reklama - zainteresowany?

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji - Sensus

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji
Autor: Joanna Krysińska
ISBN: 978-83-246-2734-9
stron: 152, Format: 140x208 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-09-03
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Tagi: ÅšwiÄ…teczne prezenty

Kto mówi o zwyciÄ™stwie? Przetrwanie jest wszystkim.
Rainer Maria Rilke

Czy duit to właśnie Ty?

Dlaczego jesteÅ› w korporacji? Bo zawsze chciaÅ‚eÅ›. Bo lubisz czuć za sobÄ… siÅ‚Ä™ dużej firmy. Bo dobrze pÅ‚acÄ… i dajÄ… sÅ‚użbowy samochód. Bo tak jakoÅ› wyszÅ‚o. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddaÅ„czy wobec korporacji, w zwiÄ…zku z czym daje siÄ™ wyssać jak cytrynkÄ™. I zrobić w konia. SÅ‚owo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalajÄ… caÅ‚Ä… brudnÄ… robotÄ™, a w podziÄ™kowaniu nie dostajÄ… nawet uÅ›cisku rÄ™ki prezesa. DajÄ… siÄ™ wykorzystywać przez tych, co lubiÄ… od czasu do czasu pogrzać zwaÅ‚y sadÅ‚a na jachcie w trakcie jakiegoÅ› sÅ‚użbowego wyjazdu na Karaiby.

Zabolało?

Nie martw siÄ™ - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaÅ›wieciÅ‚o Å›wiateÅ‚ko nadziei. CzytajÄ…c te sÅ‚owa, robisz wÅ‚aÅ›nie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz siÄ™ sprawnie pÅ‚ywać po powierzchni firmowej zupy. DziÄ™ki tej książce dowiesz siÄ™, co zrobić, by nie stać siÄ™ duitem, jeÅ›li jesteÅ› na poczÄ…tku swojej korpo-drogi. SiÄ™gniesz po oręż niezbÄ™dny w walce o ogieÅ„. Przekonasz siÄ™, co należy zrobić, by samemu grzać buźkÄ™ na jachcie. Weźmiesz udziaÅ‚ w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykÄ™ czÅ‚owieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać sÅ‚owami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odÅ‚Ä…czyć siÄ™ na dobre, usuwajÄ…c z mózgu ukÅ‚ad scalony z firmÄ….

Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej!

Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT!

 

DO IT! Na Facebooku

 


 

Joanna Krysińska przez kilka dobrych lat pracowała jako copywriter w dużych agencjach reklamowych. Kiedy absurdy korporacji zaczęły jej bardzo doskwierać, zaczęła spisywać swoje doświadczenia. Dołączyła do nich historie znajomych i znajomych znajomych. I tak powstała ta książka. Na razie pierwsza, ale nie ostatnia, jak zapowiada autorka.

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

 

Osoby które kupowały "Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji", wybierały także:

  • Biblia e-biznesu
  • Åšwiat florystyki. Sztuka ukÅ‚adania i fotografowania kwiatów
  • Fotografowanie ludzi. O tworzeniu prawdziwych portretów
  • SzkatuÅ‚ka peÅ‚na Sahelu. Subsaharyjska ballada
  • Barszcz ukraiÅ„ski

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Spis treści

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji -- spis treści

Prolog (7)

Wprowadzenie (9)

1. Jak nie dać się wrobić w bycie duitem, czyli kilka zasad przetrwania (11)

  • Zasada 1. Wyrafinowana technika 4D, czyli wchodzenia komuÅ› w cztery litery (12)
  • Zasada 2. W korporacji sÄ… równi i równiejsi (15)
  • Zasada 3. Osoby na stanowisku wyższym od twojego traktuj jak (zgniÅ‚e) jajo (17)
  • Zasada 4. Dobrze żyj z asystentkÄ… swojego szefa (19)
  • Zasada 5. Mimikra (22)
  • Zasada 6. Jak pracować w tzw. open space i... nie zwariować (23)
  • Zasada 7. Unikaj plotkarzy (24)
  • Zasada 8. Nie traktuj z góry pracowników administracji, ksiÄ™gowoÅ›ci i dziaÅ‚u IT (26)
  • Zasada 9. Rozpoznaj swojego wroga (27)

2. Walka o ogień, czyli podstawowa wiedza o strategiach postępowania w korporacji (35)

  • Strategia 1. Obrona przez atak (35)
  • Strategia 2. Taktyka dupokrywek (39)
  • Strategia 3. Masaż ego (40)
  • Strategia 4. Taktyka Chrystusa narodów (44)
  • Strategia 5. Taktyka nicnierobienia (46)
  • Strategia 6. Åšciema (49)
  • Strategia 7. Slalom gigant, czyli o marnowaniu czasu, uciekaniu od odpowiedzialnoÅ›ci i unikaniu konfrontacji (54)
  • Strategia 8. O funkcji jÄ™zyka rynsztokowego w obronie wÅ‚asnej (59)
  • Strategia 9. Metoda na lokalnego kacyka (60)

3. Jak grzać swoją buźkę na jachcie, udawać zarobionego i mieć z tego kokosy, czyli jak zadbać o swój PR i zaistnieć w korporacji (63)

  • NagÅ‚aÅ›nianie ogromu swojej pracy (64)
  • Selektywne zostawanie po godzinach (64)
  • Popadanie w samouwielbienie (66)
  • OgÅ‚aszanie wszem i wobec, jak bardzo jesteÅ› rozchwytywany (67)
  • Podpisywanie siÄ™ pod wszystkimi pomysÅ‚ami (68)
  • Pisanie pochwalnych maili na wÅ‚asny temat (69)
  • Autopromocja w gazetce firmowej (70)
  • Wykazywanie siÄ™ za wszelkÄ… cenÄ™ (71)

4. Korporacyjna msza, czyli telekonferencje, briefingi, brainstormy, statusy, dywaniki i inne rodzaje spotkań (73)

  • Jestem na spotkaniu, wiÄ™c dobrze siÄ™ bawiÄ™ (74)
  • Telekonferencja, czyli spotkanie bez wychodzenia z biura (75)
  • Slalom gigant, czyli o unikaniu spotkaÅ„ bezproduktywnych (77)
  • "Wiecie, rozumiecie", czyli spotkanie na szczycie (79)
  • Taniec godowy na spotkaniach pochwalnych (83)
  • WindÄ… na szafot (85)
  • Burza mózgów czy pranie mózgu? (88)
  • Catering, czyli o niebezpieczeÅ„stwach jedzenia kanapek z pietruszkÄ… (90)
  • Spotkanie tete-a-tete z dyrekcjÄ…, czyli tzw. dywanik (92)
  • W weekend bÄ™dÄ™ siÄ™ integrowaÅ‚ (93)
  • Jak ciÄ™ widzÄ…... czyli o jÄ™zyku ciaÅ‚a na spotkaniach (97)

5. Taktyka człowieka sukcesu, czyli jak awansować w strukturach korporacji (101)

  • Pokaż mi, kogo znasz (102)
  • Kariera przez zasiedzenie (105)
  • Kariera w wersji turbo (106)
  • Blokada awansu (110)
  • Mój mąż jest z zawodu dyrektorem, proszÄ™ pani (111)
  • Metoda na komisjÄ™ Å›ledczÄ… ds. wykroczeÅ„ przeciwko firmie (112)

6. Korporacyjna propaganda sukcesu, czyli jak sobie nie dać zrobić wody z mózgu (117)

  • O przyjaźni pracodawcy ze swoimi pracownikami (119)
  • Kodeks etycznego zachowania (120)
  • Wiersze o prezesach i poematy o rosnÄ…cej sprzedaży (121)
  • Zawsze zgodnie z nurtem partii, tfu, firmy (123)
  • Ja ciÄ™ oceniam, ty mnie oceniasz, my ich oceniamy (126)
  • Guru naszej firmy? A, masz na myÅ›li Johna... (131)
  • Ponglish, czyli korpojÄ™zyk (132)
  • Znaczenia ukryte miÄ™dzy sÅ‚owami (135)

7. Ex-pat club, czyli o cudzoziemcach w korporacjach (139)

  • JapoÅ„czycy chodzÄ… parami (140)
  • Ciao bello Italiano (143)
  • Pardon my French (145)

8. Jak usunąć z mózgu zepsuty układ scalony z twoją firmą, czyli o sztuce rozstań (149)

Dodaj do koszyka Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.