Polaków", wybierały także:

  • SiÅ‚a podÅ›wiadomoÅ›ci. Co wpÅ‚ywa na nasze myÅ›li, odczucia i zachowanie?
  • SiÅ‚a innych
  • SiÅ‚a serca. Odkrywanie prawdziwego celu w zyciu
  • Jak wysÅ‚ać psa na wakacje. Felietony
  • Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej

Dodaj do koszyka Nowe praktyki kulturowe Polaków

Spis treści

Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • Motta
  • Wprowadzenie. Polacy i Polki w dwóch czasach. (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)
    • Siedem tez o przemianach uczestnictwa Polaków w kulturze
    • Polacy i Polki w dwóch kulturowych czasach
    • Kultura i uczestnictwo w duchu potransformacyjnym
    • Model rutynizacji karnawaÅ‚u w kulturze
    • Model ucieczki w alternatywne subÅ›wiaty kulturowe
  • Część I. MegaceremoniaÅ‚y. Różowe ogrody. (Tomasz Szlendak)
    • RozdziaÅ‚ 1. Kultura iwentowa. Wyostrzona charakterystyka problemu
    • RozdziaÅ‚ 2. WielozmysÅ‚owa kultura iwentu. Rozrysowanie konceptu
    • Współczesne praktyki kulturalne. Dyspozycje mentalne, ograniczenia strukturalne i atrybuty spoÅ‚eczne
      • Rozproszenie uwagi
      • Rozsypany czas wolny/Czas dla siebie
      • SpoÅ‚eczny przymus emitowania wrażeÅ„
    • Efekt 1: Okienkowy odbiór kultury i wszystkożerność kulturalna
    • Efekt 2: WielozmysÅ‚owe preferencje kulturalne
    • Efekt 3: Kumulowanie pÅ‚askich ekscytacji i natychmiastowe dzielenie siÄ™ nimi
    • O charakterze i spoÅ‚ecznych uwarunkowaniach lokalnych odmian wielozmysÅ‚owej kultury iwentu
    • RozdziaÅ‚ 3. Niemiejsca i nieczas: pejzaż megawydarzeÅ„
    • RozdziaÅ‚ 4. Komercja z niekomercjÄ… w komercyjnym splocie
    • RozdziaÅ‚ 5. BiaÅ‚a klacz, ukradkowe psów gÅ‚askanie. WielozmysÅ‚owe (a)traktory
    • RozdziaÅ‚ 6. Uczestnicy: próba generalizacji
    • Dzieci
    • ZÅ‚oty pÅ‚aszcz, bÅ‚yszczÄ…ca pidżama
    • RozdziaÅ‚ 7. Po co? Siedem motywacji
    • SpÄ™d
    • Piwo
    • Grono
    • Marka
    • POP
    • Dystynkcja
    • Zapomnienie
    • W ostatniej chwili
    • RozdziaÅ‚ 8. Praktyki
    • WaÅ‚Ä™sanie siÄ™ i przyglÄ…danie ludziom
    • Zbiorowe nieinterakcje
    • Konsumpcja i zabawa ludyczna
    • PrzymkniÄ™te oko kontroli
    • Sieciowo-gronowe sterowanie strawÄ… kulturalnÄ…
    • CyfrowÅ‚Ä…czanie
    • Branie czynnego udziaÅ‚u
    • Pogoda jako sternik praktyk
    • Materialne rusztowania praktyk
    • RozdziaÅ‚ 9. Nawigowanie po morzu symultanicznoÅ›ci
    • Sposoby radzenia sobie z symultanicznoÅ›ciÄ…
    • Ekonomizacja uczestnictwa
    • RozdziaÅ‚ 10. ZajebiÅ›cie i letnio
    • RozdziaÅ‚ 11. Pluszowy apartheid imprezowy. O strukturze utwardzanej festiwalami
    • Klasowe uporzÄ…dkowanie imprez
    • Kolizje obcych planet
    • Segregacja
    • Zagrody dla VIP-ów
    • RozdziaÅ‚ 12. Nawet darmo nie jest za darmo O pieniÄ…dzach
    • RozdziaÅ‚ 13. PrzyszÅ‚ość: nuda i spirala wzrostu oczekiwaÅ„
    • Interludium. Ostentacja jako norm
    • Polaków wyjÅ›cie z szafy, kultura konsumpcji, performans i styl
    • Stylistyka godnoÅ›ci w czasach strukturalnie zdekrystalizowanych
    • UÅ‚uda codziennej performatyki
    • Polski pejzaż performansów: klasa a styl
    • DOPUŚĆMY NA KONIEC INTERLUDIUM PEWNÄ„ MYÅšL
  • Część II. SubÅ›wiaty. Na wyspach odszczepionych znaczeÅ„. (Krzysztof Olechnicki)
    • Wprowadzenie. SubÅ›wiaty-wyspy
    • RozdziaÅ‚ 1. Internetowe subÅ›wiaty kulturowe: charakterystyka, definicja i typologia
    • RozdziaÅ‚ 2. DÅ‚ugie odwiedziny: opis subÅ›wiatów
    • Hyperreal
    • Wizaż
    • Gildia
    • But w Butonierce. Bespoke Social Club
    • Polski Portal Piwowarski
    • Digart
    • RozdziaÅ‚ 3. Wyspy odszczepionych znaczeÅ„ i zapeÅ‚nianie próżni socjologicznej
    • RozdziaÅ‚ 4. Produkcja i dystrybucja wiedzy
    • RozdziaÅ‚ 5. Dyskurs profesjonalny, hierarchia, elitarność
    • RozdziaÅ‚ 6. Starzy i mÅ‚odzi, gapowicze i prosumenci
    • RozdziaÅ‚ 7. Jaszczurom wstÄ™p wzbroniony!
    • RozdziaÅ‚ 8. Chronosocjologia
    • RozdziaÅ‚ 9. R.I.P. dla subÅ›wiata
    • RozdziaÅ‚ 10. Dewirtualizacja
    • RozdziaÅ‚ 11. Transformersi
    • RozdziaÅ‚ 12. Tożsamość, opór, solidarność
    • Samokrytyka, tematy niedobadane. Czy dwubiegunowy model tÅ‚umaczy wszystko? (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)
  • Aneks metodologiczny. Jak badaliÅ›my megaceremoniaÅ‚y i subÅ›wiaty. (Krzysztof Olechnicki i Tomasz Szlendak)
    • 1. NarzÄ™dzie etnograficzne
      • Obserwacja
      • Co generalnie robimy w terenie?
      • Notatki z terenu
      • Liczby obowiÄ…zujÄ…ce badaczy w terenie
      • Rozpytka
      • Shadowing
      • Co generalnie badamy w trakcie shadowingu?
      • Technologia opisu wydarzeÅ„ w śledzonej grupie
      • Szczegółowe dyrektywy dla cienia
      • Procedura poszukiwania grup rówieÅ›niczych do shadowingu
      • Scenariusz rozpytki
      • Chronodzienniczki
    • 2. NarzÄ™dzie badaÅ„ wizualnych
      • Co i jak badamy przy pomocy narzÄ™dzia badaÅ„ wizualnych?
      • Szczegółowe cele badania kultury zrytualizowanego karnawaÅ‚u
      • Procedura badaÅ„ wizualnych
      • Fotograficzna lista tematyczna
      • Szczegółowe dyrektywy badania wizualnego i uwagi techniczne
    • 3. NarzÄ™dzie netnograficznego badania internetowych subÅ›wiatów
      • Co badamy przy pomocy narzÄ™dzia etnograficznych badaÅ„ online?
      • Szczegółowe cele badania internetowych subÅ›wiatów kulturowych
      • Netnografia narzÄ™dzie etnograficznych badaÅ„ online
      • Procedura badaÅ„ netnograficznych
      • Szczegółowe pytania badawcze
      • Główne typy pozyskiwanych danych
      • Chronodzienniczki w badaniu etnograficznym online
      • Etapy badania
      • Dodatkowe zadanie: pozyskanie respondentów do wywiadów pogÅ‚Ä™bionych
      • Kwestie techniczne
    • 4. Scenariusz pogÅ‚Ä™bionych wywiadów swobodnych
      • Dyrektywy badawcze
      • Pytania kierowane do ekspertów w zakresie rytualizacji karnawaÅ‚u
      • Pytania kierowane do ekspertów w zakresie subÅ›wiatów internetowych
    • 5. Celowo dobrana próba imprez 2013 i 2014
      • Imprezy duże w roku 2013
      • Imprezy Å›rednie i maÅ‚e w roku 2013
      • Impreza duża w roku 2014
      • Imprezy Å›rednie i maÅ‚e w roku 2014
      • Próba celowa subÅ›wiatów badanych w ramach netnografii
      • Próba celowa rozmówców ekspertów
  • Nota bibliograficzna i podziÄ™kowania
  • Bibliografia
  • Spis ilustracji
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Nowe praktyki kulturowe Polaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.