reklama - zainteresowany?

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji - Sensus

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji
ebook
Autor: Joanna Krysińska
ISBN: 978-83-246-5870-1
stron: 152, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-06
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 20,94 zł (poprzednio: 34,33 zł)
Oszczędzasz: 39% (-13,39 zł)

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Tagi: Świąteczne prezenty

Kto mówi o zwycięstwie? Przetrwanie jest wszystkim.
Rainer Maria Rilke

Czy duit to właśnie Ty?

Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby.

Zabolało?

Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą.

Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej!

Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT!

 

DO IT! Na Facebooku

 


 

Joanna Krysińska przez kilka dobrych lat pracowała jako copywriter w dużych agencjach reklamowych. Kiedy absurdy korporacji zaczęły jej bardzo doskwierać, zaczęła spisywać swoje doświadczenia. Dołączyła do nich historie znajomych i znajomych znajomych. I tak powstała ta książka. Na razie pierwsza, ale nie ostatnia, jak zapowiada autorka.

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

 

Osoby które kupowały "Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji", wybierały także:

  • Biblia e-biznesu
  • Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów
  • Fotografowanie ludzi. O tworzeniu prawdziwych portretów
  • Szkatułka pełna Sahelu. Subsaharyjska ballada
  • Barszcz ukraiński

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Spis treści

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji eBook -- spis treci

Prolog (7)

Wprowadzenie (9)

1. Jak nie da si wrobi w bycie duitem, czyli kilka zasad przetrwania (11)

  • Zasada 1. Wyrafinowana technika 4D, czyli wchodzenia komu w cztery litery (12)
  • Zasada 2. W korporacji s rwni i rwniejsi (15)
  • Zasada 3. Osoby na stanowisku wyszym od twojego traktuj jak (zgnie) jajo (17)
  • Zasada 4. Dobrze yj z asystentk swojego szefa (19)
  • Zasada 5. Mimikra (22)
  • Zasada 6. Jak pracowa w tzw. open space i... nie zwariowa (23)
  • Zasada 7. Unikaj plotkarzy (24)
  • Zasada 8. Nie traktuj z gry pracownikw administracji, ksigowoci i dziau IT (26)
  • Zasada 9. Rozpoznaj swojego wroga (27)

2. Walka o ogie, czyli podstawowa wiedza o strategiach postpowania w korporacji (35)

  • Strategia 1. Obrona przez atak (35)
  • Strategia 2. Taktyka dupokrywek (39)
  • Strategia 3. Masa ego (40)
  • Strategia 4. Taktyka Chrystusa narodw (44)
  • Strategia 5. Taktyka nicnierobienia (46)
  • Strategia 6. ciema (49)
  • Strategia 7. Slalom gigant, czyli o marnowaniu czasu, uciekaniu od odpowiedzialnoci i unikaniu konfrontacji (54)
  • Strategia 8. O funkcji jzyka rynsztokowego w obronie wasnej (59)
  • Strategia 9. Metoda na lokalnego kacyka (60)

3. Jak grza swoj buk na jachcie, udawa zarobionego i mie z tego kokosy, czyli jak zadba o swj PR i zaistnie w korporacji (63)

  • Naganianie ogromu swojej pracy (64)
  • Selektywne zostawanie po godzinach (64)
  • Popadanie w samouwielbienie (66)
  • Ogaszanie wszem i wobec, jak bardzo jeste rozchwytywany (67)
  • Podpisywanie si pod wszystkimi pomysami (68)
  • Pisanie pochwalnych maili na wasny temat (69)
  • Autopromocja w gazetce firmowej (70)
  • Wykazywanie si za wszelk cen (71)

4. Korporacyjna msza, czyli telekonferencje, briefingi, brainstormy, statusy, dywaniki i inne rodzaje spotka (73)

  • Jestem na spotkaniu, wic dobrze si bawi (74)
  • Telekonferencja, czyli spotkanie bez wychodzenia z biura (75)
  • Slalom gigant, czyli o unikaniu spotka bezproduktywnych (77)
  • "Wiecie, rozumiecie", czyli spotkanie na szczycie (79)
  • Taniec godowy na spotkaniach pochwalnych (83)
  • Wind na szafot (85)
  • Burza mzgw czy pranie mzgu? (88)
  • Catering, czyli o niebezpieczestwach jedzenia kanapek z pietruszk (90)
  • Spotkanie tete-a-tete z dyrekcj, czyli tzw. dywanik (92)
  • W weekend bd si integrowa (93)
  • Jak ci widz... czyli o jzyku ciaa na spotkaniach (97)

5. Taktyka czowieka sukcesu, czyli jak awansowa w strukturach korporacji (101)

  • Poka mi, kogo znasz (102)
  • Kariera przez zasiedzenie (105)
  • Kariera w wersji turbo (106)
  • Blokada awansu (110)
  • Mj m jest z zawodu dyrektorem, prosz pani (111)
  • Metoda na komisj ledcz ds. wykrocze przeciwko firmie (112)

6. Korporacyjna propaganda sukcesu, czyli jak sobie nie da zrobi wody z mzgu (117)

  • O przyjani pracodawcy ze swoimi pracownikami (119)
  • Kodeks etycznego zachowania (120)
  • Wiersze o prezesach i poematy o rosncej sprzeday (121)
  • Zawsze zgodnie z nurtem partii, tfu, firmy (123)
  • Ja ci oceniam, ty mnie oceniasz, my ich oceniamy (126)
  • Guru naszej firmy? A, masz na myli Johna... (131)
  • Ponglish, czyli korpojzyk (132)
  • Znaczenia ukryte midzy sowami (135)

7. Ex-pat club, czyli o cudzoziemcach w korporacjach (139)

  • Japoczycy chodz parami (140)
  • Ciao bello Italiano (143)
  • Pardon my French (145)

8. Jak usun z mzgu zepsuty ukad scalony z twoj firm, czyli o sztuce rozsta (149)

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.