reklama - zainteresowany?

10 przykazań propagandy - Sensus

10 przykazań propagandy
ebook
Autor: Brian Anse Patrick
Tytuł oryginału: The Ten Commandments of Propaganda
TÅ‚umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-9559-1
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-09
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Perswazja i NLP

To jest permanentna agitacja!

Propaganda nie jest dzieÅ‚em szatana ani czarnÄ… magiÄ…. Jest raczej czymÅ› w rodzaju „Å›mieciowego jedzenia” dla umysÅ‚u. Osoby, które jÄ… stosujÄ…, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystujÄ… fakt, że żyjemy w ciÄ…gÅ‚ym poÅ›piechu, lubimy Å‚atwe rozwiÄ…zania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielkÄ… chÄ™ciÄ… wyrÄ™czajÄ… nas w obowiÄ…zku myÅ›lenia... Zanim siÄ™ zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do koÅ„ca wÅ‚asne — poglÄ…dy i opinie.

Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandowÄ… ochronÄ™ w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myÅ›lÄ…cych osób, które nie chcÄ… dać siÄ™ zÅ‚apać w sidÅ‚a PR-owców. JeÅ›li chcesz być Å›wiadomym konsumentem i dojrzaÅ‚ym użytkownikiem mediów, ta książka bÄ™dzie dla Ciebie niewyczerpanym źródÅ‚em wartoÅ›ciowych wskazówek i przemyÅ›leÅ„ na temat jednej z najbardziej dynamicznych siÅ‚ ery informacyjnej.

Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!


Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. WczeÅ›niej zrobiÅ‚ doktorat z badaÅ„ nad komunikacjÄ… na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykaÅ„skim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistÄ… od historii i technik propagandy.

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Spis treści

10 przykazań propagandy eBook -- spis treści

Wstęp (7)

  • Propaganda jako sytuacja (11)
  • Trzy fale propagandy (14)
  • Druga fala (16)
  • Trzecia fala (22)
  • Wszechobecność propagandy (23)
  • Prawda, nieprawda, propagandyÅ›ci i dobro publiczne (27)

Rozdział 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przepływ informacji (33)

  • Propagandysta jako źródÅ‚o informacji (34)
  • Eliminacja (38)
  • Biurokracja i kontrola informacji (45)
  • Formaty komunikacji (48)

RozdziaÅ‚ 2. Przykazanie drugie: mów o wartoÅ›ciach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)

  • Badania i pomiary (62)

Rozdział 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)

  • Interpretacja znaczenia (69)
  • Definiowanie i nazywanie (76)
  • Propaganda poÅ‚Ä…czona z agitacjÄ… (78)
  • Komiksy i kosmologia (81)
  • Historie i paradygmaty (85)
  • Scjentyzm i postÄ™p (85)
  • Obraz, grafika, film i dokuganda (87)

RozdziaÅ‚ 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presjÄ™ grupy do ksztaÅ‚towania horyzontalnych przekonaÅ„ i zachowaÅ„ odbiorców (95)

  • Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
  • Naganiacze i kozy Judasza (110)
  • Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)

Rozdział 5. Przykazanie piąte: penetruj poznawczo (115)

  • Nowość (117)
  • Humor (120)
  • Powtarzanie i prostota (120)
  • Åšrodki leksykalne (122)
  • Widoczność/zainteresowanie (127)
  • Techniki gnostyczne (128)

RozdziaÅ‚ 6. Przykazanie szóste: oddal propagandÄ™ od jej źródÅ‚a (133)

  • ZespoÅ‚y eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)

RozdziaÅ‚ 7. Przykazanie siódme: dostosuj siÄ™ do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)

  • Grupy interesów (145)

RozdziaÅ‚ 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i spoÅ‚eczne (149)

  • Tożsamość, ego i wÅ‚adza (153)
  • Konsumpcjonizm (158)
  • Znaczenie, rutyna i rytuaÅ‚ (160)
  • Przynależność (162)

Rozdział 9. Przykazanie dziewiąte: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)

  • Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
  • Użycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
  • Biurokratyczna forma bezosobowa (171)

Rozdział 10. Przykazanie dziesiąte: dozuj prawdę, fakty, logikę i naukę (183)

  • Zabawa w konsultanta (189)
  • Subpropaganda i prepropaganda (190)
  • Biurokratyczna logika, prawda i piÄ™kno (193)
  • Zabawa w ocenianie (195)
  • Abrakadabra, magiczne myÅ›lenie i edukacja kultu cargo (196)

Rozdział 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, że postępujesz etycznie (i nie daj się złapać) (201)

  • Etyka zabawy w nazywanie (201)
  • Etos wszechmogÄ…cego (207)
  • WewnÄ™trzna kolonizacja (212)
  • Projektowanie etosu otwartoÅ›ci (215)

Dodatek A. Definicje propagandy (221)

Dodatek B. Koszmar wojny (225)

Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny światowej (227)

Dodatek D. Jedno jÄ…dro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)

Podziękowania (232)

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.