Jak uczy - Sensus
ebook
Autor: Peter HollinsTytuł oryginału: How to Teach Kids Anything: Create Hungry Learners Who can Remember, Synthesize, and Apply Knowledge
TÅ‚umaczenie: Katarzyna Rojek
ISBN: 978-83-283-8606-8
stron: 128, Format: ebook
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 34,90 zł
Książka będzie dostępna od grudnia 2022
Tagi: Rozw
Jak naucza
Zobacz także:
- Podr 38,08 zł, (9,90 zł -74%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- Kobieta z planem na 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Nie daj sobie wej 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Jak uczyć dzieci, by wykorzystywały w pełni swój potencjał? eBook -- spis treści
Wprowadzenie
- Pięć modeli pedagogicznych
- Podejście konstruktywistyczne
- Podejście kooperatywne
- Podejście uczenia przez dociekanie
- Podejście integratywne
- Podejście refleksyjne
- Jak wykorzystywać opisane modele pedagogiczne?
Rozdział 1. Nastawienie nauczyciela
- Sześć cech dobrego nauczyciela
RozdziaÅ‚ 2. Ogólne zasady nauczania i edukacji
- Zasada Złotowłosej
- Taksonomia Heicka
- Obszar 1. Części składowe
- Obszar 2. Większa całość
- Obszar 3. Wzajemna zależność części składowych
- Obszar 4. Funkcja
- Obszar 5. Abstrakcja
- Obszar 6. "Ja"
- Klarowna komunikacja
- Etap 1. Wskaż i zdefiniuj
- Etap 2. Używaj przykÅ‚adów, opisów, analogii i metafor
- Błędy logiczne i myślenie krytyczne
- Argumentum ad hominem
- Wznoszenie/atakowanie chochoła
- Pozorny dylemat
- Petitio principii, czyli błędne koło
- BÅ‚Ä™dy dotyczÄ…ce przyczyn i skutków
Rozdział 3. Widoczne uczenie się
- Pozwól uczniom oceniać samych siebie
- Wykorzystuj moc metapoznania
- Mierz się z trudniejszymi zagadnieniami w pierwszej kolejności
- Wyznaczaj właściwy poziom trudności lekcji
- Pomagaj uczniom nawiązywać wzajemną łączność
Rozdział 4. Nastawienie ucznia
- Wytrwałość w nauce
- Produktywna porażka
- Nieocenianie
- Informacja zwrotna
Podsumowanie
- Wprowadzenie
- Rozdział 1. Nastawienie nauczyciela
- RozdziaÅ‚ 2. Ogólne zasady nauczania i edukacji
- Rozdział 3. Widoczne uczenie się
- Rozdział 4. Nastawienie ucznia