reklama - zainteresowany?

Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów - Sensus


ebook
Autor: Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair
ISBN: 978-8-3011-9648-6
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-20
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 37,60 zł (poprzednio: 47,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-9,40 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: PWN

Czy kiedykolwiek nauczałeś? To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak. Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie. Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz Jasne!, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę. Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce Jak się uczymy? przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu: Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów", wybierały także:

  • Homo przypadkiem Sapiens

Dodaj do koszyka

Spis treści

Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Od redaktora naukowego polskiego wydania
  • Wprowadzenie
  • 1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze wiedzy
  • 2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań
  • 3. Uczenie się przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała
  • 4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur
  • 5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem
  • 6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom
  • 7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji
  • 8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień
  • 9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady
  • 10. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji
  • 11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań
  • 12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania
  • 13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej
  • 14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia
  • 15. Zabawa wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej
  • 16. Wyjaśnianie we właściwym momencie . Sprawianie, by wykłady i lektury działały
  • 17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje
  • 18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności
  • 19. Nauczanie. Branie odpowiedzialności za nauczanie innych
  • 20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia
  • 21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju
  • 22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań
  • 23. Słuchanie oraz wymiana pomysłów i opinii. Uczenie się w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynkę
  • 24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry
  • 25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania
  • 26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze
  • O Autorach
  • Wykaz źródeł rycin
  • Przypisy

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.