Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna - Sensus
ISBN: 978-83-226-3239-0
stron: 168, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-23
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 21,84 zł (poprzednio: 27,30 zł)
Oszczędzasz: 20% (-5,46 zł)
Tom został poświęcony zdefiniowaniu pojęcia „języki specjalistyczne”, jak również ukazaniu pewnych problemów i dylematów, na jakie napotykają nauczyciele języków obcych, których zadaniem jest kształcenie językowe z elementami wiedzy specjalistycznej. Książka stanowi zbiór tekstów będących efektem doświadczeń praktykujących nauczycieli glottodydaktyków, pracujących w różnych kontekstach edukacyjnych. Autorami są lektorzy języków obcych na wyższych uczelniach bądź pracujący na wydziałach neofilologicznych wyższych uczelni. Niniejszy zbiór tekstów opracowanych przez nauczycieli glottodydaktyków ukazuje zarówno ich przemyślenia, wiedzę jak i praktyczne doświadczenia w nauczaniu języków specjalistycznych będące wyrazem ich własnych poszukiwań.
Redaktorzy wierzą, że niniejszy tom stanie się nie tylko źródłem wiedzy i pomysłów, jak radzić sobie z nauczaniem języków specjalistycznych, ale że również stanie się inspiracją do dalszych poszukiwań bardziej motywujących i efektywnych metod i technik nauczania, bardziej różnorodnych i wychodzących poza program kursu językowego, realizowanego za pomocą mniej tradycyjnych materiałów dydaktycznych.
Osoby które kupowały "Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna", wybierały także:
- Rozmówki francuskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Rozmówki niemieckie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- Rozmówki rosyjskie dla bystrzaków 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- ASAP. Jak nauczyć się języka obcego tak szybko, jak to możliwe 34,06 zł, (10,90 zł -68%)
- English 4 IT. Praktyczny kurs języka angielskiego dla specjalistów IT i nie tylko 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp (Danuta Gabryś-Barker i Ryszard Kalamarz) / 7
I Wprowadzenie pojęcia języków specjalistycznych i kompetencji nauczyciela glottodydaktyka
Ewelina Mitera: Język specjalistyczny a język podstawowy – elementy wspólne i różnicujące / 15
Magdalena Łęska, Jolanta Łącka-Badura: Assessing and Developing Business English Teachers’ Managerial Competencies: A Proposal for a Language-Based Model / 27
Agata Borek: CLILiG a nauczanie języka biznesu / 39
II Różne konteksty, różne dziedziny
Aleksandra Szymańska-Tworek, Julia Makowska-Songin: Teaching English to Medical Students: Reflections on Problems and Solutions from the Teacher’s Perspective / 53
Jacek Pradela: Practising Medical English – How to Look for Medical Resources / 81
Joseph Ohimor: Employers Expectations Regarding the Linguistic Competences of New Graduates Entering the Labour Market – A Pilot Survey / 91
Małgorzata Kodura: Challenges Faced by Novice Translators Confronted with Specialised Translation / 107
Desy Masieri: Il lessico del linguaggio dell’ambiente naturale/ 117
III Nowe technologie a dydaktyka języków specjalistycznych
Agnieszka Gadomska: Using the Interactive Whiteboard Technology for Teaching the Principles of Style during Academic Writing Classes / 129
Aleksandra Krawczyk: Technologie informacyjne w nauczaniu języka specjalistycznego – wskazanie źródeł internetowych jako pomocy dydaktycznych /141
Marta Łęcka: Czy język specjalistyczny może żyć w mediach społecznościowych? Od tekstbooka do Facebooka / 149
Noty / 163