reklama - zainteresowany?

Kapitał społeczny i edukacja - Sensus

Kapitał społeczny i edukacja
ebook
Autor: Piotr Mikiewicz
ISBN: 978-83-011-9122-1
stron: 356, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-31
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 47,00 zł

Dodaj do koszyka Kapitał społeczny i edukacja

Tagi: PWN

Publikacja jest odpowiedzią na pewne uwiedzenie nauk społecznych pojęciem kapitału społecznego, jednym z najczęściej używanych narzędzi teoretycznych we współczesnej socjologii. Książka Piotra Mikiewicza to systematyczne przedstawienie różnych sposobów rozumienia kapitału społecznego i wykorzystywania tej kategorii w analizach edukacji i systemu szkolnictwa. Cel, który stawia sobie autor, to odpowiedź na pytanie, czy pojęcie to może być przydatne w badaniu wpływu edukacji na zajmowaną pozycję społeczną. Wielką zaletą książki jest przyjrzenie się różnym ujęciom kapitału społecznego. Okazuje się, że w zależności od przyjętej perspektywy teoretycznej termin kapitał społeczny zmienia swoje znaczenie i swoją funkcję w badaniu związku między systemem szkolnictwa a społeczeństwem. Jeśli to pojęcie ma być przydatne w analizach edukacyjnych, niezbędne jest zrozumienie jego całego zaplecza teoretycznego, a także konsekwencji analitycznych wynikających z różnorodności koncepcji posługujących się tą kategorią.

Dodaj do koszyka Kapitał społeczny i edukacja

 

Osoby które kupowały "Kapitał społeczny i edukacja", wybierały także:

  • SiÅ‚a podÅ›wiadomoÅ›ci. Co wpÅ‚ywa na nasze myÅ›li, odczucia i zachowanie?
  • SiÅ‚a innych
  • SiÅ‚a serca. Odkrywanie prawdziwego celu w zyciu
  • Jak wysÅ‚ać psa na wakacje. Felietony
  • Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej

Dodaj do koszyka Kapitał społeczny i edukacja

Spis treści

Kapitał społeczny i edukacja eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • PodziÄ™kowania
  • WstÄ™p
  • Teoria, metafora, problem spoÅ‚eczny o znaczeniu konstrukcji teoretycznych w poznawaniu rzeczywistoÅ›ci. Nota metodologiczna
    • Teoria i metafora
    • Problem spoÅ‚eczny
  • Część pierwsza. Edukacja i jej zwiÄ…zek ze strukturÄ… spoÅ‚ecznÄ… w spoÅ‚eczeÅ„stwie późnej nowoczesnoÅ›ci
    • RozdziaÅ‚ 1. Edukacja i struktura spoÅ‚eczna
    • RozdziaÅ‚ 2. Ekspansja edukacyjna i jej spoÅ‚eczne konsekwencje
    • RozdziaÅ‚ 3. Od czego zależy nasz edukacyjny los mechanizmy warunkowania selekcji spoÅ‚ecznych w edukacji
  • Część druga. Metaforyka kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego jako narzÄ™dzie wÅ‚Ä…czenia szerszego kontekstu spoÅ‚ecznego do analiz edukacyjnych
    • RozdziaÅ‚ 4. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jako perswazyjna metafora o modzie na kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny i ekonomizacji nauk spoÅ‚ecznych
      • 4.1. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny próba ogólnego zdefiniowania
      • 4.2. Dlaczego koncepcja kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego budzi wÄ…tpliwoÅ›ci?
    • RozdziaÅ‚ 5. Różne teoretyczne umocowania pojÄ™cia kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
      • 5.1. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jako zasób w grze habitusów w polu teoria Pierrea Bourdieu
        • 5.1.1. Pole, habitus i klasa spoÅ‚eczna
        • 5.1.2. KapitaÅ‚y (ekonomiczny, kulturowy, spoÅ‚eczny i symboliczny)
        • 5.1.3. Strategiczna gra kapitaÅ‚em spoÅ‚ecznym w polu
      • 5.2. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jako zasób i gwarant wymiany teoria Jamesa S. Colemana
        • 5.2.1. Aktorzy i zasoby, interesy i kontrola
        • 5.2.2. Struktury dziaÅ‚ania
        • 5.2.3. Wymiana spoÅ‚eczna
        • 5.2.4. Proste i zÅ‚ożone relacje
        • 5.2.5. Potrzeba norm
        • 5.2.6. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jego formy i funkcje
        • 5.2.7. Powstawanie, utrzymywanie i destrukcja kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
      • 5.3. Demokracja i kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny podejÅ›cie Roberta D. Putnama
        • 5.3.1. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jako fundament efektywnej demokracji wnioski z badaÅ„ nad wzajemnym uwarunkowaniem polityki i ekonomii
        • 5.3.2. Bonding i bridging definicja i wymiary kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
        • 5.3.3. DopeÅ‚nienie i rozwiniÄ™cie teorii kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny w ujÄ™ciu Michaela Woolcocka i Davida Halperna
      • 5.4. Sieci i dziury strukturalne kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny w perspektywie teorii sieci w ujÄ™ciu Nana Lina
        • 5.4.1. Trzy teorie kapitaÅ‚u
        • 5.4.2. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny jako podstawa organizacji struktury spoÅ‚ecznej
        • 5.4.3. OsiÄ…ganie statusu i kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny
        • 5.4.4. KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny i kreowanie siÄ™ struktury spoÅ‚ecznej dążenie do zdobycia wiÄ™kszych zasobów jako mechanizm generowania porzÄ…dku spoÅ‚ecznego
    • RozdziaÅ‚ 6. Cztery teorie cztery kapitaÅ‚y?
  • Część trzecia. Konsekwencje empiryczne odmiennej metaforyki w badaniach edukacyjnych
    • RozdziaÅ‚ 7. Znaczenie struktur rodzinnych i miÄ™dzyrodzinnych dla efektywnoÅ›ci szkoÅ‚y edukacja w perspektywie teorii Jamesa S. Colemana
      • 7.1. PrzykÅ‚ad I: Rodzina i zbiorowość w badaniu zagrożenia odpadem szkolnym
      • 7.2. PrzykÅ‚ad II: WpÅ‚yw kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego na przechodzenie przez progi selekcyjne
      • 7.3. PrzykÅ‚ad III: Relacje rodziców ze szkoÅ‚Ä…
      • 7.4. PrzykÅ‚ad IV: Szkolny i rodzinny kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny
      • 7.5. Podsumowanie: charakterystyka badaÅ„ realizowanych przez pryzmat teorii Jamesa S. Colemana
    • RozdziaÅ‚ 8. Znaczenie klasy spoÅ‚ecznej dla aktywnoÅ›ci rodziny w podnoszeniu szans edukacyjnych jednostek kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny w polu edukacji wedÅ‚ug Pierrea Bourdieu
      • 8.1. PrzykÅ‚ad I: KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny na rynku edukacyjnym
      • 8.2. PrzykÅ‚ad II: Obcość i swojskość kultury szkolnej dla rodzin z różnych klas spoÅ‚ecznych
      • 8.3. PrzykÅ‚ad III: Zaangażowane wychowanie vs swobodny rozwój, czyli klasowe różnice w wykorzystaniu kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
      • 8.4. PrzykÅ‚ad IV: Klasy rodzicielskiego wyboru i przypadkowego zapisu
      • 8.5. PrzykÅ‚ad V: SzkoÅ‚a jako miejsce budowania kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego dla uczniów pochodzÄ…cych z niższych warstw
      • 8.6. PrzykÅ‚ad VI: Dlaczego próby budowy kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego w środowiskach zagrożonych wykluczeniem nie przynoszÄ… spodziewanych efektów
      • 8.7. Podsumowanie: Charakterystyka sposobu wykorzystania koncepcji kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego w badaniach inspirowanych teoriÄ… Pierrea Bourdieu
    • RozdziaÅ‚ 9. Edukacja i spoÅ‚eczność lokalna kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny i edukacja wedÅ‚ug Roberta D. Putnama
      • 9.1. PrzykÅ‚ad I: WpÅ‚yw wyksztaÅ‚cenia na poziom kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
      • 9.2. PrzykÅ‚ad II: Edukacja i kapitaÅ‚ spoÅ‚eczny na różnych poziomach organizacji struktury spoÅ‚ecznej
      • 9.3. PrzykÅ‚ad III: WpÅ‚yw spoÅ‚ecznoÅ›ci na ukoÅ„czenie szkoÅ‚y w planowanym terminie
      • 9.4. PrzykÅ‚ad IV: ZwiÄ…zek kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego z edukacjÄ… w Diagnozie SpoÅ‚ecznej
      • 9.5. PrzykÅ‚ad V: KapitaÅ‚ spoÅ‚eczny w szkoÅ‚ach różnego szczebla w perspektywie biograficznej
      • 9.6. Podsumowanie: Charakterystyka sposobu prowadzenia badaÅ„ inspirowanych teoriÄ… Roberta D. Putnama
    • RozdziaÅ‚ 10. Teoria sieci Nana Lina sieci dla edukacji
      • 10.1. PrzykÅ‚ad I: DostÄ™p do wsparcia instytucjonalnego dziÄ™ki sieciom spoÅ‚ecznym
      • 10.2. PrzykÅ‚ad II: Sieci w różnych klasach spoÅ‚ecznych
      • 10.3. PrzykÅ‚ad III: Sieci spoÅ‚eczne w środowisku wiejskim
      • 10.4. PrzykÅ‚ad IV: Współbieżne aspiracje oraz dziaÅ‚ania rodziców i dzieci
      • 10.5. PrzykÅ‚ad V: Sieci spoÅ‚eczne w elitarnej uczelni
      • 10.6. Podsumowanie: Charakterystyka realizacji badaÅ„ inspirowanych teoriÄ… sieci Nana Lina
    • RozdziaÅ‚ 11. KapitaÅ‚ czy kapitaÅ‚y? Jakie konsekwencje analityczne i pragmatyczne wynikajÄ… z zastosowania odmiennych modeli?
  • ZakoÅ„czenie
  • Bibliografia
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Kapitał społeczny i edukacja

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.