Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji - Sensus

ISBN: 978-83-246-5870-1
stron: 152, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-06
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 20,94 zł (poprzednio: 34,33 zł)
Oszczędzasz: 39% (-13,39 zł)
Kto mówi o zwyciÄ™stwie? Przetrwanie jest wszystkim.Rainer Maria Rilke
Czy duit to właśnie Ty?
Dlaczego jesteÅ› w korporacji? Bo zawsze chciaÅ‚eÅ›. Bo lubisz czuć za sobÄ… siłę dużej firmy. Bo dobrze pÅ‚acÄ… i dajÄ… sÅ‚użbowy samochód. Bo tak jakoÅ› wyszÅ‚o. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddaÅ„czy wobec korporacji, w zwiÄ…zku z czym daje siÄ™ wyssać jak cytrynkÄ™. I zrobić w konia. SÅ‚owo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalajÄ… całą brudnÄ… robotÄ™, a w podziÄ™kowaniu nie dostajÄ… nawet uÅ›cisku rÄ™ki prezesa. DajÄ… siÄ™ wykorzystywać przez tych, co lubiÄ… od czasu do czasu pogrzać zwaÅ‚y sadÅ‚a na jachcie w trakcie jakiegoÅ› sÅ‚użbowego wyjazdu na Karaiby.
Zabolało?
Nie martw siÄ™ - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaÅ›wieciÅ‚o Å›wiateÅ‚ko nadziei. CzytajÄ…c te sÅ‚owa, robisz wÅ‚aÅ›nie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz siÄ™ sprawnie pÅ‚ywać po powierzchni firmowej zupy. DziÄ™ki tej książce dowiesz siÄ™, co zrobić, by nie stać siÄ™ duitem, jeÅ›li jesteÅ› na poczÄ…tku swojej korpo-drogi. SiÄ™gniesz po oręż niezbÄ™dny w walce o ogieÅ„. Przekonasz siÄ™, co należy zrobić, by samemu grzać buźkÄ™ na jachcie. Weźmiesz udziaÅ‚ w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykÄ™ czÅ‚owieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać sÅ‚owami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć siÄ™ na dobre, usuwajÄ…c z mózgu ukÅ‚ad scalony z firmÄ….
Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej!
Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT!
Joanna Krysińska przez kilka dobrych lat pracowała jako copywriter w dużych agencjach reklamowych. Kiedy absurdy korporacji zaczęły jej bardzo doskwierać, zaczęła spisywać swoje doświadczenia. Dołączyła do nich historie znajomych i znajomych znajomych. I tak powstała ta książka. Na razie pierwsza, ale nie ostatnia, jak zapowiada autorka.
Osoby które kupowały "Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji", wybierały także:
- Biblia e-biznesu 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
- Fotografowanie ludzi. O tworzeniu prawdziwych portretów 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
- Szkatułka pełna Sahelu. Subsaharyjska ballada 44,90 zł, (26,94 zł -40%)
- Barszcz ukraiński 39,90 zł, (23,94 zł -40%)
Spis treści
Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji eBook -- spis tre¶ci
Prolog (7)
Wprowadzenie (9)
1. Jak nie daæ siê wrobiæ w bycie duitem, czyli kilka zasad przetrwania (11)
- Zasada 1. Wyrafinowana technika 4D, czyli wchodzenia komu¶ w cztery litery (12)
- Zasada 2. W korporacji s± równi i równiejsi (15)
- Zasada 3. Osoby na stanowisku wy¿szym od twojego traktuj jak (zgni³e) jajo (17)
- Zasada 4. Dobrze ¿yj z asystentk± swojego szefa (19)
- Zasada 5. Mimikra (22)
- Zasada 6. Jak pracowaæ w tzw. open space i... nie zwariowaæ (23)
- Zasada 7. Unikaj plotkarzy (24)
- Zasada 8. Nie traktuj z góry pracowników administracji, ksiêgowo¶ci i dzia³u IT (26)
- Zasada 9. Rozpoznaj swojego wroga (27)
2. Walka o ogieñ, czyli podstawowa wiedza o strategiach postêpowania w korporacji (35)
- Strategia 1. Obrona przez atak (35)
- Strategia 2. Taktyka dupokrywek (39)
- Strategia 3. Masa¿ ego (40)
- Strategia 4. Taktyka Chrystusa narodów (44)
- Strategia 5. Taktyka nicnierobienia (46)
- Strategia 6. ¦ciema (49)
- Strategia 7. Slalom gigant, czyli o marnowaniu czasu, uciekaniu od odpowiedzialno¶ci i unikaniu konfrontacji (54)
- Strategia 8. O funkcji jêzyka rynsztokowego w obronie w³asnej (59)
- Strategia 9. Metoda na lokalnego kacyka (60)
3. Jak grzaæ swoj± bu¼kê na jachcie, udawaæ zarobionego i mieæ z tego kokosy, czyli jak zadbaæ o swój PR i zaistnieæ w korporacji (63)
- Nag³a¶nianie ogromu swojej pracy (64)
- Selektywne zostawanie po godzinach (64)
- Popadanie w samouwielbienie (66)
- Og³aszanie wszem i wobec, jak bardzo jeste¶ rozchwytywany (67)
- Podpisywanie siê pod wszystkimi pomys³ami (68)
- Pisanie pochwalnych maili na w³asny temat (69)
- Autopromocja w gazetce firmowej (70)
- Wykazywanie siê za wszelk± cenê (71)
4. Korporacyjna msza, czyli telekonferencje, briefingi, brainstormy, statusy, dywaniki i inne rodzaje spotkañ (73)
- Jestem na spotkaniu, wiêc dobrze siê bawiê (74)
- Telekonferencja, czyli spotkanie bez wychodzenia z biura (75)
- Slalom gigant, czyli o unikaniu spotkañ bezproduktywnych (77)
- "Wiecie, rozumiecie", czyli spotkanie na szczycie (79)
- Taniec godowy na spotkaniach pochwalnych (83)
- Wind± na szafot (85)
- Burza mózgów czy pranie mózgu? (88)
- Catering, czyli o niebezpieczeñstwach jedzenia kanapek z pietruszk± (90)
- Spotkanie tete-a-tete z dyrekcj±, czyli tzw. dywanik (92)
- W weekend bêdê siê integrowa³ (93)
- Jak ciê widz±... czyli o jêzyku cia³a na spotkaniach (97)
5. Taktyka cz³owieka sukcesu, czyli jak awansowaæ w strukturach korporacji (101)
- Poka¿ mi, kogo znasz (102)
- Kariera przez zasiedzenie (105)
- Kariera w wersji turbo (106)
- Blokada awansu (110)
- Mój m±¿ jest z zawodu dyrektorem, proszê pani (111)
- Metoda na komisjê ¶ledcz± ds. wykroczeñ przeciwko firmie (112)
6. Korporacyjna propaganda sukcesu, czyli jak sobie nie daæ zrobiæ wody z mózgu (117)
- O przyja¼ni pracodawcy ze swoimi pracownikami (119)
- Kodeks etycznego zachowania (120)
- Wiersze o prezesach i poematy o rosn±cej sprzeda¿y (121)
- Zawsze zgodnie z nurtem partii, tfu, firmy (123)
- Ja ciê oceniam, ty mnie oceniasz, my ich oceniamy (126)
- Guru naszej firmy? A, masz na my¶li Johna... (131)
- Ponglish, czyli korpojêzyk (132)
- Znaczenia ukryte miêdzy s³owami (135)
7. Ex-pat club, czyli o cudzoziemcach w korporacjach (139)
- Japoñczycy chodz± parami (140)
- Ciao bello Italiano (143)
- Pardon my French (145)
8. Jak usun±æ z mózgu zepsuty uk³ad scalony z twoj± firm±, czyli o sztuce rozstañ (149)