reklama - zainteresowany?

Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych - Sensus

Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych
ebook
Autor: Hanna Brycz
ISBN: 9788362122769
stron: 205, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-02
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 26,87 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 23% (-8,03 zł)

Dodaj do koszyka Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych

Tagi: Psychologia duszy i umysłu

Najważniejsze odkrycia psychologii spisane i wyjaśnione w jednej małej książeczce.

Czy uważasz, że piękni ludzie są również mądrzy?

Czy własne porażki tłumaczysz sytuacją, a sukcesy zdolnościami?

Czy często używasz sformułowania wiedziałem, że tak będzie?

Czy Twoja pamięć jest tendencyjna?

Czy uważasz, że po serii nieszczęść musi pojawić się w końcu szczęśliwy los?

Ludzie zazwyczaj podobnie odpowiadają na wszystkie te pytania. Dlatego właśnie psychologowie w wyniku wieloletnich badań mogli sformułować pewne prawa psychologiczne, które pokazują jak zazwyczaj postępujemy oraz błędy jakie zazwyczaj popełniamy.

Psychologowie odkryli również, że znajomość u siebie samego przynajmniej niektórych praw psychologicznych, a także powszechnie popełnianych błędów,  ułatwia życie: pozwala dokończyć zadania mimo zmęczenia, ułatwia akceptację choroby i leczenie (przedłuża życie), zwiększa wytrwałość dążeń w obliczu porażki, słowem sprzyja samoregulacji.

Nie chodzi tu jednak  o stałą obecność w myślach własnych ułomności ani o natychmiastową zmianę siebie! Przeciwnie idzie o  zrozumienie swych (nawet błędnych) zachowań i ich akceptację. Prawidłowościom psychologicznym ulegamy wszyscy, wszyscy popełniamy błędy. Jednak sam fakt lepszego poznania siebie wpływa pozytywnie na wiele obszarów naszego życia. 

Recenzowana książka wpisuje się w nurt poszukiwań sposobów pomocy ludziom w odnajdowaniu w sobie dróg autoterapii. Każdy chciałby poprawić sobie życie, umieć zaradzić złym emocjom, posiadać dar  wykorzystania własnych myśli i swojego JA dla pozbycia się złych emocji. Aby tak mogło się stać niekoniecznie trzeba udać się do psychoterapeuty. Można pójść drogą poznania doświadczeń psychologów, którzy w wielu przeprowadzonych badaniach odkrywają zbiór uniwersalnych prawd (prawidłowości), którym ludzie ulegają.

Z recenzji prof. Terasy SÅ‚aby

Dodaj do koszyka Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych

 

Osoby które kupowały "Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych", wybierały także:

  • Szczęśliwa bez winy. Jak uwolnić siÄ™ od poczucia winy i odnaleźć drogÄ™ do szczęścia
  • Pozwól sobie na uczucia. Wykorzystaj moc inteligencji emocjonalnej
  • Borderline, czyli jednÄ… nogÄ… nad przepaÅ›ciÄ…
  • Wojowniczka miÅ‚oÅ›ci. Wspomnienia
  • Kobieta Kompletna. Nie szukaj speÅ‚nienia, bÄ…dź szczęśliwa teraz

Dodaj do koszyka Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych

Spis treści

Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Karta tytuÅ‚owa
  • Motto
  • Od autorki
  • WstÄ™p
  • Część I
    • 1. Czy inni wiedzÄ… lepiej, kim ja jestem?
      • 1.1. Spostrzeganie siebie i innych. Perspektywa atrybucyjna
        • 1.1.1. Poznanie spoÅ‚eczne. Procesy spostrzegania spoÅ‚ecznego
        • 1.1.2. Procesy atrybucji
        • 1.1.3. Kim jest aktor, a kim obserwator zdarzeÅ„
        • 1.1.4. Przyczyny asymetrii aktor obserwator
        • 1.1.5. Podsumowanie
      • 1.2. WpÅ‚yw asymetrii atrybucyjnej aktora i obserwatora zdarzeÅ„ na proces spostrzegania siebie
        • 1.2.1. Wiedza o sobie i wiedza o innych ludziach
        • 1.2.2. WpÅ‚yw odchyleÅ„ od racjonalnoÅ›ci na trafność spostrzegania siebie i innych
        • 1.2.3. Kto widzi, że ulegÅ‚ iluzji: aktor czy obserwator?
    • 2. Leksykon prawidÅ‚owoÅ›ci psychologicznych
      • 2.1. Jak powstaÅ‚ Przewodnik po zachowaniach spoÅ‚ecznych
      • 2.2. Leksykon prawidÅ‚owoÅ›ci psychologicznych
        • 2.2.1. PrawidÅ‚owoÅ›ci oceniania i atrybucji
          • Asymetria negatywna w atrybucji moralnoÅ›ci
          • Asymetria pozytywna w atrybucji zdolnoÅ›ci
          • Efekt halo negatywny
          • Efekt halo pozytywny
          • Efekt negatywnoÅ›ci dla wysokiej walencji
          • Efekt pozytywnoÅ›ci dla niskiej walencji
          • Egocentryczny bÅ‚Ä…d atrybucji
          • FaÅ‚szywe poczucie powszechnoÅ›ci
          • Fundamentalny bÅ‚Ä…d atrybucji
          • Generalizowanie wiedzy pochodzÄ…cej z obserwacji pojedynczych zachowaÅ„ lub zachowania jednej osoby na caÅ‚e grupy ludzi
          • Heurystyka reprezentatywnoÅ›ci
          • Heurystyka reprezentatywnoÅ›ci, ujÄ™cie 1
          • MyÅ›lenie egocentryczne
          • Pomijanie informacji o czÄ™stoÅ›ci zjawiska w procesie wnioskowania o sobie i innych ludziach
          • Projekcja asymilatywna
          • Projekcja komplementarna
          • Projekcja obronna
          • SkÅ‚onność do przeceniania prawdopodobieÅ„stwa zdarzeÅ„ dokonanych
          • SkÅ‚onność do upatrywania przyczyn wyjaÅ›nianych zdarzeÅ„ w dostÄ™pnych zmysÅ‚owo, narzucajÄ…cych siÄ™ aspektach sytuacji
          • Syndrom aktywnego obserwatora
          • Ukryte teorie osobowoÅ›ci
          • Uproszczone ujmowanie przyczynowoÅ›ci
          • Zmiana autoatrybucji po czasie
        • 2.2.2. PrawidÅ‚owoÅ›ci procesu podejmowania decyzji
          • Naruszanie postulatu niezależnoÅ›ci preferencji od przekonaÅ„
          • Naruszanie postulatu staÅ‚oÅ›ci preferencji w podejmowaniu decyzji
          • Podejmowanie decyzji na podstawie mniejszej liczby przesÅ‚anek niż to niezbÄ™dne
          • OdstÄ™powanie od zasad rachunku prawdopodobieÅ„stwa w szacowaniu szans na osiÄ…gniÄ™cie celu
          • Tendencyjne uzasadnianie wyboru wstÄ™pnego
          • Uzasadnianie wÅ‚asnych decyzji po ich podjÄ™ciu: wzrost przekonania o sÅ‚usznoÅ›ci wyboru
          • Uzasadnianie wÅ‚asnych decyzji po ich podjÄ™ciu: aktywne poszukiwanie informacji potwierdzajÄ…cych wybór
          • Å»al podecyzyjny
        • 2.2.3. Inne prawidÅ‚owoÅ›ci procesu spostrzegania spoÅ‚ecznego
          • Akcentuacja, czyli wpÅ‚yw kontekstu na osÄ…dzanie cech ogniskowych
          • BÅ‚Ä™dne przypisywanie sprawstwa czynnikom, które de facto
          • BÅ‚Ä™dne rozpoznawanie przyczyn wÅ‚asnego zachowania bÅ‚Ä™dna autoatrybucja
          • Brak wglÄ…du we wÅ‚asne emocje bÅ‚Ä™dne spostrzeganie źródÅ‚a wÅ‚asnych emocji
          • Centralność cech
          • Centryzm grupowy
          • Efekt pierwszeÅ„stwa
          • Efekt Å›wieżoÅ›ci
          • Spostrzeganie w sÅ‚użbie Ja zwane też egocentryzmem w spostrzeganiu siebie
          • Iluzja kontroli
          • Iluzja wolnoÅ›ci
          • Inklinacja pozytywna
          • Hedonistyczne znaczenie zachowania innych ludzi
          • Odchylenia od racjonalnoÅ›ci wynikajÄ…ce ze skÅ‚onnoÅ›ci czÅ‚owieka do zachowania równowagi w otaczajÄ…cym Å›wiecie
          • Personalizm w atrybucji
          • Przecenianie podobieÅ„stwa do osób, które siÄ™ lubi bÄ…dź które sÄ… atrakcyjne
          • Przecenianie swojego udziaÅ‚u w pracach zespoÅ‚owych
          • WpÅ‚yw podobieÅ„stwa na poziom sympatii
          • Zanik optymizmu w stosunku do siebie u osób depresyjnych
          • ZÅ‚udzenie patetyczne
        • 2.2.4. PrawidÅ‚owoÅ›ci procesu rozpoznawania i przypominania informacji
          • Efekt Å›wieżoÅ›ci w zapamiÄ™tywaniu i efekt pierwszeÅ„stwa w tworzeniu wrażenia
          • Organizacja danych wokół schematu w procesie zapamiÄ™tywania
          • Poziom przypominania informacji uzależniony od stopnia jej zgodnoÅ›ci
          • Przejawy generatywnoÅ›ci pamiÄ™ci
          • WpÅ‚yw czasu na zapominanie
          • WpÅ‚yw heurystyki dostÄ™pnoÅ›ci na zapamiÄ™tywanie
          • WpÅ‚yw oczekiwaÅ„ na przypominanie
          • WpÅ‚yw oczekiwaÅ„ na rozpoznanie
          • WpÅ‚yw wyrazistoÅ›ci, konkretnoÅ›ci bodźca na przypominanie i rozpoznawanie
        • 2.2.5. PrawidÅ‚owoÅ›ci procesu rozwiÄ…zywania problemów
          • Heurystyka dostÄ™pnoÅ›ci, ujÄ™cie 1
          • Heurystyka dostÄ™pnoÅ›ci, ujÄ™cie 2
          • Heurystyka dostÄ™pnoÅ›ci, ujÄ™cie 3
          • Heurystyka reprezentatywnoÅ›ci, ujÄ™cie 2
          • Heurystyka reprezentatywnoÅ›ci, ujÄ™cie 3
          • Heurystyka reprezentatywnoÅ›ci, ujÄ™cie 4
          • Heurystyka wyrazistoÅ›ci, ujÄ™cie 1
          • Heurystyka wyrazistoÅ›ci, ujÄ™cie 2
        • 2.2.6. PrawidÅ‚owoÅ›ci i odchylenia od racjonalnoÅ›ci w myÅ›leniu logicznym (logical biases)
          • BÅ‚Ä™dne strategie przewidywaÅ„
          • BÅ‚Ä™dy w szacowaniu prawdopodobieÅ„stw zÅ‚ożonych
          • Efekt rozmycia
          • Efekt zbledniÄ™cia
          • Ignorowanie statystycznego prawa wielkich liczb
          • Iluzoryczna korelacja
          • NieprawidÅ‚owa (pochopna) generalizacja
          • Niewykorzystywanie informacji o rozkÅ‚adzie danych w populacji
          • ZÅ‚udzenie gracza
        • 2.2.7. PrawidÅ‚owoÅ›ci dotyczÄ…ce dziaÅ‚aÅ„ w świecie spoÅ‚ecznym (social behavior laws)
          • Efekt audytorium
          • Facylitacja spoÅ‚eczna
          • SamospeÅ‚niajÄ…ce siÄ™ proroctwo
          • Samoutrudnianie, czyli rzucanie kłód pod wÅ‚asne nogi
          • Spadek zainteresowania aktywnoÅ›ciÄ… (i spadek aktywnoÅ›ci) pod wpÅ‚ywem nadmiernego wynagrodzenia za wykonanie zadania (nie zasÅ‚ugujÄ™, spadek motywacji) lub wiary w to, że wÅ‚asna aktywność jest niejako wymuszona
          • Próżniactwo spoÅ‚eczne
          • Wyuczona bezradność
        • 2.2.8. Inne prawidÅ‚owoÅ›ci psychologiczne (psychological laws)
          • Agresja rodzi agresjÄ™
          • Przyczyny agresji modelowanie
          • Wzbudzanie agresji
          • Asymetria spostrzegania treÅ›ci informacji perspektywa aktora
          • Asymetria spostrzegania treÅ›ci informacji
          • Atrakcyjność jako funkcja kar i nagród.
          • Autorytet i jego wpÅ‚yw
          • BÅ‚Ä…d dziaÅ‚ania
          • BÅ‚Ä…d pamiÄ™ci
          • BÅ‚Ä…d substytucji
          • Dehumanizacja ofiary
          • Efekt bumerangowy dla cenzury
          • Efekt uodporniania na kontrpropagandÄ™
          • Skuteczność kary
          • Kierownictwo w grupie
          • Lawinowy wzrost i spadek namiÄ™tnoÅ›ci
          • Skuteczność nagród
          • OsÅ‚abienie tożsamoÅ›ci a zachowania normatywne
          • Pasywny rezonans afektywny
          • Perswazja, ujÄ™cie 1
          • Perswazja, ujÄ™cie 2
          • Perswazja, ujÄ™cie 3
          • Perswazja, ujÄ™cie 4
          • Perswazja, ujÄ™cie 5
          • Plotka (pogÅ‚oska)
          • Postawy, ujÄ™cie 1
          • Postawy, ujÄ™cie 2
          • Postawy, ujÄ™cie 3
          • PodobieÅ„stwo i jego rola w zachowaniach prospoÅ‚ecznych
          • Pierwsze prawo YerkesaDodsona
          • Drugie prawo YerkesaDodsona
          • PrzysÅ‚ugi i ich rola
          • Reaktancja
          • SpoÅ‚eczny dowód sÅ‚usznoÅ›ci
          • Spostrzeganie komunikatów niewerbalnych
          • Sympatia wyznaczniki
          • Teoria dysonansu poznawczego
          • Teoria spoÅ‚ecznego uczenia siÄ™
          • Warunkowanie instrumentalne
          • Warunkowanie klasyczne
          • Zasada konsekwencji i zaangażowania
          • Zasada niedostÄ™pnoÅ›ci
          • Zasada percepcji seksualnej
          • Zasada wzajemnoÅ›ci
          • Zjawisko samej ekspozycji
  • Część II
    • 3. Kwestionariusze do pomiaru znajomoÅ›ci praw psychologicznych dotyczÄ…cych samego siebie i innych
      • 3.1. Pomiar trafnoÅ›ci spostrzegania wÅ‚asnej i cudzej tendencyjnoÅ›ci
      • 3.2. Badanie: Trafność spostrzegania prawidÅ‚owoÅ›ci psychologicznych dotyczÄ…cych samego siebie i innych
      • 3.3. SÄ™dziowanie prawidÅ‚owoÅ›ci psychologicznych
      • 3.4. Kwestionariusze do pomiaru trafnoÅ›ci rozpoznawania prawidÅ‚owoÅ›ci psychologicznych
      • 3.5. Dobór prawidÅ‚owoÅ›ci ze wzglÄ™du na ich przystosowawczość i zdolność czÅ‚owieka do samoregulacji. Metapoznanie jako rozpoznawanie wÅ‚asnych bÅ‚Ä™dów
    • ZakoÅ„czenie
    • SÅ‚owniczek potoczna wersja leksykonu
    • Bibliografia
    • ***
  • Spis treÅ›ci
  • Karta redakcyjna

Dodaj do koszyka Człowiek - instrukcja obsługi. Przewodnik po zachowaniach społecznych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.